Babelfisken Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ser etter ovennevnte vanblokk man har problemer med å finne noen som spesifikt passer P5B. Noen som har erfaringer med generiske blokker eller funnet blokker tilpasset P5B? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) http://www.aqua-computer-systeme.de/shopsy...a3605dad6c71518 Denne passer i hvert fall. Det vil si at alle som passer til de samme som denne, passer til P5B Selv har jeg denne på mitt P5W: http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=1401 Vcore.dk har også en generisk en for påliming eller noe. Endret 6. januar 2007 av baronKanon Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 De der blokkene fra AC er jo i alu og vis du er sånn så meg så kjøper du dem ikke bare pga at der er laget av aluminium Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den hos vcore er i KOBBER som er FORNIKLET og er IKKE aluminium Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Den hos vcore er i KOBBER som er FORNIKLET og er IKKE aluminium 7657631[/snapback] Dekker kjøleren 5 brikker ? Ser på layout bildene at begge kortene har noe som ligner veldig på 3 effekt-transistorer nærmere CPU. edit: På P5B ligger de tre ved siden av hverandre uten andre komponenter mellom. Vurderer å legge en liten kobberbit over de tre resterende som samtidig liger skrudd eller limt til kjøleblokken. Endret 6. januar 2007 av Babelfisken Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den hos vcore er i KOBBER som er FORNIKLET og er IKKE aluminium 7657631[/snapback] Ja vet det...derfor sa jeg at jeg ikke ville kjøpt den fra AC den selger de forøvrig på microplex og... Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Den hos vcore er i KOBBER som er FORNIKLET og er IKKE aluminium 7657631[/snapback] Ja vet det...derfor sa jeg at jeg ikke ville kjøpt den fra AC den selger de forøvrig på microplex og... 7657951[/snapback] Så den på microplex jeg også men der sto det at den bare var for A8N. Idiotisk av dem å ikke oppgi hvilke kort den passer til. Ser den er av anodisert alu. Vet ikke om det gjør korosjonsbskyttelsen bedre? Om den ikke tar opp så mye varme er ikke så farlig. Ser ikke noe mål i å holde transistorene på 30 C da de fungerer helt greit langt over, bare intresert i å ta bort mesetedelen av varmen fra kabinettet. Er det da noen grunn til å ikke velge denne? Endret 6. januar 2007 av Babelfisken Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det er kun paranoia som hindrer deg fra å kjøpe AC-blokken. Anodiseringen er en korrosjonsbeskyttelse i seg selv. Og ja: ytelsen på disse blokkene trenger ikke være all verden. Det eneste de skal hindre er at de svis av. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Liker å være paranoid jeg Så er det bare 1/8" bsp gjenger på blokken og noe jeg synes er litt lite... Endret 6. januar 2007 av magnulf Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den hos vcore har 1/4", men jeg synes den er litt skrøpelig. Jeg hadde (tydeligvis) litt for mye gjengeteip på, og den buler litt ut.. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvorfor ikke bare bruke nippler med o-ringer i stedet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Gjengetape er hakket sikrere, for den paranoide. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hehe har aldri brukt gjengetape jeg...stoler på o-ringene... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 O-ringer funker ikke på alle nipler. De niplene jeg har har ikke stor nok anleggsflate for å holde en o-ring på plass skikkelig... Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 MIPS lager jo vannblokker til "alle" slags hovedkort og mosfet-blokker til ditt finner du HER! Jeg har bestilt mosfetblokk til mitt P5W DH Deluxe direkte fra MIPS og de er veldig hyggelige. I mitt system med 5 blokker fikk jeg ikkeno lavere flow selvom jeg synes kanalen i den blokka var litt liten. Så det går helt fint. Betalte med PayPal og fikk blokka etter 7 dager ca. De sender også varen som vareprøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå