un0kai Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Heisann, jeg lurer på hvordan jeg kan mekke trådløst nettverk i hybelen min uten å bruke en stasjonær datamaskin som "transport". Sånn jeg har det i dag så kommer nettverket inn i stasjonære pcen min og den er aksesspunkt for den bærbare. Men nå skal jeg kvitte meg med den stasjonære og kun bruke bærbar, og jeg lurer derfor på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg får internett gjennom universitetet i bergen sitt kablede nettverk, for å få dette til å virke så må jeg ha konfigurert en vpn tilkobling på maskina jeg bruker og bruke riktig brukernavn og passord. Kan jeg bare kople til et trådløst aksesspunkt eller router også virker det? Hvor konfigurerer jeg i såfall vpn tilkoblingen? På forhånd takk Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 wrt54gl kan du slå på vpn client så du får inet på wlan og lan uten og bruke vpn på laptopen din. NB: du må bytte til software til dd-wrt.com Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Du kan bare bruke en router, f.eks Linksys WRT54GL m/DD-WRT. Jeg bruker det når jeg kobler meg opp mot relakks Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Ok, funker wrt54gs like bra? De har ikke gl på lager der jeg har tenkt å bestille.. Prisforskjellen er ikke så veldig stor heller.. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ok, funker wrt54gs like bra? De har ikke gl på lager der jeg har tenkt å bestille.. Prisforskjellen er ikke så veldig stor heller.. 7650852[/snapback] Det vet jeg ikke. Men, komplett har WRT54GL til 499kr (ukens tilbud) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078&cks=WYO Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Ok, da går jeg for gl varianten hos komplett da Takk for hjelpen Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 IKKE kjøp wrt54gs ,men wrt54gL , dem andre er det være og bytte software på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå