Gå til innhold

Filmscener som gir deg "frysninger/gåsehud"

mummi-pappa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener vel i Gudfaren 3.

Der alle stormafiosoer er samlet og blir meid ned.

Scenen i samme film når Miky "skrifter" til den kommende pave".

Rett før hjerteinnfarktet (der han sier "when i tought i was out of it-they pulled me back in to it")

Og ikke minst de tause sekundene etter det mislykkete attentatet på på ham selv(men desverre hans datter dør)stillheten,og så kommer ropet,smerten og hatet...

Mange briljante gysescener der ja...

Lenke til kommentar
Folk må lære seg å bruke spoilertags. Jeg redigerte inn spoilertags i et par innlegg her framfor å slette dem. Vær obs heretter, folkens!

7690579[/snapback]

..må si meg veldig enig der. Gratulerer (din ************), du gjorde nettopp at jeg ikke trenger å se GF3.

Lenke til kommentar
Folk må lære seg å bruke spoilertags. Jeg redigerte inn spoilertags i et par innlegg her framfor å slette dem. Vær obs heretter, folkens!

7690579[/snapback]

..må si meg veldig enig der. Gratulerer (din ************), du gjorde nettopp at jeg ikke trenger å se GF3.

7725818[/snapback]

Samme sier jeg. BRUK SPOILERTAGS FOR HELVETTE.

Lenke til kommentar
Du mener vel i Gudfaren 3.

Der alle stormafiosoer er samlet og blir meid ned.

Scenen i samme film når Miky "skrifter" til den kommende pave".

Rett før hjerteinnfarktet (der han sier "when i tought i was out of it-they pulled me back in to it")

Og ikke minst de tause sekundene etter det mislykkete attentatet på på ham selv(men desverre hans datter dør)stillheten,og så kommer ropet,smerten og hatet...

Mange briljante gysescener der ja...

7718934[/snapback]

Jeg er særdeles lettgåsehudet, fikk frysninger bare av å lese om det der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

7690579[/snapback]

7725818[/snapback]

Beklager på det sterkeste at jeg avslørte noe,men en liten trøst kan være,at du bør se disse filmene uannsett (alle tre) Er en helt spesiell atmosfære.En karisma som jeg ikke har opplevd,noensinne.Men sett av ei helg til disse godbitene.Varer i vel ni timer.Velbekommen.

Endret av lak231
Lenke til kommentar

Da alle mammutene kom over fjelltoppen på istid 2:P

hehe får gåsehud av mange filmer jeg, sist gang var på filmen "jakten på lykke"

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
da de fortalte han at han hadde fått jobb, og han gikk ut på veien etterpå<3
Lenke til kommentar

Satt med gåsehud sånn cirka gjennom alle tre Ringenes Herre-filmene. Det er så mange fantastiske scener der. :love:

Er også enig med de som nevnte scener fra American History X og Shawshank Redemption, fantastiske filmer!

Et par scener fra Fight Club ga meg vel ikke bokstavelig talt gåsehud, men kanskje mer innvendig gåsehud, eller tankevekker.

Blant annet hele scenen der the narrator får kysset på hånda, og der Tyler forsvinner ("In the world I see... You're stalking elk through the damp canyon forests around the ruins of Rockefeller Center..." osv.)

Lenke til kommentar
- The Shawshank Redemption

Da karakteren til Tim Robbins kryper ut av kloakkrøret i øs-pøsende regnvær og man hører den behagelige stemmen til Morgan Freeman si: "In 1966, Andy Dufresne escaped from Shawshank prison. "

7651275[/snapback]

Jeg fikk faktisk gåsehud bare av å lese det der og tenke på den scenen. Jeg er med andre ord enig.

En annen scene som må nevnes er når entene går til angrep i Two Towers.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Må si jeg fikk passe bra gåsehud av The Texas Chainsaw Massacre.

Scenen hvor de to jentene skal starte opp bilen, men ed får ikke startet den og Leatherface dukker opp
Lenke til kommentar

Ringenes Herre - To Tårn - Scenen da Gandalf stormer Hjelmsdjupet

Ringenes Herre - Atter en Konge - Her er det mye, kan nevne: Talen til Theoden og Aragorn, Eomer skriker ut over synet av en trolig død Eowyn, House of Healing (ext.), the list goes on...

Star Wars III - Revenge of the Sith - Da Padmè og Anakin møtes på Mustafar og førstnevnte sier: "Anakin, you're breaking my heart ..."

Star Wars IV - Return of the Jedi - Hele Victory Celebration scenen, forsåvidt amortiseringen av Darth Vader også, da sønnen Luke redder ham.

Er veldig mye mer og, men dette var det jeg kom på raskt en lørdagskveld.

EDIT: Schindler's List - Da Oskar har sitt siste møte med jødene, og går helt i oppløsning - han sier han skulle reddet flere.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

The Shining - introen når de kjører gjennom det nydelige landskapet.

Forrest Gump - Forrest springer av seg skinnene han har på bena, samtidig som han blir jaget med en gjeng av bøller.

Lenke til kommentar

Vita è bella, La (1997) - Life is beautiful

http://www.imdb.com/title/tt0118799/

Mange scener som kan gi deg "gysninger" der da sannheten hele tiden holder på å bli kjent for guttungen. Det verste finner vi allikevel når tåken letter en kveld i konsentrasjonsleiren og vi ser den store haugen med lik stabler oppå hverandre.

-------------------------------------------------

X-men (2000)

http://www.imdb.com/title/tt0120903/

Åpningscenen hvor barn og foreldre blir spillet opp foran konsentrasjonsleiren og guttungen bøyer gjerde.

-------------------------------------------------

Den filmen som jeg husker best og er min "all time high" gyse film den dag i dag er:

Short Circuit 2 (1988)

http://www.imdb.com/title/tt0096101/

Når roboten må redde menneskene og har et batteri som holdes på å utlades. Glimrende musikk & action
Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...