:Francis: Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei, jeg driver med grotting og kunne tenke meg å ta litt bilder når jeg er på tur. I en grotte er det største problemet mørket, så selv om jeg ikke kommer til å kjøpe en med en gang så kunne jeg tenke meg muigheten for å bruke ekstern blits. Det må også ha mulighet for manuelle instillinger. Det er også ofte vått/fuktig, gjørmete og kaldt, så det er en fordel om det finnes undervannshus som passer. Håper noen har noen anbefalinger. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Ingen som har noen kameraer de kan anbefale til slikt bruk? Francis Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ingen som har noen kameraer de kan anbefale til slikt bruk? Francis 7666744[/snapback] Hva med den der "vanntette" olympus mju-saken? Let på fotovideo.no eller liknende etter vann/værtett kompakt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Grotting er jo rimelig spesielt, så det er kanskje ikke så mange her som føler at de har god kjenskap til problemet. Jeg har null peiling, men google veit masse om sånt, f.eks. http://www.google.no/search?hl=no&q=caving...=S%C3%B8k&meta= Ellers kommer det vel an på om du vil fotografere litt mens du grotter, eller om du vil grotte for å fotografere, hvis du forstår hvor jeg vil. Hvis du vil ta litt kule bilder mens du grotter, så ville jeg kanskje startet med et rimelig kompaktkamera med brukbar ytelse i dårlig lys (dvs lite støy på høy iso), f.eks. Fuji f30. Hvis du til den sper på med et par Metz slaveblitser, så bør du kunne ha det gøy lenge? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Takk for svar. Skal kikke litt mer rundt før jeg bestemmer meg for noe. Blir det kjøp skal jeg poste bilder av hvordan det ble. Francis Lenke til kommentar
dags Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Fujifilm kan være løsningen din. FinePix serien er "berømt" for å være lyssterk. Det enkleste er selfølgelig F10, F20, F31fd eller kommende F40. S9500 eller S9600 er et "alt i ett" kamera som gir deg muligheter til bruk av ekstern blits både via hot-shoe og kabel. Trenger du et enda mer avansert kamera, bør du vurdere et digitalt speilrefleks, f.eks. Nikon D50 eller Canon 400D. Skal det tåle en dusj bør du vurdere Olympus E-1 (litt gammelt, men særdeles bra! E-3 kommer en gang på våren...), Nikon D200 eller Pentax K10D. Lommeboka bestemmer... :-) Lenke til kommentar
nicowiz Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 du bør sterkt vurdere pentax K10d - dette er ett veldig bra kamera som er nesten vanntett. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 du bør sterkt vurdere pentax K10d - dette er ett veldig bra kamera som er nesten vanntett. 7687870[/snapback] Det koster desverre også mye mer enn det jeg har råd til for tiden enn så mye jeg har lyst på det. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå