Bonnskij Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Etter endt utdanning på idrettslinja har eg planer om (etter førstegongsteneste vel å merke) å først ta den korte utdanninga som Personleg trenar, for sidan å utdanne meg til fysioterapeut. Tenkte eg kunne ta jobb som personleg trenar, samtidig som eg utdannar meg til fysioterapeut. Men det eg lurer på då er om det er vanskeleg å komme seg inn på studia, kor det er bra å studere, og om nokon har generelt erfaringar å dele om både studiet og sjølve yrket. Eg vel ikkje utdanninga mi etter korleis lønna er i yrket, men om nokon veit kva løna til ein fysioterapeut ligg på så hadde det vert flott å vete Mvh: Bjørnar Endret 5. januar 2007 av Bonnskij Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Ingen som har svar? Lenke til kommentar
eivranh Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 synd ingen har svart på dette.. sitter og tenker på akkurat det samme selv.. hehe Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Etter endt utdanning på idrettslinja har eg planer om (etter førstegongsteneste vel å merke) å først ta den korte utdanninga som Personleg trenar, for sidan å utdanne meg til fysioterapeut. Tenkte eg kunne ta jobb som personleg trenar, samtidig som eg utdannar meg til fysioterapeut. Men det eg lurer på då er om det er vanskeleg å komme seg inn på studia, kor det er bra å studere, og om nokon har generelt erfaringar å dele om både studiet og sjølve yrket. Eg vel ikkje utdanninga mi etter korleis lønna er i yrket, men om nokon veit kva løna til ein fysioterapeut ligg på så hadde det vert flott å vete Mvh: Bjørnar 7650022[/snapback] Du bør ha ganske gode karakterer for å komme inn, hvis du f.eks ser på hist.no så ser du at poenggrensene er en del over 50 poeng. Når det gjelder lønn avhenger det helt av hvor du jobbe, hvis du jobber i det offentlige tjener du ikke så alt for bra. Jobber du privat kan du derimot tjene en del mer, lønn på ca 6-700000 er ikke uvanlig, det er derimot ikke alle som kan jobbe privat. For det må man ha et såkalt driftstilskudd, som oppnås etter en del tid i det private evt. som en "gave" av en annen fysioterapaut. Nå må det sies at i dagens sosialist-Norge så skal man ikke se bort i fra at flere og flere fysioterapauter kommer til å jobbe i det offentlige. Men vi får da håpe at Norge styres litt anderledes når du evt. er ferdig med studiene. Lenke til kommentar
alejorgensen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hey Jeg skal bli fysioteraput! I Norge er det sykt vanskelig å komme inn på ALLE skolene der det tilbys fysioterapiutdanning... Man må ha godt over 5.0 snitt skal man ha sjans for å komme inn i Norge! Jeg derimot har et snitt på 4.7 fra videregående og har søkt fysioterapi i Danmark.. Det er my elet6tere å komme inn i Danmark. Utdanningen er på dansk, og du har rett til å avlegge ALLE dine eksamner på norsk! Folk sier det er bedre utdanning i Danmark enn i Norge! Jeg har søkt i Esbjerg som er kåret til den beste fysioteraputskolen i Danmark... Jeg anbefaler deg å gå inn på www.ansa.no www.optagelse.dk og ta en titt... LYKKE TIL! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå