Nordentro Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Liten oppdattering: Jeg har testet skjermen litt og har funnet ut at den gjør en skuffende jobb på gråtoner spessielt i det sorte området. I en skala fra 0 - 100% så ser jeg ikke forskjell fra 0 til 3%. På min 4 år gamle Samsung 19" lcd har jeg ingen problemer med å se overgangen. Noen andre som har merket dette? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Nah.. Skjermen må kalibreres og brightness må justeres korrekt. Dessverre er det få justeringsmuligheter på denne skjermen. Prøv å sette Brightness til 14 i drivern (og Disable Brightness Button) og legg inn denne ICM fargeprofilen jeg legger ved og se om det hjelper (laget på min skjerm med en spyder)? PS: Har du noe testbilde for test av sortnivå? Edit: zip filen er egentlig en rar fil... 3007wfp.zip Endret 19. mars 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 prøv det er DeadPixelBuddy fant ikke noen pixeler noen så husker url til den siden så test ut ghosting på lcdskjermen? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Nah.. Skjermen må kalibreres og brightness må justeres korrekt. Dessverre er det få justeringsmuligheter på denne skjermen. Prøv å sette Brightness til 14 i drivern (og Disable Brightness Button) og legg inn denne ICM fargeprofilen jeg legger ved og se om det hjelper (laget på min skjerm med en spyder)? PS: Har du noe testbilde for test av sortnivå? Edit: zip filen er egentlig en rar fil... 8191851[/snapback] Prøver profilen for å teste. Jeg kjørte Monitortest fra flatpanels.dk hvor aviket på sort var mer en ønskelig... Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 prøv det er DeadPixelBuddy fant ikke noen pixeler noen så husker url til den siden så test ut ghosting på lcdskjermen? 8192378[/snapback] Fant ikke en død pixel på min. Ganske imponerende egentlig med tanke på hvor mange et er Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja det er det siden skal være dobble så mangen så en 24" skjerm (stemmer det?) Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja det er det siden skal være dobble så mangen så en 24" skjerm (stemmer det?) 8193735[/snapback] 1920 x 1200 = 2304000 2560 x 1600 = 4096000 Ikke langt unna nei Så til sortnivået :!: Brøler av meg desverre Sto på noen innstillinger i skjermkortet som jeg hadde oversett! 3% synes så det griner. Nå ser jeg faktisk 1% også! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hva ligger prisene på nå? Må man fremdeles prute individuelt? Sist jeg sjekket så sto det ingen pris på dell sine sider... Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Den er på tilbud til 12.153,- ut mars. Fullpris er 16.150,- Lenke til kommentar
smy Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er nok slutt på prute ned prisen eller etter en selger sa til meg. Jeg synes 30" er stor til pc bruke hehe tror 24" hadde være mer passen. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Da hadde jeg DELL på døra idag med ny 30" skjerm. Jeg hadde tydeligvis en mandagsutgave fordi jeg hadde et merkelig rødlig konstant pixelregn på 2d grafikk og et grønnlig mønster under oppstart i noen sekunder. Jeg ble til slutt så desperat at jeg kjøpte klin ny pc i håp om at det var en annen konflikt som gjorde dette! :!: Så til alle som leser denne tråden. Skjermen er sinnsyk når den virker, men det finnes tydeligvis mandagsutgaver av denne også. Foreløpig er det ingen tegn til skavanker på denne, men jeg tørr ikke glede meg for mye før dagen er omme:-) Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Merkelig den slapp ut gjennom "kvalitetskontrollen" til Dell. Vel, har du råd til ny PC, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, begynner å bli fornøyd her nå Drømme oppsettet begynner å ta form kan man si. Fremdeles bare fryd å gammen etter skjermbytte, så nå begynner jeg virkelig å tro dette skal gå bra... Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Flotte greier Dentro! Bra det løste seg til slutt Gratulerer med en skjerm som funker Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jo takk, deilig å kunne senke skuldrene litt å nyte 4 millioner hærlig pixler! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jo takk, deilig å kunne senke skuldrene litt å nyte 4 millioner hærlig pixler! 8577959[/snapback] Ja, nå er det kanskje på tide at den forskrekkede ape-avataren din smiler litt i stedenfor :!: Endret 9. mai 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Til dere som har denne skjermen. Ser spill bra ut i 1920x1200 oppløsning også? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Til dere som har denne skjermen. Ser spill bra ut i 1920x1200 oppløsning også? 8992144[/snapback] Jeg har ikke denne skjermen men den som var før den og kan ikke si det er noe problem med spill i 1920x1200, selv om jeg foretrekker å spille i 2560x1600 hvis mulig. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Er det noen som vet om det finnes en bordmontert skjermarm som kan brukes til denne skjermen? Den veier jo 11.38 kg, og de fleste skjermarmer ser ut til å ha maksvekt på ca. 8-9 kg . Litt på siden lurer jeg også på om det er mulig å bestille levering når man vil fra schenker (er vel de HP bruker?). Dvs. det går bra at de må ha den liggende på vent noen dager hvis jeg ikke er hjemme? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Angående Schenker, så er ikke det noe problem, dravisher. De sender deg en SMS e.l. når pakken ankommer terminalen deres, og så kan du ringe og avtale dag og cirka-tidspunkt for levering. Skjermarm vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå