Ezequiel Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Kjøpte meg en flunkende ny Spinpoint HD400LD her om dagen. Plugget den i, formaterte og alt var vel.. Tenkte å kanskje partisjonere opp, så jeg fikk en liten partisjon ekstra nå.. Så jeg fyrte opp Partition Magic 8.0 - og der står det ei feilmelding : Disk 3 (381551MB 51681c 240h 63s) appears to have partitions created using a different drive geometry (255h 63s) This serious problem can lead to data loss. osv osv.. Trykker OK på den feilmeldingen, og der står de andre harddiskene som rosa (ntfs) og fine, mens DISK 3 står som gul (other) med filsystem: BAD. (!) Og jeg får kun 1 valg, og det er å formatere.. "Jaja, får vel bare bite i det sure eplet" tenkte jeg, og valgte å formatere. Partition Magic rebooter Windows for å fullføre formateringen. Den blir gjort på 1 sek mens det står "BAD ARGUMENT" der.. Neivel, da prøvde jeg windows egne "Disk Management", men den nekter å starte opp pga noe kluss i Firewall, at den ikke er godkjent i Windows Firewall Exception list - noe som er bare humbug, fordi den fungerte perfekt her om førdagen.. Jeg lastet ned ett program fra samsung.com som heter: hutil202.exe, og når jeg prøver å kjøre det skjer dette: F:\hutil.exe WDOSX_tophys() error. SSIDE.DLL cannot handle this case. Memory map was saved into sside.txt. F:\> Jeg har ingen peiling på drive geometry, men om PM sier den er feil - stoler jeg på de.. Hvordan skal jeg få formatert den ? EDIT: Prøvde også å formatere fra Min Datamaskin, ikke noe nytt ved Quick format - så nå kjører jeg gjennom den lange.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hva med å slette partisjonen gjennom Windows sin partisjonsbehandler og opprette på nytt? Høyreklikk på My Computer, velg Manage og velg Disk Management AFAIK Lenke til kommentar
Ezequiel Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Neivel, da prøvde jeg windows egne "Disk Management", men den nekter å starte opp pga noe kluss i Firewall, at den ikke er godkjent i Windows Firewall Exception list - noe som er bare humbug, fordi den fungerte perfekt her om førdagen.. 7651174[/snapback] Så det blir nok vanskelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå