pizzafordi Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 både med og oc, og evt, annet mistenkelig, som har begynnt å fått artifacts eller annet på 7900-serien. vil se om det er en del eller om det bare er få. Lurte også på om den icen så blir så forbannet varm på baksiden at uten kjøling på den, blir den varmere med økt mhz uten extra volt, eller kun varmere med ekstra volt. Kan den være årsak til at den skadet seg selv eller komponenter på kortet som kan gi artifacts? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 jeg har sendt inn et 7900gt pga artifacts rett fra fabrikk. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hender det klikker og at hele sjermen blir full av artge små tegn som blinker. Har vel skjedd to ganger, tipper det er voltmodden som ikke er helt som den skal være. Kjører 7900gtx hastigheter (650/800) 24/7 @1.4 volt. Så helt stabilt har det ikke vært, men en veldig god ytelse til den prisen jeg gav for det (2,1kk i mai i fjor) Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 med den overklokken er det nok ikke unormalt å få artifacts... med mitt x1800GTO får jeg ofte artifacts også uten v-mod, men jeg har ganske høy oc da (core: 500-700 mem: 500-850) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg sendte inn et kort. Dette kortet var vrak på stock speeds, klikket i 3dmark etter 2 min. pga voltregulatoren. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg hadde et kort som klikket iløpet av få dager. Hadde faktisk satt ekstra kjøling på Volt IC-er og satt NV Silencer på kortet. Voltmoddet det til 1.55 Volt og kjørte over 700MHz på GPU. Det ble bare verre og verre. Man kan bruke Freeze testen i 3DMark06 for å konstatere dette problemet. Og det er ganske vanlig på 7900 serien. Bare å sende inn kortet om dette skjer. Jeg fikk refundert beløpet den gang og kjøpte heller et ATI Radeon X1900XT. Tok ikke sjansen på flere 7900GT etter alt jeg leste. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Har samme problem på mitt 7900GT kort. Antall pixelfeil ser ut til å varierer med romtemperaturen. Altså, jeg må "fryse litt" for at kortet mitt skal kjøre uten for mye feil. Det er feil på selve minnet, som gjør at det av og til kommer masse "prikker" på skjermen min. Det merkes spesielt når jeg surfer og scroller. Da forplantes feilene nedover som striper (tipper det er pga framebufferen brukes for kopiering.) Endret 28. januar 2007 av hishadow Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) oysfaerg tror jeg hadde 4 7900GTX på jobb som døde. De hadde problemer med minnet, fikk bare artifacts i deep freece testen i 3dm06 Er enormt mange av disse 7900 kortene som har problemer med minnet og slikt Endret 2. februar 2007 av aspstein Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det har vært forsket en god del på 7900GT/GTX kort som blir rammet av dette problemet. Og problemet er vel ikke selve minnet, men IC'en som leverer Volt til minnet. Leste i et forum en gang at en kar som hadde et 7900GT med denne feilen hadde målt volten til minnet mens han kjørte gjennom 3DMark06. Han kunne konstatere at når disse velkjente grafikkfeilene kom så datt volten ned til rundt 1 volt. Skulle vel være rundt 2 volt for minnet. Og det var nettopp dette som skapte problemet. Siden Volt IC var skadet. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det har vært forsket en god del på 7900GT/GTX kort som blir rammet av dette problemet. Og problemet er vel ikke selve minnet, men IC'en som leverer Volt til minnet. Leste i et forum en gang at en kar som hadde et 7900GT med denne feilen hadde målt volten til minnet mens han kjørte gjennom 3DMark06. Han kunne konstatere at når disse velkjente grafikkfeilene kom så datt volten ned til rundt 1 volt. Skulle vel være rundt 2 volt for minnet. Og det var nettopp dette som skapte problemet. Siden Volt IC var skadet. 7857498[/snapback] Ja det er problemet til 7900GT, 7900GTX har et annet problem, der har volten vært for høy slik at chipene blir skadet tror jeg. Er vel derfor vi har fått 7900GTO. Når jeg skruer opp volten til minnet på det 7900GTO kortet jeg har liggende så får jeg artifacts når jeg kommer over 1,95v. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Det har vært forsket en god del på 7900GT/GTX kort som blir rammet av dette problemet. Og problemet er vel ikke selve minnet, men IC'en som leverer Volt til minnet. Leste i et forum en gang at en kar som hadde et 7900GT med denne feilen hadde målt volten til minnet mens han kjørte gjennom 3DMark06. Han kunne konstatere at når disse velkjente grafikkfeilene kom så datt volten ned til rundt 1 volt. Skulle vel være rundt 2 volt for minnet. Og det var nettopp dette som skapte problemet. Siden Volt IC var skadet. 7857498[/snapback] Ja det er problemet til 7900GT, 7900GTX har et annet problem, der har volten vært for høy slik at chipene blir skadet tror jeg. Er vel derfor vi har fått 7900GTO. Når jeg skruer opp volten til minnet på det 7900GTO kortet jeg har liggende så får jeg artifacts når jeg kommer over 1,95v. 7857913[/snapback] Håper mine 7900gtx er i orden når de ankommer. Grattis med post nr. 2000 btw! Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg har byttet ut mitt 7900GT kort med et ATI 1950PRO. Håper det holder lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå