nikrus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Hei Jeg har sett på litt anime i det siste, og jeg har en Erklæring å komme med. Jeg er avhengig. Men dessverre har jeg litt manglende kunnskaper om det så jeg har et par spørsmål osv. So if you don't mind? Spørsmål - Hva er en OVA? Anbefalinger? Også lurte jeg på om det er noen som har noen anbefalinger? Har likt tidligere serier som: - Bleach - Naruto (men bare helt opp til episode 120 som var noe bra) - Tenjo Tenge (Sånn det skrives?) - Elfen Lied - Cowboy Bebop - Ninja Scroll - Kenshin - Read or Die På forhånd takk! Hilsen Nikolai Endret 6. januar 2007 av nikrus Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Vi har allerede en anime anbefalings tråd, så jeg vil ikke si mer enn det. En OVA er en Original Video Animation, som det kalles. På Norsk er det en liten rekke med animeepisoder som kommer etter den faktiske TV-serien, enten for å følge opp historien, eller avslutte den. OVA-er kjennetegnes ved at de aldri går på TV. OVA-er lanseres kun på et kjøpbart medium, som VHS eller DVD. På grunn av plassrestriksjonene en DVD tilbyr, er de fleste OVArekker ikke lengre enn 3 episoder. Lenke til kommentar
3nity Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 vil anbefale girls bravo s1s2..... konge anime denne handler om en gutt som har vært plaget av jenter siden han var liten og så har han utviklet en "jente fobi"..ingen jenter kan ta i ham uten at han får utslett over hele kroppen. men en dag møter han Miharu som kan ta på han uten at han får utslett Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 vil anbefale girls bravo s1s2..... konge animedenne handler om en gutt som har vært plaget av jenter siden han var liten og så har han utviklet en "jente fobi"..ingen jenter kan ta i ham uten at han får utslett over hele kroppen. men en dag møter han Miharu som kan ta på han uten at han får utslett 7653391[/snapback] Høres uhh.... spesielt ut! I'll check it out Ps: har sett igjen anbefalte, men de er liksom ikke "tilpasset" min smak Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Er det bedre nå psilocybe? OT: Jeg er forresten en stor fan av blogginga di, og leste litt på hjemmesiden din! Du høres ut som en kul fyr. (Herregud, høres veldig ut som mod smisking ) Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det er mange serier som ligner på de du alerede har sett i anbefalingstråden. Uansett, prøv One Piece, Death Note, Full Metal Alchemist, Samurai Champloo etc etc. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Heh, 3 sider med anbefalinger, og ingen av de er tilpasset din smak? Tror du i så fall må forklare din smak litt nærmere om du vil ha anbefalinger. Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hunter X Hunter, konge anime! Anbefaler på det høyeste. Se de første 8 episodene og fra der kan du velge om du vil se resten eller drepe den. 8 Første episodene. Hunter X Hunter anidb.info Dragonball kan også være noe for deg. Martial arts, Super krefter... Mvh Tronsn Lenke til kommentar
hauska Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har sett mange klipp av Full Metal Alchemist, og det virker som en veldig bra serie. Jeg blir så nyskjerrig å må se mer! Men hvor får jeg tak i denne? Laster dere ned animen, eller kjøper dere? Hvor kjøper dere? Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Først svar til trådstarter: Ein OVA er ganske enkelt ein serie som kommer direkte på DVD, eller VHS for dem som bur i steinalderen, og som ikkje blir vist på TV. Den er ofte, om ikkje alltid, i betre kvalitet enn vanlige TV-serier og er ofte på nivå, eller over, med Anime filmer. No til anbefalinger: Fullmetal Alchemist - Ein av dei første seriene eg såg, er fortsatt på 1. plass på min liste. Samurai Champloo - Lagd av samme personen som gjorde Cowboy Bebop Opptil ep. 135 av Naruto for så å sjå den andre Naruto serien. Hunter X Hunter - Er på ein måte ganske likt naruto, bare betre. One Piece - Også ganske likt Naruto, bare betre. Jeg har sett mange klipp av Full Metal Alchemist, og det virker som en veldig bra serie. Jeg blir så nyskjerrig å må se mer! Men hvor får jeg tak i denne? Laster dere ned animen, eller kjøper dere? Hvor kjøper dere? 8205799[/snapback] Trur dei fleste laster ned. Eg laster ned for så å kjøpe favoritt seriene mine. Eg kan ikkje fortelle kordan du kan få tak i nedlastbare serier pga. forumreglene men du kan sjekke om du finner noke HER! *hint* *hint* Ellers så kjøper eg serier på amazon.com, og Ebay. Alle seriene kommer først i region1 altså USA så du finner flest serier der. Men du kan sjekke Amazon.co.uk etter R2 DVDer, men det er mindre utval. Eg har starta å kjøpe eit par serier, der i blant FMA. Kjøpt vol. 1,6 og 10. Alle voluma med LE boksene. Har tenkt til å kjøpe Black Lagoon når det kommer og. Endret 22. mars 2007 av dotGif88 Lenke til kommentar
hauska Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Tusen Takk Er det mange episoder av Fullmetal Alchemist? Må jeg kjøpe mange dvd'er for å få hele serien? Lenke til kommentar
akan Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 50 mener jeg eller 51. Det er også en film med Lenke til kommentar
dotGif88 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Tusen Takk Er det mange episoder av Fullmetal Alchemist? Må jeg kjøpe mange dvd'er for å få hele serien? 8212125[/snapback] Det er 51 episodar fordelt på 13 DVDer (4ep på kvar + 3 på den siste) + 1 film som fortsette historia. Du kunne og kjøpe ein metall boks sammen med ep.1, 6 og 10 men eg trur det er slutt no. Om du har lyst på dei så finst dei kanskje på Ebay. Her kan du sjå boksane (har bare vol.1, 6 og 10 kjøper resten seinare) og SE utgivelsen av filmen øvst til venstre. Endret 22. mars 2007 av dotGif88 Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei der . Jeg har noen anbefalinger jeg også. *GTO- handler om en sprø fyr som vil bli lærer. Mye god humor her! *Neon genesis evangelion- Rett og slett et mesterverk! *Lain- Denne serien er litt sær. De tar for seg store spørsmål som kan være forvirrende *Love hina- morsom serie med mye "naken-humor". *Hellsing- For de som liker action. *Full metal panic- Elsker denne serien. Den er virkelig verdt å se. Hadde håpet noen som hadde erfaring med Magic knight rayearth. Lenke til kommentar
sasori Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei der . Jeg har noen anbefalinger jeg også. *GTO- handler om en sprø fyr som vil bli lærer. Mye god humor her! *Neon genesis evangelion- Rett og slett et mesterverk! *Lain- Denne serien er litt sær. De tar for seg store spørsmål som kan være forvirrende *Love hina- morsom serie med mye "naken-humor". *Hellsing- For de som liker action. *Full metal panic- Elsker denne serien. Den er virkelig verdt å se. Hadde håpet noen som hadde erfaring med Magic knight rayearth. 8257586[/snapback] Jepp! Eg har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå