Gå til innhold

Oppdatering av en Zen Micro SE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener Audible er den funksjonen som gjør at volumetpå alle sangene blir likt.

PlayForSource er funksjonen som gjør det mulig og legge inn sanger via Wimdows Media Player.

Så det er ingen styggheter i den.

7651352[/snapback]

hehe, 0k, prøver å få ta backup av filene på mp3-en og oppdatere i morgen.. :D

Lenke til kommentar

Audible er en standard for format på lydbøker.

PlaysForSure er en sertifisering gitt av Microsoft for at avspilleren er kompatibel med DRM, Windows Media Player etc. (sikrer deg altså noenlunde for problemer med musikk kjøpt fra MSN Music Store, samt andre butikker som benytter DRM-WMA).

Funksjonen som jevner ut volumet på sanger, slik at du slipper lettere sjokk når filene er tatt opp med ulikt volum, heter 'normalize', eller 'normaliser' på norsk, evt. 'Smart Volume', eller andre fikse betegnelser, avhenger av fabrikant.

Lenke til kommentar

PlaysForSure er en sertifisering gitt av Microsoft for at avspilleren er kompatibel med DRM, Windows Media Player etc. (sikrer deg altså noenlunde for problemer med musikk kjøpt fra MSN Music Store, samt andre butikker som benytter DRM-WMA).

Funksjonen som jevner ut volumet på sanger, slik at du slipper lettere sjokk når filene er tatt opp med ulikt volum, heter 'normalize', eller 'normaliser' på norsk, evt. 'Smart Volume', eller andre fikse betegnelser, avhenger av fabrikant.

7658077[/snapback]

tuusen takk for god info :D

Lenke til kommentar

7658077[/snapback]

tuusen takk for god info :D

7660330[/snapback]

hmmm.. når jeg skulle oppdatere holdt det på i noen minutter til boksen på skjermen stoppet.. men før den tid hadde det kommet opp omtrent noe sånt: ny maskinvare funnet, creative zen micro, og noe med: denne enehten er installert og klar til bruk.. og på displayet på zen-en stod det "forankret" hele tiden med de der pilene..

da lot jeg den stå hele natten.. men det hadde ikke skjedd noe om morgenen..

den står fortsatt på, men det jeg lurer på er: visst jeg tar den ut, blir da hele spilleren ødelagt, og det går ikke an å oppdatere igjen??

takker for svar!! :)

Lenke til kommentar
Da må du ta trygg fjernig på den, hvis ikke risikerer du at den bli "ødelagt".

7680733[/snapback]

hmm.. kom bort i "close" knappen på oppdateringsboksen.. tok den ut, og den funket fint.. men zen micro media explorer finner ikke den.. finner den der det står navnet på den.. under delte dokumenter i utforsker, men skulle gjerne fått alt til å virke.. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Kaggen

For å laste inn ny firmware på en Zen Micro (mener det er samme som SE),

må du ta ut batteriet. Skyv av/på knappen til venstre (på) og sett inn batteriet.

Hold knappen slik til du ser Creative logoen. Da får du opp en meny, og velger

reload firmware (den sletter den gamle). Koble til og dobbelklikk på firmware-exe fila, og følg instruksjoner. Siste versjon er vel 2.21.02.

Husker ikke selv hvilken versjon jeg hadde før oppdateringa, men Media Explorer

fungerte ikke etter opdatering.

Etter litt leting, fant jeg en oppdatering for programvaren her:

http://us.creative.com/support/downloads/d...8.exe&details=1

Kanskje dette hjelper!

RA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...