quadron Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har problemer når jeg skal komprimere filmen fra timelinen i Premiere til DivX. Jeg synes kvalitetstapet blir for stort. Det blir gromsete grafikk og du kan tydlig se små firkanter når det er bevegelser i filmen. Er det noen som vet hva jeg bør gjøre, hvilke instillinger (andre koprimeringsprogrammer???) osv. for å få best mulig kvalitet på DivX'en? Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Det er et meget kjent problem at det blir dårlig kvalitet. Når du lager til DivX, så er det som regel oppløsninga som blir litt mindre, og kbit/s. Et annet problem jeg får, er en grønn stripe helst nederst på filmen. Men hvis du tar en titt på http://www.vcdhelp.com så vil du finne veldig mange andre programmer som gjør filmen til divx Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Bruk virtualdub til å komprimere filmen til DivX. Bruk DivX 4 fordi DivX 5 har noen bugs. Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 21:10, skrev RC1:Bruk virtualdub til å komprimere filmen til DivX.Bruk DivX 4 fordi DivX 5 har noen bugs. Hei, er dette allmenn-kjente bugs, eller "hemmelige" fra produsent? Har brukt divx5 siden det kom ut, og merker kun 1 bug: blir filmen over ca. 1.5Gb så må jeg se filmen fra start til slutt uten stopp (helst ha defragga hd + 0 programmer i bakgrunnen) ellers blir lyden usynca (eller bildet, vet ikke helt) Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Den 2002-11-30 13:24, skrev Hellstorm: Quote: Hei, er dette allmenn-kjente bugs, eller "hemmelige" fra produsent? Har brukt divx5 siden det kom ut, og merker kun 1 bug: blir filmen over ca. 1.5Gb så må jeg se filmen fra start til slutt uten stopp (helst ha defragga hd + 0 programmer i bakgrunnen) ellers blir lyden usynca (eller bildet, vet ikke helt) Veit ikke helt men hvis jeg legger tekst (title) på begynnelsen a filmen og comprimerer med DivX 5 så ser jeg bare teksten og hører lyden men resten av filmen kommer ikke. Virker som om bilde fryser. testet filmen på et par andre maskiner og den fungerte på den ene men ikke på den andre. Så feilen ar kanskje noe med kombinasjonen hardware/software å gjøre?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå