Knebel Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Fhj: Eg tviler på at den vil kome med HDDVD. Det er no ingen grunn til at den skal gjere det. 7652119[/snapback] Etter det jeg kan forstå vil en lansering av en ny versjon av 360 med HDMI port og lite annet bety at man ikke kan lage en overgang eller HDMI kabel til den 360'en som produseres i dag. Make sense? La oss da si om man som en følge av piratkopiering o.l. skulle finne på å implementere HDMI Digital Rights funksjonen som HD DVD mediet støtter. Ville ikke det innebære at man ikke ville kunne spille av HD DVD'er ved hjelp av den 360'en man har i stua i dag med tilhørende HD DVD spiller? Dvs. Dersom Digital rights implementeres og om man har 360 og tilhørende HD DVD spiller i heimen i dag vil man være nødt til å kjøpe ny 360 om man ønsker å spille av HD DVD'er på den.. Er det andre enn meg som har tenkt den tanken? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Fhj: Eg tviler på at den vil kome med HDDVD. Det er no ingen grunn til at den skal gjere det. 7652119[/snapback] Etter det jeg kan forstå vil en lansering av en ny versjon av 360 med HDMI port og lite annet bety at man ikke kan lage en overgang eller HDMI kabel til den 360'en som produseres i dag. Make sense? La oss da si om man som en følge av piratkopiering o.l. skulle finne på å implementere HDMI Digital Rights funksjonen som HD DVD mediet støtter. Ville ikke det innebære at man ikke ville kunne spille av HD DVD'er ved hjelp av den 360'en man har i stua i dag med tilhørende HD DVD spiller? Dvs. Dersom Digital rights implementeres og om man har 360 og tilhørende HD DVD spiller i heimen i dag vil man være nødt til å kjøpe ny 360 om man ønsker å spille av HD DVD'er på den.. Er det andre enn meg som har tenkt den tanken? 7652341[/snapback] Det har du nok rett i ja. Det er vel slik at HDMI lisensen ikke tillatter å lage overgang fra analog til HDMI slik som man måtte ha gjort for å bruke HDMI på dagens 360'er. Hvis filmselskapene ville finne på å aktivisere ICT så vil mange måtte kjøpe ny 360 for å spille HD-DVD (og muligens ny tv også). Nå tyder det vel på at det ikke blir noe sånt før 2012, og da er vel HD-DVD spilleren til 360 utdatert forlengst og en ny versjon av Xbox har kommet. Tviler på at noen er dumme nok til å aktivisere ICT på mange mange år, så lenge det er lavt HD salg og mange gamle HDTV'er hjemme hos den amerikanske forbrukeren. Endret 5. januar 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er eg den eineste her inne som aldri har brukt opp mine 14 GB på HDD`en? Trur neppe eg kommer til å bry meg med denne, om da boksen min ikkje blir infistert av de tre ekle røde ringene og alt ramler sammen. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er eg den eineste her inne som aldri har brukt opp mine 14 GB på HDD`en? 7652810[/snapback] Du trenger strengt tatt ikke alle demoene dine, gjør du? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har faktisk 14GB ledig nå Så plager ikke meg... *Merk at jeg fikk tilbake en ny konsoll m/ HD på onsdag* Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Er vel bare 13 GB ledig på en tom en? Endret 5. januar 2007 av CheX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 jeg har ingen plass prob, 20GB mer enn nok (13gb) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er eg den eineste her inne som aldri har brukt opp mine 14 GB på HDD`en? Du trenger strengt tatt ikke alle demoene dine, gjør du? Så etterhvert laster du ned masse Patches til spillene dine, ekstra ting til spillene dine, noen få filmer til de spillene du gleder deg mest til som du ikke allerede har demo av, og når Filmene og Seriene kommer til Norge på Marketplace er det ikke mye plass igjen til filmene ... en Film tar rundt 4-6GB og en episode av en serie tar rundt 2,5GB... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Eg liker å slette ting underveis eg altså, ser ingen poenger med å la filene gro fast i faenskapet. Og når filmtjenesten omsider ramler inn over landets grenser har vi sikkert muligheten til kjøpe ny HDD, så da kan den vurderes etter bruk og pris på denne tjenesten Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ser for meg at den kan ta sin tid før me får noko filmteneste. Eit spørsmål, kan du kople Xbox-en til eit nettverk og overføre filer frå ein PC? