Gå til innhold

XBOX 360 - codename Zephyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Ps3 kan du jo bruke ein heilt normal 2.5" harddisk og sette inni så raskt du får tak i konseollen sjølv. Kan du det på 360? Er det ikkje slik at du må ha ein viss type harddisk der (Microsoft-produserte)?

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
hva er hdmi egentlig?

er det en forbedret versjon av component på en måte?

og er noe poeng for meg og kjøpe den? har ikke HDMI utgang på tv'en

7649565[/snapback]

HDMI er en digital SCART spør du meg da den overfører både bildet og lyden digitalt.

Lenke til kommentar
Kvifor det? Folk som har kjøpt Xbox 360 er jo klar over at HDMI ikkje var med, det er positivt at konsollen kan utvikle seg.

7649296[/snapback]

Der er jo forsåvidt sant da. Men hadde vi noe alternativ? Var vi klar over at det kom en helt ny versjon 360 som skulle støtte dette?

Det hadde vært noe annet om de kom på likt med hverandre, men om dette vises å være sant, er det nok en del som angrer sitt kjøp av en 360 "v.1". Kanskje det kommer en slik deal som noen nevnte, der du kan bytte din nåværende 360 mot denne, men det er vell heller litt tvilsomt at det skjer..

Jeg for min del trenger det ikke, men vet jeg kommer til å få den følelsen at jeg må ha den beste versjonen.. :p Håper nesten den har en litt stiv pris, slik at jeg ikke blir for fristet!

Lenke til kommentar

Trenger ikke være dumt for MS dette, de slipper i alle fall å høre syting om at 360'en mangler HDMI.

Selv er jeg usikker på om jeg kommer til å bytte ut min 360 med denne, men en større harddisk kommer jeg garantert til å vurdere. Har også "bare" DVI inngang på tv'en min, så må bruke et adapter hvis jeg skal bruke HDMI på den.

Lenke til kommentar

Ja, prøver ikke å konkurrere mot ps3's Harddisk. Sikkert en bedre løsning der, for alt jeg vet.

Når jeg skrev at HDD'n på 360'en kunne skiftes ut på 3 sek, så var den beskjeden ment til Fanboy som tydeligvis trodde det skulle være ett problem å skifte den ut.

Lenke til kommentar

Det var vel omtrent dette vi kunne forvente av ein oppdatert 360. I alle fall større harddisk og 65nm CPU. HDMI er bare ein bonus for dei som treng det.

Vi treng ikkje 360vsPS3 samanlikningar/krangling i denne tråden og. Prøv å hald dykk til saka.

Lenke til kommentar
Trenger ikke være dumt for MS dette, de slipper i alle fall å høre syting om at 360'en mangler HDMI.

Selv er jeg usikker på om jeg kommer til å bytte ut min 360 med denne, men en større harddisk kommer jeg garantert til å vurdere. Har også "bare" DVI inngang på tv'en min, så må bruke et adapter hvis jeg skal bruke HDMI på den.

7649833[/snapback]

Trur ikkje du vil få noko merkbar forskjell på HDMI og komponent, veit sjølvsagt ikkje det før konsollen er ute, men eg ville ikkje kjøpt ny konsoll med mindre eg hadde veldig stort behov for det.

Lenke til kommentar
Trur ikkje du vil få noko merkbar forskjell på HDMI og komponent, veit sjølvsagt ikkje det før konsollen er ute, men eg ville ikkje kjøpt ny konsoll med mindre eg hadde veldig stort behov for det.

7649870[/snapback]

Ja, tviler på om det kommer til å være noen enorme forskjeller mellom HDMI og komponent selv.

Den største forskjellen må vel være at maskinen blir stillere, i alle fall med tanke på cpu fan. Men personlig så plager ikke støynivået på maskinen meg, så foreløpig så har jeg vel ikke noen stor grunn til å kjøpe en V2 når den kommer.

Lenke til kommentar

Damn. Der ryker enda mer pæng hvis dette stemmer :ermm:

Menmen er som tidligere nevnt fint at man kan slippe en del ledninger pga hdmi og samtidig få litt bedre bildekvalitet.

Hdmi er en deilig oppfinnelse, med unntak av en idiotisk dårlig kontakt på kablene som er veldig glad i å dette ut av noen enheter.

Mulig jeg overså noe i artikkelen, men stod det noe om innebygd HD DVD i denne nye saken? Da hadde nemlig maskinen blitt kjøpt ASAP.

Lenke til kommentar
Det vil med andre ord seie at du på Ps3 kan få kjøptein 250GB harddisk for ein slikk og ingeting. Sikkert billegare enn ein 120GB til 360.

Og det å setje harddisken inn i konsollen skal visst vere ein leik har eg høyrd. ;)

7649785[/snapback]

2.5" diskene er vel på max 160GB per idag, og de er ikke helt gratis.

Lenke til kommentar
det jeg mente var hvis du ville ha større hdd i 360  så ville det ta tid

7650213[/snapback]

Nei? Altså, man må jo vente til den kommer.

Og så går man i butikken, kjøper den, tar av den gamle harddisken og setter på den nye. Tar 10 sekunder å bytte, hvis man ikke har en eller annen sykdom eller lignende.

Lenke til kommentar
Hva menes med "65nm chip". Er det den "hemmelige" chipen det har vært snakk om? Hva er forskjellen på den og det som er inni i den originale 360'n?

Det har noe med hvor stort areal chipen er produsert på. Med å bruke en en mindre fabrikering prosess senker man som nevnt strømbruket og dermed varmeutviklingen, samt dem får et større utbytte av produksjonen (antall fungerene chiper) som igjen kan senke prisen på Xbox360'en. Ellers er det den samme CPU'en.

Jeg er spent på støynivået til Zephyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...