Gå til innhold

En død XP2200+ :(((

Sfinx

Anbefalte innlegg

Heh.. Ser ut til at min AMD XP2200+ har dødd nå..

Jeg driver med vannkjøling.. og det ser ikke ut til å gå så veldig bra..

Men jeg kunne gjerne tenkt meg å visst hva som har skjedd..

Jeg satte på Magnum 390 vannblokka og starte pc.. (Hadde hatt på kjølepasta og shims).. PC`n starta,men skjermen ville ikke bli med.. skifta skjerkort.. skjedde ingenting..

Bytta CPU til en annen pc.. og den ville heller ikke starte.. Satte over en annen CPU til hovedkortet mitt,og da starta den opp.. men når jeg flyttet tilbake "test" cpu`n så ville ikke den starte opp i sin maskin heller.. Hva i alle dager kan ha skjedd?

Og hvis CPUn min ble for varm.. da skulle jo den ha slått seg av.. Og det er jo meget rart at den ble varm når jeg hadde skridd på kjøleblokka og vannsystemet.. ??

Kjøpe ny CPU?? :cry:

Sign. n00bie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Og hvis CPUn min ble for varm.. da skulle jo den ha slått seg av.. Og det er jo meget rart at den ble varm når jeg hadde skridd på kjøleblokka og vannsystemet.. ??

Det kan jo hende at du ikke har fått ordentlig kontakt mellom blokka og kjernen da... Hvis en Athlon XP ikke får kjøling, er den død på ca 0,1 øyeblikk. Ta en titt på tomshardware.com, der har de en film der de demonstrerer dette.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at du ikke har fått ordentlig kontakt mellom blokka og kjernen da... Hvis en Athlon XP ikke får kjøling, er den død på ca 0,1 øyeblikk. Ta en titt på tomshardware.com, der har de en film der de demonstrerer dette.

Stemmer det.. Det var for dårlig kontakt mellom kjøleblokka og cpu.. jeg tok av shimsen og da funket det kjempefint.. Kjører CPU på 33C grader nå.. er fornøyd med det..

(Burde egentlig fått på shimsen igjen)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du er så opptatt av den chimsen :wink:, du sier at maskinen fungerer fint uten, så hvorfor stresse med den chimsen da?

Chimsen skal jo bare hindre at du ikke knuser CPU-kjernen ved montering av kjøleribbe/kjøleblokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...