Gå til innhold

shopping i singapore; Hi8 eller dv...eller?

Anbefalte innlegg

Har stadig ikke bestemt meg for hvilket kamera som skal erstatte Digital Hi8 kameraet som gikk dukken ifjor. Sitter dessuten med en haug uredigerte kassetter i Hi8 format.

Nå har det seg slik at jeg om en liten uke skal til Australia og det hadde vært fint med et nytt kamera, tenkte jeg kanskje kunne kjøpe meg et kamera på flyplassen i Singapore?

Hva skal jeg så velge? Tenker ikke bruke mer enn max 4000nkr

Det kan være enten Digital Hi8 eller DV

Det hadde vært greitt med et kamera med følgende funksjoner: dv inn og ut, 16:9 format, mulighet for digitalt format over til datamaskin, god billedstabilisator, god optisk zoom og god lysstyrke/fargegjengivelse, inntak for ekstern mikrofon eventuelt også lys.

Er det noen av dere som har noen gode stalltips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lenge siden jeg har sett et digital-8 kamera til salgs, og spesielt et som i tillegg kan spille av hi-8 kassetter. Tror det kun er de dyreste som støtter begge formatene.

Mini-DV er jo det mest brukte, og beste formatet pr. dags dato. Dine Hi-8 kassetter kan leveres inn til et sted der de driver med videokopiering (mange fotobutikker gjør dette), men har du veldig mange er det sikkert billigere å kjøpe et brukt hi-8 kamera til dette bruket, og et mini-DV kamera i tillegg. Hvis du vil redigere det på datamaskinen må du da enten ha analog inngang på datamaskinen eller på mini-DV kameraet ditt.

De beste mini-DV kameraene nå er Panasonic sin serie med 3CCD kamera (GS180, GS280, GS300 og GS500). Til ditt bruk vil GS300 være det beste valget. Eneste problemet er at dette kameraet ikke har analog inngang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...