StigFlemmingJensen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Lite spörsmål.... Hvis man skal ta bilde av typ lyn eller no, så er det ikke så lett å stå der på plenen med kameraet og knipse når det kommer... Jeg vet at min far for mange mange år siden tok bilder av lyn, men da lot han slutter tiden väre "uendelig"... På mitt kamera så har jeg bare funnet "bulb" som er typ samme, men da må man holde knappen nede for at det skal funke... Jeg har et Canon Eos 400d. Noen som vet om kameraet har denne funktionen, så lukker tiden blir "uendelig"? Takker for all hjelp! //Stig Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har et Canon Eos 400d.Noen som vet om kameraet har denne funktionen, så lukker tiden blir "uendelig"? 7650294[/snapback] Du må nok stå ute i regnet og holde knappen nede.. He, he - neida.. Gakk hen du og kjøp en elektronisk trådutløser til kameraet ditt. Denne har en låsefunksjon på utløserknappen som gjør at lukkeren er åpen så lenge knappen er låst i "lukket" posisjon. Fås f.ex på xd.no til kr 160,- http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=26930 Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg har et Canon Eos 400d.Noen som vet om kameraet har denne funktionen, så lukker tiden blir "uendelig"? 7650294[/snapback] Du må nok stå ute i regnet og holde knappen nede.. He, he - neida.. Gakk hen du og kjøp en elektronisk trådutløser til kameraet ditt. Denne har en låsefunksjon på utløserknappen som gjør at lukkeren er åpen så lenge knappen er låst i "lukket" posisjon. Fås f.ex på xd.no til kr 160,- http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=26930 7650564[/snapback] vet å bruke den billige RC5 (eller noe slikt) fjernkontrollen til en hundrelapp eller 2 så kan du sette på bulb.. og da trykker du en gang for å åpne og trykker igjen for å lukke.. Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Takker for begge svara ! Får vel bli til å kjöpe en sånn fjernkontroll... Ett par hundre kroner skal man vell alltids ha råd med =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå