Gå til innhold

Sony HDR-FX1E vs FX7E + HD vs HDV

Anbefalte innlegg

Har pr. i dag et Sony VX2000 som trenger reparasjon, men ettersom det koster fort 3-4.000,- lurer jeg på heller å smelle til med et nytt. Har da lyst på et kamera som tar opp i HD-kvalitet. Snuser på Sony HDR-FX1E og FX7E og lurer på forskjellene på disse. Har ikke funnet allverden, men det virker som FX1E er tyngre og litt bedre, uten at jeg er helt sikker. Er det noen som vet de viktigste forskjellene og om det er noe man bør tenke veldig på?

Så lurer jeg på forskjellen mellom HD og HDV. De overnevnte kameraene tar opp i HDV-format. Er dette det samme som HD-kvalitet (fullt ut)?

Siste ting jeg kom på. Jeg sitter på en del tilleggsutstyr til VX2000 i dag; bl.a zoom-linse, vidvinkel og transport-/ oppbevaringskasse. Vil dette passe på overnevnte kameraer? De ser noenlunde like ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lurer jeg på forskjellen mellom HD og HDV. De overnevnte kameraene tar opp i HDV-format. Er dette det samme som HD-kvalitet (fullt ut)?

7649019[/snapback]

Tja, hva er HD fult ut?

720p? 1080i? 1080p? HDV? dvcproHD? Hdcam-sr? Ukomprimert HD?

HDV er noe ala dv som er hardt komprimert, i forhold til pris/størrelse på kamera og kunnskaper krevd for å bruke det er det veldig bra.

Det jeg syns FX7E og fx1 mangler for entusiasten er bla xlr input. Samt at HDV også har en HARDT komprimert lyd.

I forhold til hva SD(altså standard oppløsning) fra ett sikkelig kamera, altså stort og dyrt og vanskelig å bruke kan tilby, for ikke å snakke om hva ett sikkelig HD kamera kan tilby, så er HDV "søppel". Man må se ting i forhold til "ting" og i dette tilfelle er " ting" prislappen og brukergruppen det er myntet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...