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 så da kan den vurderes etter bruk og pris på denne tjenesten Filmene har du i opptil ett år, eller i 24t etter du først har trykket "Play", husker ikke helt hvor mye det kostet, tror det var 7-800GP. Tar vel som sagt mellom 4-5 GB per film. Seriene kjøper du episodevis, ellers hadde filen blitt altfor stor. Koster en del mindre, og du har dem "for evig". Tar vel som sagt rundt 2GB per episode. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ser for meg at den kan ta sin tid før me får noko filmteneste. Eit spørsmål, kan du kople Xbox-en til eit nettverk og overføre filer frå ein PC? Film/Serie-tjeneste er tilgjengelig i USA nå, og Microsoft jobber med Selskaper i Europa for å lansere tjenesten her innen ikke for lang tid. Nesten Du kan se på bilder, filmer og høre på musikk, sette bilder som bakgrunn osv, men man kan ikke lagre ting fra PC'en på Xbosen. hvertfall ikke uten noen form for Mod enda. Tror heller ikke den Modd'en har kommet enda Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Takker for info. og sorry for OT folkens Når HDTV besitet er spikret på plass tirsdag den dag, vil HD-materiale friste meir enn før. Så noen invisteringer der blir det nok uten tvil Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Glad for å se Microsoft velger å oppgradere X360. Og personlig ser ikke jeg dette som noe svik. Bare en bonus for fremtidige X360-brukere.. 7650477[/snapback] Samme her. Det er jo helt logisk at de foretar flere 'oppfriskninger' i løpet av konsollens levetid; både når det gjelder CPU'en, harddiskens størrelse og tilkoblingsmuligheter. Det som er viktig er at det i bunn og grunn er samme maskin; alle spill vil selvfølgelig funke like godt på en 'gammel' 360 som på en ny en. Akkurat slik som alle spill funker like fint på en gammel PS2 som på en ny 'slim' PS2. At de øker kapasiteten på harddisken i tråd med at prisen på den faller er jo ikke rart, ei heller at de kanskje på sikt velger å gjøre HD-DVD til en intern enhet (når HD-DVD-spillere blir omtrent like billige som DVD-spillere i innkjøp) hvis formatet tar av. Endret 5. januar 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er eg den eineste her inne som aldri har brukt opp mine 14 GB på HDD`en? 7652810[/snapback] Jeg har aldri hatt mindre enn 7-8GB ledig. Så for meg hadde diskstørrelsen neppe hatt noe å si hvis jeg begynte å leie filmer via Xbox live heller. Jeg leier dem jo ikke for å beholde dem; jeg leier dem for å se dem og deretter slette. Trenger ikke hundre GB for å gjøre det. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 At de øker kapasiteten på harddisken i tråd med at prisen på den faller er jo ikke rart, ei heller at de kanskje på sikt velger å gjøre HD-DVD til en intern enhet (når HD-DVD-spillere blir omtrent like billige som DVD-spillere i innkjøp) hvis formatet tar av. 7653052[/snapback] Kanskje det til og med kommer en HD-DVD/Bluray hybridstasjon. :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 At de øker kapasiteten på harddisken i tråd med at prisen på den faller er jo ikke rart, ei heller at de kanskje på sikt velger å gjøre HD-DVD til en intern enhet (når HD-DVD-spillere blir omtrent like billige som DVD-spillere i innkjøp) hvis formatet tar av. 7653052[/snapback] Kanskje det til og med kommer en HD-DVD/Bluray hybridstasjon. :!: 7653098[/snapback] Blir i så fall sikkert svindyr, men hadde ikkje vært meg imot med ein kombispelar. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Kanskje det til og med kommer en HD-DVD/Bluray hybridstasjon. :!: Microsoft har hvertfall sagt at de er interresserte i å lage en Blu-Ray spiller lik den nåværende HD-DVD spilleren hvis BR blir populært EDIT: Quote-feil! Endret 5. januar 2007 av Lakus Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Er vel bare 13 GB ledig på en tom en? 7652915[/snapback] Nope. Slett de filmene som følger med.. Har faktisk 14.4GB ledig els. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 MS Sa de ikke ville ha HD DVD innebygd i tilfelle den ble den neste Betamax.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå