Halvsame Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Tenkte å bruke 2X80mm vifter på ST istedet for de 60mm som følger med. Men viftene blir jo da bredere enn ribba. Hvis jeg setter begge til å blåse mot ribba, vil de ikke motarbeide hverandre da? Tenkte å kanskje la den ene blåse mot og den andre blåse fra, men vil ikke den som blåser mot da suge til seg varm luft fra den andre? Noen som har noen gode tips til løsninger? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Tør jeg spørre hvorfor? Og ja, setter du dem mot hverandre vil du få turbulens og de vil måtte jobbe i mottrykk. Push-pull er en bedre løsning. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Hvorfor? Ved å kjøre 80mm vifter på lavere spenning, får jeg (littegrann) bedre ytelse, samtidig som Silent Twin blir til Barely Audible Twin :wink: Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Jvla Halvsame skrev (2002-11-25 09:45):Tenkte å kanskje la den ene blåse mot og den andre blåse fra, men vil ikke den som blåser mot da suge til seg varm luft fra den andre?Noen som har noen gode tips til løsninger? Slik jeg har forstått etter å ha sett bilder av ST, så er det ikke akkurat vits i å kjøre push-pull på viftene, da det ikke er åpent rom mellom viftene. Kjør viftene slik de er fra leverandør, så får du nok den beste løsningen:-) Tror de har tenkt på dette Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Enig med BaronKanon. Tror de har laget den beste løsning fra fabrikk som du kan få på dne der.. Ville heller tjent på og kjøpe en svær swiftech kjøleribbe og en 12dB vifte fr papst isteden. (anbefales ) Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Silent Twin er jo bygget opp slik: -|- -|- -|- -|- -|- Om du monterer viftene til å blåse inn mot sentrum, vil luften unnslippe fra toppen: ^^^^ >=|=< >=|=< ------ _________________ Daglig leder ved http://www.overklokking.no Moderator / admin på forumet [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-28 14:20 ] Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Jo da, men det jeg tenkte på var at viftene kommer til å stikke utfor kanten på ribba og peke mot hverandre. Skal prøve meg på en figur: >>><< <-Her vil jo viftene blåse mot hverandre. >><<< <- >=|=< >=|=< >=|=< >=|=< Men det kan vel gjerne løses på en enkel og grei måte ved å gjøre slik: >>>>> >=|=< >=|=< >=|=< >=|=< <<<<< Altså montere viftene slik at de "sikker utfor" på hver sin side, eventuelt bare bytte ut den ene vifta istedet for begge to. [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-28 14:50 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Sånn sett - du kan jo prøve det slik. Se om det har noe å si om du monterer viftene slik at de "motarbeider" hverandre også: >>>><<<<< >===|===< >===|===< >===|===< >===|===< >===|===< ----------- _________________ Daglig leder ved http://www.overklokking.no Moderator / admin på forumet [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-28 16:34 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå