Tore Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) wlan kortet i denne pcn er et kort som var med hovedkortet (MSI k8n Eon2 Platinum "wlan") Dette kortet kjører vel nå på windows driver for wlan kort...? Problemet er signalstyrken... 4meter og en åpen dør mellom Linksys & antenne, og signalet er Low.! - Netstumbler har hele tiden ment sinalet er på -190dBm, noe som ikke kan stemme... - Everest derimot mener signalet nå ligger på -70-75dBm. hastigheten varierer fra 1mbps til 54mbps... - Edit, 2meter unna hverandre fri sikt ingen andre støykilder og signalstyrken er "Svært God" med 60dBm... Bedre en for 4timer før jeg koblet om alt av telefonopplegg på gården, var på nett med "No Signal".. Spørsmål være seg... : Finnes det noen "universal" wlan-kort driver.? Gjerne noe man kan øke Sendestyrken litt med... Endret 5. januar 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Prøv og kjør Live Update fra MSI eller bla deg fram i menyen under... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har sottet en time å bannet over msi sidene... Finner ingenting med de som har noe med wlan å gjøre... Vertfall ingen drivere til noe tråløst fra de... Derfor lurer jeg om om det finnes noen "universal"driveretil wlan, noe alla omega til nvidia skjermkort... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Sånn som jeg har forstått det så er det inntigrert i hk'et så kanskje du må oppdatere driveren til den, eller kanskje bios... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Det PCI-kortet som vanligvis fulgte med MSI K8N Eon2 Platinum "Wlan", eller MSI K8N Neo2 Platinum 54G som det egentlig heter er ett MSI PC54G WLAN-kort: http://www.msicomputer.com/product/p_spec....PC54G&class=com Siste driver finner du her: http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=492&kind=8 Husk at en slik antenne bør stå så langt unna skjerm, strømforsyning og PC-power som mulig, og den bør stå slik at det ikke er noe som hindrer signalene. Videre så må man være forsiktig med kabelen, da denne ikke tåler så mye. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Ja.! Når du sier det så lød navnet 54G meget kjent til dette HK'et.! Everest kommer ikke opp med det navnet men.. Tusen hjertelig.! Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 last ned "driver guide" så finner du navnet fort, eller gjør som meg. se på den store chip'en og skrive det på google og legg til driver. så får du en driver som funker til det korte, selv om du ofte ikke kommer opp med den rette produsenten men det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå