mobil_jenta Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Hei!! Jeg har en PS1 og lurer på å kjøpe meg en PS2 men jeg lurte på om dere visste om det går an å bruke spill som egentlig er til PS1 på PS2? Hadde jo vært litt greit å kunne bruke alle spillene. Takker for svar. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 PS1-spill fungerer på PS2, ja. Du kan dog ikke bruke PS2-minnekort til PS1-spill ,så behold det gamle minnekortet ditt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Mener at det skal gå helt fint. Har ikke prøvd det, men er sikker noen andre her som kan svare helt sikkert. Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 PS1-spill fungerer på PS2, ja. Du kan dog ikke bruke PS2-minnekort til PS1-spill ,så behold det gamle minnekortet ditt. 7650305[/snapback] Så da kan jeg bruke det minnekortet jeg allerede har til PA1 hvis jeg kjøper PS2 også? Funker det med brente spill også? Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Nei, du må ha eget minnekort til PS2-spillene, dessverre. De to formatene er ikke kompatible. Det er to minnekortporter på PS2, så det er bare å la de to kortene stå i hele tiden. Har aldri forsøk å spille brente PS1-spill på PS2, men du må nok "modde" maskina for at det skal funke. Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Nei, du må ha eget minnekort til PS2-spillene, dessverre. De to formatene er ikke kompatible. Det er to minnekortporter på PS2, så det er bare å la de to kortene stå i hele tiden. Har aldri forsøk å spille brente PS1-spill på PS2, men du må nok "modde" maskina for at det skal funke. 7650346[/snapback] Så da bruker jeg et minnekort til PS1 spillene og et til PS2 spillene? Hva betyr det å "modde" maskina? Har ikke så veldig mye greie på dette her ser du. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har aldri gjort det selv, men slik jeg forstår det må man sette inn en chip i maskina for at den skal lese brente spill. Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har aldri gjort det selv, men slik jeg forstår det må man sette inn en chip i maskina for at den skal lese brente spill. 7650446[/snapback] Noen som vet hvor man får tak i en sånn chip og hva den koster? Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har aldri gjort det selv, men slik jeg forstår det må man sette inn en chip i maskina for at den skal lese brente spill. 7650446[/snapback] + at den - Spiller alle dine backup på CD-R, DVD±R, DVD±RW, DVD-DUAL LAYER og import fra utlandet direkte uten uten oppstartdisk - Direkte oppstart av PS1 original, import og backup - Direkte oppstart av PS2 original, import og backup - Støtter spill på DVD Dual Layer (DVD9) - Støtter multidisk spill - DVD sonefri - Rask oppstart uten å vise Sony Logo - AUTOMATISK MACROVISION av - AUTOMATISK "GREEN FIX" (Unødvendig å bytte til RGB-kabel når du ser på DVD-film på PS2) - Importspill Fix (alle importspill får hele skjermbilder og i FULL farge) - STEALTH-Mode (Modchip-en kan slåes av for Online Gaming) for matrix...(klipp klipp) Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Jepp. Vurderte en stund å chippe PS2'en min for å gjøre den sonefri, både for spill og DVD'er. Mulig jeg gjør det, og kjøper Chrono Trigger, i løpet av vinteren dersom spilltørken frem til mars blir like ille som det ser ut som. Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Ok. Er det dyrt det da? Lurte også på om noen vet hvor jeg bør kjøpe PS2? noen steder som er billigere eller har spesielle tilbud eller noe? Så at Siba hadde den til 995 kr tror jeg det var. Er det et bra tilbud? Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 PS2 ligger rundt tusenlappen nå, ja. Spaceworld avarterer med 999,- og på Elkjøp ligger den på 1095,- Mulig du kan finne enda billiger maskin brukt på qxl.no eller finn.no evt. med noen spill, ekstra håndkontrollere og minnekort. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2007 Chip kan jeg ordne, og det er helt klart verdt pengene Send meg gjerne en PM Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Siden det går med brente PS1 spill på PS1, går det da med brente PS2 spill på PS2 Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Du måkke brenne spill da, vesle deg. Med PS2 kan du: Spille PS2-spill (spill lagres med PS2-Memory Card). Spille PS1-spill (spill lagres med PS1-Memory Card). Se DVD-filmer. Høre på CDene dine. Da trenger du ikke noe ekstra. Maskinen skal koste rundt 1000 kroner. Noen steder selger de den brukt, billigere. Du kan kjøpe rosa/liten versjon for ikke så mye mer. Brente spill VET jeg ikke om du kan spille på den uten å gjøre noe ekstra. Håper det var oversiktelig nok. Lenke til kommentar
dorR Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Det gjør det ja Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Siden det går med brente PS1 spill på PS1, går det da med brente PS2 spill på PS2 7719749[/snapback] Ikke uten chip, det går heller ikke på ps1 Lenke til kommentar
dorR Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Var vel det jeg mente, med chip så funker det Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Vil minne om retningslinjene og reglene rundt diskusjon som kan lede til bruk av piratkopiert materiale. Vennligst ta en ekstra titt på denne, slik at ingen av punktene brytes. Jeg går selvfølgelig ut i fra at denne diskusjonen er legitim og at dere med brente spill mener backup av spill Kommentarer på moderering taes som vanlig på PM, og ikke i denne tråden. Lenke til kommentar
mobil_jenta Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Siden det går med brente PS1 spill på PS1, går det da med brente PS2 spill på PS2 7719749[/snapback] Ikke uten chip, det går heller ikke på ps1 7719912[/snapback] På den PS1 jeg har nå så virker det med brente spill og jeg har ikke fått innlagt noe chip... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå