Lucifer89 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 #1-Max fsb,med link eller screenshot vil duge#2-Max stabile fsb,altså den fsb du kan uten problem prime med eller bruker 24/7 #3-Mods,om du måtte bruke ekstra kjøling eller vmods for å oppnå den fsb`n Hvilket hovedkort er det du har tenkt å boote med på 600FSB uten videre? det som står i signaturen har funket en gang så må vel funke igjen Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 #1-Max fsb,med link eller screenshot vil duge#2-Max stabile fsb,altså den fsb du kan uten problem prime med eller bruker 24/7 #3-Mods,om du måtte bruke ekstra kjøling eller vmods for å oppnå den fsb`n Hvilket hovedkort er det du har tenkt å boote med på 600FSB uten videre? det som står i signaturen har funket en gang så må vel funke igjen Det vil jeg gjerne se her med en valid cpuz link og bilde... Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har egentlig også vanskelig for å tro at dette stemmer. Men den listen i første post virker litt utdatert? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har egentlig også vanskelig for å tro at dette stemmer. Men den listen i første post virker litt utdatert? Kan prøve og oppdatere i kveld.... Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Fikk nylig et Abit IP35 PRO i hus, og det klarer i hvertfall 500 glatt. (Har ikke testet høyere foreløpig) Ingen mods utover at kjølepasta er utskiftet og de originale kjøleribbene festet med gjennomgangsskruer, samt en 80mm vifte på northbridge. Endret 16. januar 2008 av kakarlsen Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Test E6300 på et modda P5K kort, ingen vmch mod..lol.. max vmch er ca 1.7v Kortet er testet med xeon 3060,3070 og E6300 alle stopper rundt 580fsb suicidescreen, så her må det en vmch mod + bedre nb kjøling så karnsje 600fsb er i box Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Test E6300 på et modda P5K kort, ingen vmch mod..lol.. max vmch er ca 1.7vKortet er testet med xeon 3060,3070 og E6300 alle stopper rundt 580fsb suicidescreen, så her må det en vmch mod + bedre nb kjøling så karnsje 600fsb er i box hmm kult jeg fikk andre til å researche for meg. takk takk Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 hva er best av asus P5B dlx og Asus commando? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 hva er best av asus P5B dlx og Asus commando? P5B DLX! Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Et godt råd til alle som har et P5B DLX og har tenkt på og oppgradere hk nå i disse 45nm tider. Wolfdale flyr virkelig på et godt gammelt P5B DLX. Har sett flere tester på xs der de klarer insane fsb på dette kortet med 45nm. Av en eller annen grunn er P965 og 45nm en killer oc-kombo. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Så etter all denne klokkingen så må dere ha litt peil på hk'er så spør her. Noen tips til hovedkort som kan klokkes ganske kraftig.. Hvis det ikke gir høyre volts bør vmods/droops være lette å foreta.. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Så etter all denne klokkingen så må dere ha litt peil på hk'er så spør her. Noen tips til hovedkort som kan klokkes ganske kraftig.. Hvis det ikke gir høyre volts bør vmods/droops være lette å foreta.. FoxConn Mars.. Passe fornøyd med mitt, klarer ca 540fsb med passe tweaking uten mods på E8400.. Det som er skummelt er at IP35 non pro klarer 545fsb, dog med litt mer tweaking. EDIT: På vann og romtemp. Endret 4. mars 2008 av todda7 -2rst1- Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Så du anbefaler meg å slenge meg rundt å kjøpe et før de går tomme på lager eller? edit : takk for rask respons. Endret 4. mars 2008 av Hayer Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Så du anbefaler meg å slenge meg rundt å kjøpe et før de går tomme på lager eller? edit : takk for rask respons. Jeg har også foxconn mars, meget godt kort, selv om jeg er litt skuffet over at jeg ikke klarer over 540FSB stabilt med E8200. Men så er jo dette også en meget bra hastighet, trenger hvertfall ikke mer ved vanlig 24/7 overklokking. Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Prøvde å klaske til med 600 med en gang je...kremt. For snike meg inn i 500 først for så karre meg oppover:) Abit ip35pro. Edit: alt på luft og ikke rørt kjølingen på HK. Endret 4. mars 2008 av T_A_G Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du har fåreløbig ett stykke igjen, 500 er null problem på mange hovedkort, 600 er det få som klarer... Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Så etter all denne klokkingen så må dere ha litt peil på hk'er så spør her. Noen tips til hovedkort som kan klokkes ganske kraftig.. Hvis det ikke gir høyre volts bør vmods/droops være lette å foreta.. Nytter ikke bare å kjøpe et godt hk for så og få høy fsb/overklokk. Det er så mange faktorer som spiller inn, først så har du andre faktorer som spiller inn også, slik som at ditt system er ikke bedre enn det svakeste ledd. Dette betyr at både temperatur,kjøling,cpu, minne og strømforskyning vil være med på og påvirke dette. Så har du til slutt dine egenskaper som overklokker som karnsje er de viktigste.Du får ikke så mye gratis hvis du ikke vet åssen du skal stille/tweake systemet ditt for å oppnå en viss overklokk. Skal du forresten se 600fsb så vil dette kun være realistisk under ex. kjøling med fase/tørris/LN2, selv om det har forekommet noen eksempler på god gammeldags kald luft. Det finnes alltid noen som stikker seg ut, og det vil alltid være en liten prosent av hw som vi kjøper som er "golden" eksemplarer, gjelder cpuer hk minne gfx osv...bla...bla... Det viktigste er have fun doing it Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Du har fåreløbig ett stykke igjen, 500 er null problem på mange hovedkort, 600 er det få som klarer... Heisan sindre. For det ikke stabilt på 520fsb, jeg lurer litt på om spenningen til HK`et mitt er MCH. Ligger på stock volt(1.21v), er det no volt jeg kan knotte på for å presse dette ytteligere opp?(jeg har abit uguru oc i bios) Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) MCH er den viktigeste volten til hovedkortet ja (north brigde). Endret 4. mars 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg måtte opp i 1.52V på mitt IP35 for å i det hele tatt få det stabilt på 500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå