Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NY PC, Ustabil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett STORT problem med min nybygde pc..

den hengerseg opp hvert 10 minutt ca, å da må den restartes.

Ingen som vet hva det kan være noen steder, men kanskje dere kan hjelpe.

Hardware i pcn er :

Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,

Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB,

DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Western Digital Raptor X 150GB SATA

16MB 10000RPM

Først hadde jeg 700W, men jeg tenkte den klikka siden den fikk forlite størm, så jeg gikk å kjøpte meg den dyreste 850W jeg fant og som skulle være super bra.

Men det hjalp absulutt ingen ting, og alle temperaturer er normale, ikke noen unormalt, pcn går som den skal i 10 - 30 minutter, og feks, trykker jeg på WorldofWarcraft ikonet og spillet kommer opp, så henger alt seg opp og pcn må restartes.. dette er fryktelig irriterende. og jeg har ingen anelse om hva det kan være, vær så snill og hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt inn fix som retter opp data korruptering ? Slet en del med mitt hovedkort og la merke til at EVGA har kommet med en fix for det i allefall.

En annen ting du kan sjekke opp er volt på de ulike komponentene i mitt tilfelle måtte jeg sette ned volt på HT Bus.

Har lagt merke til at noen sier at Volt på Dominator ram er for høy og ved å sette ned til 1.8 har dette løst seg.

Har du flashet bios til siste versjon ?

Siste ting og sjekke opp er å bruke 1 minne brikke om gangen og du kan teste ved å sette de to brikkene du har i de slottene som ikke er for Dual Channel.

Kanskje noe av dette hjelper, lykketil :)

Endret av thorsan
Lenke til kommentar

Takk får den, har ikke prøvd det ennå, men når jeg ser på Nvidias egene program over pcn om strøm så er det rødt på PCI-E og HT, og det betyr atte den får formye eller lite strøm. men hvordan skal jeg sette det ned ? og hvordan vet jeg om det skal ned eller opp ? er det bare noe jeg må trykke meg fram til i bios og se om det starter ? :p

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...