Gå til innhold

Noen mulighet for rabatt? 10k+

Anbefalte innlegg

Er det noen mulighet for at jeg kan få litt rabatt på mange (5-7 ting) fra en webshop (netshop eller mpx) som koster 10-13k totalt?

Har hørt at mange har fått rabatt hos webshoper, men forekommer det ofte at man får litt rabatt?

Er det noe vits å spøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi skulle gjerne gitt deg rabatt, men vi tjener omtrent ikke penger på disse produktene, dette da f.eks CPU er priset med tap i utgangspunktet, og minnebrikkene er på ukens tilbud.

Jeg sender deg imidlertid et tilbud på epost, så har du oversikten over dette.

Ja, her ser du hva du mest sannsynlig kommer til å få i svar, enda jeg har handlet _mye_ hos netshop.no!

BTW: Netshop.no selger E6600 med tap!

Lenke til kommentar

Overraskende nok selges ting (forholdsvis..) ofte med tap, eller minimal fortjeneste, for å trekke kunder. Regn med at de tjener kanskje 3-6% på tingene de selger, og det skal dekke lønn, lokaler, strøm, telefon, etc etc. Hvor mye hadde du tenkt deg i rabatt..?

Lenke til kommentar

dell bruker ein litt anna modell enn kva nettbutitkker i Norge gjer.

Veldig forenkla og generalisert:

Kostpris + fortjeneste+ekstra fortjeneste = veiledene salgspris

Veiledene salgspris - ekstra fortjeneste = Dell tilbud.

Når det gjeld den generell muligheiten til å gi rabatt på varer i nettbutikker så kjem det ann på varetypen:

Minne og cpu er så prispress på at det er veldig sjeldan at det er mulig å få noko særleg rabatter utan at det er store kvantumkjøp.

Ekstrautstyr derimot kan vere enklare å få rabatter på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har spurt 3-4 nettbutikker om rabatt selv, bygger en pc med skjerm til rundt 16 000 kr, skal bli interessant å se om jeg får rabatt eller om jeg må ut med 16 000.

Da jeg bygde den pcen jeg sitter ved nå for 4 år siden, så kjøpte jeg alt hos mamoz for rundt 16 000, men spurte den gang ikke om rabatt.

Hadde jo vært fint med 10% avslag for eksempel. Har ikke fått noen tilbakemeldinger ennå.

Lenke til kommentar
Jeg har spurt 3-4 nettbutikker om rabatt selv, bygger en pc med skjerm til rundt 16 000 kr, skal bli interessant å se om jeg får rabatt eller om jeg må ut med 16 000.

Da jeg bygde den pcen jeg sitter ved nå for 4 år siden, så kjøpte jeg alt hos mamoz for rundt 16 000, men spurte den gang ikke om rabatt.

Hadde jo vært fint med 10% avslag for eksempel. Har ikke fått noen tilbakemeldinger ennå.

7877224[/snapback]

Post her da du får svar da...

Lenke til kommentar
Si at du kjøper alle delene hos dem hvis du får rabatt, hvis ikke kjøper du kun delene som er billigst på den butikken. Det høres rimelig ut.

7878323[/snapback]

Det jeg gjorde. Netshop var derimot billigst på skjermkort, minne og CPU, men ikke hovedkort. Synes alikevel det var billig nok. ca 500kr billigere enn den nest billigste.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe svar ennå, men jeg henviser til de som er billigst (PSData) og at jeg vil kjøpe utstyret fra de som tilbyr meg det nærmest mulig 15 000 kr.

Skal si ifra hvis/når jeg får noe tilbakemelding fra de forskjellige nettbutikkene. Dette gjelder blant annet multicom, komplett og PSdata.

Lenke til kommentar

Broren min fikk rabatt hos komplett i en periode, men det var fordi han kjoepte inn hjemmepc for jobben (via egen konto ;)) saa totalen kom paa litt over 50k..

har ogsaa opplevd at paa min lokale datakjeden faar jeg noen kroner her og der i avslag (uten aa spoerre, men er ikke snakk om mer en rundt 5-30k (har ikke handlet for mer en rundt 1-2k om gangen heller da) men fint aa se at man som mer eller mindre fast kunde faar litt rabatt (kan oxo vaere fordi jeg er blitt litt godvenn med selgerene der inne (som en hver rettmessig nerd er ;) )

Lenke til kommentar

Du prøver å va ca 1000k i avslag?

No veit eg ikkje kva deler som står på bestillingslista men utgangspunktetr vil du nok få nei på følgande deler:

- Minne (RAM)

- CPU

- HK

- HD

-Skjermkort

Derimot kan det vere mulig å få litt rabatt på

- Kabinett

- Kabler

- Minnebrikker (SD, MS, ........)

- Vifter

Så om du ser på handlelista di og ser kor stor sum som står på nei-lista iforhold, og seier maksimalt 20% av summen som blir igjen når ein trekker neilista frå totalsummen. Då får du ut kva som er sanynleg den maksimale rabatten du kan før.

Edit:

Presiserte litt kva som var minne og kva som var minnebrikker)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Vel, 16 000 kr er mye penger, men ikke nok til å bli betegnet som "storkunde", derfor tviler jeg på at jeg får rabatt. Og som Jankee skrev, så er det sannsynligvis ikke mulig å få rabatt på de dyreste delene.

Uansett, svar fra multicom:

Det er prisene på web som gjelder.

Svar fra Komplett:

Er vel helt feil måte å spørre om en god pris på, men send oss varenummer og antall på de delene du skal ha, så skal vi se hva vi har å gå på.

Siden jeg skal kun ha 1 stk av alle deler, så tviler jeg på at det blir noe rabatt. Tror jeg handler hos PSData (de har forresten ikke svart, selv om det var de jeg spurte først), har handlet mest hos de før, og har god erfaring med de. De mangler en del deler, men regner med at jeg får det meste innen 1 uke.

Update: Fikk 300 kr i avslag hos PSdata, men de hadde ikke alle delene inne, og mottar ikke E6600 før April ifølge webshopen, så har kjøpt det hos 3 forksjellige butikker, måtte ut med rundt 16 800.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...