Gå til innhold

Overklokking av E6400 og Geil PC6400 ram.

Anbefalte innlegg

Grunnen til at den registreres som pc5300 er at det er det divideren du har på heter (1:1). Minnebrikkene dine storkoser seg nok tenker jeg, iallefall er ingen grunn til at de skulle gjøre noe annet. Dog så bør du nok ikke gå noe lenger opp med spenningen på de.

HAr du tid og tolmodighet så er det jo bare til å fortsette å klatre videre oppover, systemet ditt klarer nok muligens en del mer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki, jeg kjørte en 3dmark 06 med 400 fsb og 1:1, men da restartet pc'en seg under cpu testen, så nå er jeg tilbake på 350 fsb. Vet ikke om grunnen var voltage til ram eller cpu, men tempraturen på cpu så grei ut.

Noen ide om hvor det gikk galt? Når den skrudde seg av, fikk jeg starten den, men så låste den seg med en gang, og så fikk jeg ikke start på den uten å resete CMOS.

Lenke til kommentar
Test heler med orthos eller prime 95 da slepper du å vente så lenge på CPU testen ;)

7661131[/snapback]

Ja, det er sant, men var litt fordi jeg hadde lyst til å se hvordan utslag overklokkingen gav. Siden jeg har scores fra før overklokkingen.

Lenke til kommentar
Grunnen til at den registreres som pc5300 er at det er det divideren du har på heter (1:1). Minnebrikkene dine storkoser seg nok tenker jeg, iallefall er ingen grunn til at de skulle gjøre noe annet. Dog så bør du nok ikke gå noe lenger opp med spenningen på de.

HAr du tid og tolmodighet så er det jo bare til å fortsette å klatre videre oppover, systemet ditt klarer nok muligens en del mer..

7658996[/snapback]

Men hvis divideren står på "auto" blir det fortsatt oppfattet som PC5300. Hva mener du med at de stortrives, mener du at de kjører like godt som hvis de ble registrert som PC6400? Nå står fsb på 350 og voltage på cpu er ikke stillt på, og på ram er den 2.1 V, så da kjører pc'en veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...