Spragleknas Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Etter hva jeg forstår er det enklere å kjøle en X2 enn en C2D, selv om den skulle gi ut noen ekstra watt. Husker ikke grunnen, men mener det hadde noe med overflaten på CPU-en å gjøre. Her er nok TL1000S den rette å spør Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Ok, jeg foreslår at når du har litt tid til overs at du prøver deg litt frem med RMClock og ser hvilke Vcore-verdier som din prosessor klarer. I min HTPC-boks så har jeg en Athlon 64 3200+ "Winchester" som jeg takket være RMClock klarer å kjøre 100% stabilt på samme P-States som Turion 64 ML-37, dvs. Min P-State (5x) på 0.9V, Intermediate P-State (9x) på 1.1V og Max P-State (10x) på 1.2V 7668424[/snapback] Skal gjøre det ja. Som nevnt tidligere (muligens i en annen tråd ) så er dette AM2/X2 EE systemet det "kjøligste" dualcore system jeg har satt sammen/testet. (Ett av de rimeligste også). 7668503[/snapback] Høres bra ut Jeg er også meget fornøyd med det lave effektforbruket til mitt sokkel 939-baserte HTPC-system, og jeg regner med at du vil kunne tweake ditt system vha. RMClock til å kjøre enda kjøligere og mer effektivt enn mitt. For andre som vil prøve ut RMClock så se side 4-7 i denne guiden: http://www.nordichardware.com/Articles/?page=4&skrivelse=465 Eller følg steps 3,4,5,6 i denne guiden (litt utdatert): http://laptoplogic.com/resources/detail.php?id=14&page=3 Underklokking er faktisk også utrolig gøy Endret 7. januar 2007 av snorreh Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Edit--- drit i... skjønner ikke'no Hvorfor kan man ikke slette poster..... Endret 7. januar 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 grei test, sier i alle fall hvor ting står nå. men siden nytt hk og prosessor ikke står på oppgraderingslista mi i år får jeg vel klare meg med 939 sokkelen en stund til.. og en annen ting, jeg synes man skal være litt forsiktig med utsagn type 'alle vet at den-og-den cpuen fint klokker over 3GHz', uten noe mer. selv om mange lesere på forumet her har noe mer enn middels kunnskap er det mange som ikke helt vet hva overklokking handler om og forutsetter. sjansen er der for at en eller annen 12-åring som har fått penger til pc bruker det meste på denne prosessoren, og må klare seg med billigversjon av hk, minne osv. når han da begynner å klokke kan det skje skumle ting.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Som det ble nevnt tidligere i tråden syns jeg også det er imponerende å se hva Intel har fått til siden forige generasjon Det jeg drømmer om, men som vel ikke ser så lovende ut er like stort sprang i ytelse neste gang. Sitter fortsatt med min "gamle" Opteron146@ 3,0Ghz og det jeg savner er mer rå cpu- kraft, ikke flere kjerner... Det er da flysimulator, FSX som er problemet for min del. Dette spillet drar ikke nytte av flere kjerner, og som det var nevnt i testen fikk de ca 8,5fps med Intel Core 2 Extreme QX6700... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Mitt P4-system på S775 sviktet i høst, og da gikk jeg til innkjøp av et C2D-system, med E6300. Var meget imponert over ytelsen, og denne testen bare bekrefter at det var et riktig valg. E6300 fikk jeg forresten som erstatningsvare for en P4 630 3.0 GHz fordi P4 prosessoren hadde gått ut. Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Denne artikkelen fungerer ikke med hverken FF eller IE. Alt er messed up. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå