Goliath Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Fattern skal jobbe 3-9 måneder i India og ønsker å benytte sitt norske telefonnummer der nede. Telefonen har et Telenor-nummer og han ønsker å beholde samme operatør. Nåværende telefon er ikke bunnet til noen abbonement og han ønsker å kjøpe en subsidert telefon (HTC TyTN) med det gunstigste Telenor-abb. i hans situasjon. Han har ikke noe firma å registrere et business abb. på men kanskje dette kan ordnes direkte med Telenor? Hans hovedbruk vil være naturligvis å ringe internasjonalt og bruke sin mobil til å hente ned epost (primært GPRS). Hva anbefaler dere? Igjen, han ønsker ikke noe andre operatør og han ønsker heller ikke å ha et indisk nummer. Endret 5. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Når jeg tenker meg om, dette blir jo sinnsykt dyrt? Må ikke han isåfall betale for alle innkommende samtaler i tillegg til de utgående? Lenke til kommentar
glosi Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jepp, det blir sinnsykt dyrt, be han skaffe seg oversikt over teleoperatørene de har i India. Den norske ambasaden der nede har kanskje litt oversikt hvis han ikke kjenner noen andre han kan høre med. Det billigste blir å tegne et abb der nede og bruke det. Lenke til kommentar
agalate Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Tror Telenor har roaming-avtale med de indiske teleoperatørene Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Hva er roaming? Lenke til kommentar
glosi Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Roaming er en avtale mellom teleoperatører i forskjellige land, du bruker da telenor abb, men bruker nettet til f.eks Tele India (hvis det er noe som heter det) Men dette vil jeg fraråde om han skal bruke mobilen masse. Jeg ville skaffet meg en Indisk rimelig operatør. Det blir billigere. Hvis ikke må han betale taksten fra norge til india for alle som prøver å ringe han fra norge. Pluss at han får mye høyere takster lokalt i india enn han kan få med et indisk abb. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg skal nevne dette til han. Ble litt forskrekket når jeg så prisene Telenor har i India. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå