Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 Elektrisk


Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 97-98 1.8 T.

 

Det som er problemet er at batteriet tømmes kontinuerlig på den.Dette skjer kun i løpet av noen få timer når bilen er 100% inaktiv. Batteriet er helt nytt og alt annet enn bilens elektronikk er koplet av strømkretsene.

 

Kjenner en til med samme feilen.

 

Hva kan være problemet?

 

Noen flere som har hatt samme erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I know!! Du har kjøpt deg et problem!

Drittbil..A4 altså.. har aldri vært så plaget som det året jeg hadde en 97 A4. :(

7649723[/snapback]

 

Er egentlig en super bil, men skal inrømme jeg har hatt mange søvnløse netter pga. den kjærra..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har alt for mange tommeltotter klarer du feilsøke dette selv.

Du trenger et multimeter (amperemeter) med sikring, helst på 10A.

Du kobler vekk minuspolen fra batteriet og kobler amperemeteret i serie med denne, dvs mellom polen og originalkablen.

Når dette kobles inn vil all strøm som går ut fra batteriet måles. Det er viktig at alt som bruker strøm av kupelys, etc og tenning er slått av, dvs inaktiv bil.

Du skal ha max 0,02A (20mA) strømtrekk da. Er det mer, er det feil.

Når du har en stabil måling på feks 1,6A eller hva det måtte være konbøer du systematisk bort en og en sikring i sikringsboksene(e). Vent et par-trek sek før du setter den inn igjen. OBS! Ta ut kun en sikring i gangen, hvis ikke glemmer du fort hvor alle sto... Hvis måleinstrumentet viser mindre når du tar ut en bestemt sikring og viser mer igjen når du setter den inn har du funnet den kursen som trekker strøm. Se da i sikringsoversikten eller evt koblingskjema hvis du kan skaffe dette. Da kan du koble ut en og en komponent på den aktuelle kretsen til du finner hva som har tømt batteriet ditt.

 

Ett lite tips, start med de uoriginale tingene, alarm, ettermontert kjørelys, radio, hengerfeste...

Endret av Chasin
Lenke til kommentar

Har du ikke ampermeter kan du bruke en vanlig prøvelampe 12V ikke 24V.Den skal ikke gløde/lyse.A4 har problemer med ledningsnettet til koffert lokk.Kan kobles fra ved venstre baklykt.Koble vekk koffertrom lys.Er det ikke tapping når du måler kan det være radiatorbryteren til radiatorviften som av og til starter vifta.Du må selfølgelig sjekke at syrevekten er lik på batteri.Dynamoen har også vært et problem med tapping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...