Gå til innhold

Tv utgangen virker, men ikke helt....


ElctriX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan tyde på at TV'n ikke er satt som primary display. Overlay (som mediaplayer bruker) vises bare på primary display.

 

EDIT: Du velger antakelig hvilken skjerm som skal være primary på samme sted som du aktiverer TV-out.

 

[ Denne Melding var redigert av: HawP på 2002-11-25 10:37 ]

Lenke til kommentar

Med ATI controll panel er det slik

 

Høyre klikk , egenskaper

Desktop

Advanced

 

Her må du sette på primary , jeg hadde også dette problemet.

Synes at det er litt tull at den ikke kan vises på 2 skjermer samtidig...Ikke det at jeg er på 2 plasser samtidig ,men alikevell...

Eller , den vises jo på 2 skjermer , men den ene er jo helt svart , og det er det ikke mye underholdning av....

 

Men som den over meg sa , du må sette TV i primary.

Lenke til kommentar

når dere er inne på tv:

er det mulig å få et bilde på tv som går an å bruke til annet enn film?

på tven min er det umulig å lese tekst. slik at jeg må lete meg fram til filmen og instillingene i windows nesten i blinde.

Hvordan er pc spill på tv-skjerm?

 

har et ATI radeon 64MB DDR og winxp

Lenke til kommentar

De fleste ATI kort av nyere dato støtter Hydravision, dvs ATIs dualdisplay løsning. Med denne kan du f.eks til enhver tid ha oppe mediaplayer på TVen og åpne filmen/filen fra den andre skjermen. Dersom Bildet på TVen blir veldig uklart tyder det på at du bruker feil innstillinger, det er noe galt med kortet eller envt TVen. Bildet på TVet skal nemlig bli veldig bra, med ATI sin løsning.. bildekvaliteten skal være den samme om du bruker dualdisplay eller vanlig TV-ut funksjon. Fordelen med å bruke Hydravision er at det blir en lek å ha 2 forskjellige oppløsninger, dvs f.eks 800*600 på TV og 1024*864 på monitor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...