Gå til innhold

Tåke i Nordhordland

Anbefalte innlegg

Tok følgende to bilder i romjula i Nordhordland. Det eine er av Nordhordlandsbrua, og det andre tok eg bare når eg stoppa på veien. Begge bildene er tatt med et Olympus E300 med 14-45mm kitlinse, uten stativ.

Har etterbehandla dei ein del i Photoshop, hovedsaklig for å få frem farger. Ellers er dei ikkje croppa på nokon måte.

Tips og triks eg kunne gjort med desse bilda for å få dei betre?

post-3507-1168014390_thumb.jpg

post-3507-1168014401_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treet på bilde nr 1 plaget plaget meg så innmari!

Det hadde vært nærmest perfekt som "stedsbilde" om det forbanna treet ikke hadde vært der!

Jeg tok det i photoshop, men kan ikke si det ble noe bedre. Ble for lite landskap, og noe grums nede, men treet ble iallefall borte :D

Nr 2 har jeg ikke noe å si om, utenom at det treet/greinene forran ikke skulle vært der.

Marius

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar

Eg er einig i at det er for mange greiner på bilde nummer 2, men på bildet av brua meiner eg at det gjer ein litt artig vibe i bildet. Skulle gjerne hatt greinene på venstresida av bildet, i stedet for på høyresida, slik at dei ikkje dekker over bebyggelsen.

Forresten, så var vi to stykker, men kvart vårt kamera som såg dette. Vi kjørte opp på dette utsiktspunktet, som vart det beste vi fant sånn uten å vere spesielt godt kjent, og eg tok bilder uten stativ. Kameraten min rigga opp stativ, men då han var ferdig å rigge opp, var sola gått ned, og tåka steget akkurat over tårna. Så, mens eg fekk tatt rundt 10 bilder, fekk han tatt 1, som vart uklart. Uflaks... :p

Men, om eg får sjansen igjen, skal eg sørge for at greinene forsvinn. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bilde nr1 er vakkert etter min mening, fordi brotoppene svever og greinene i forkant forankrer :) Gir bildet flere dimensjoner.

Edit: Glemte og si at manipulering av bilder er puke :mad:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Likte bildet Nr. 1 av Nordhordlandsbra best, men det ser ut som om du har dratt en del i "Saturation" i PS noe som ikke er helt heldig heldig. Men ellers et flott motiv og et ok utsnitt.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...