Hr. Jenssen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Men i LotR har de sånne soldater som roper til hverandre også gråter jeg. =/ 7662276[/snapback] Du trenger ikke bashe LOTR-fanskaren for å være noen lettpåvirkelige emotøser hele tiden, da. Til tross for dårlig filmsmak har de faktisk følelser 7662364[/snapback] *host* Armageddon-er-jo-den-mest-sutrete-filmen-siden-Jesus-ble-født *hark* Huff, jeg må bli kvitt den forferdelige hosten der. EDIT: Katalysator, SVP-åpningsscenen er da ikke klisjèfylt! Om den er klisjè nå, så er det jo da fordi alle andre har hermet etter den, eller parodiert. Da SVP kom, var det få krigsfilmer som leverte sånne sterke scener hvor masser av tropper stormer frem og blir meiet ned. Ingen, egentlig. Endret 7. januar 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Crash Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når den lille jenta blir skutt, men så viser det seg at pistolen var ladd med løspatroner. American History X Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når Norton presser seg forbi alle folkene for å komme fram til toalettet for å se hva som skjedde med broren 7654546[/snapback] De jeg skulle nevne Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 EDIT: Katalysator, SVP-åpningsscenen er da ikke klisjèfylt! Om den er klisjè nå, så er det jo da fordi alle andre har hermet etter den, eller parodiert. Da SVP kom, var det få krigsfilmer som leverte sånne sterke scener hvor masser av tropper stormer frem og blir meiet ned. Ingen, egentlig.7662887[/snapback] Jeg skriver ikke at scenen er klisjéfylt. Jeg skriver at den er blitt en klisjé i slike sammenhenger, dvs. kåringer av filmhistoriens beste scener. Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Familiebønnen i rettsalen i Boondocks Saints. Dessuten glemte jeg: Al Pacino's tale i garderoben i Any Given Sunday. Fy faen, noen som er enige? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Første gang Supermann viser seg i den første filmen fra 78'. Den er muligens den eneste scenen som gir meg gåsehud igjen og igjen, selv om den er sett flere titalls ganger. Hele filmen bruker så lang og god tid på å bygge opp til øyeblikket når han endelig river av seg dressen til den fantastiske musikken av geniet Williams. Er bare helt fantastisk scene som ga meg alt som liten og like mye nå som gammal gubbe ^^ Så den igjen akkurat nå, og ja frysningene kom; http://www.youtube.com/watch?v=VEq6CLumGdw Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Første gang Supermann viser seg i den første filmen fra 78'. Den er muligens den eneste scenen som gir meg gåsehud igjen og igjen, selv om den er sett flere titalls ganger. Hele filmen bruker så lang og god tid på å bygge opp til øyeblikket når han endelig river av seg dressen til den fantastiske musikken av geniet Williams. Er bare helt fantastisk scene som ga meg alt som liten og like mye nå som gammal gubbe ^^ Så den igjen akkurat nå, og ja frysningene kom; http://www.youtube.com/watch?v=VEq6CLumGdw 7664424[/snapback] Apropos Supermann... Hele den første delene av superman returns var et langt sett med frysninger nedover beimargen. Klimaks da Lex tar av seg håret Og selve introen som var en eneste stor hyllest til den første superman filmen. Fantastisk!! Nå er det utroooolig mange filmer man får frysninger av, men av spesielle er favoritter må disse nevnes; O brother, were are thou På slutten da de opptrer og folk finner ut hvem "the soggy bottom boys" er. Fantastisk morsomt. Natural Born Killers Da han blir intervjua i fengsel. En herlig dialog. Lenke til kommentar
Fatmouse Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Silencio-scenen i Mulholland Dr. Den eier. Endret 7. januar 2007 av Fatmouse Lenke til kommentar
Badering Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Scenen i Lord of the Rings: Return of the King, der de tenner faklene for å tilkalle Rohan. Har jeg dårlig filmsmak? ;_; /emo /wrist Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Sluttscenen i Fighter in the wind... Trailer OSU! Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Pianisten En scene der en gammel mann i rullestol ble kastet ned fra balkongen fra 3. etasje, fordi han var lam og ikke kunne stå oppreist for å hilse på nazistene. En utrolig sterk scene. 7650730[/snapback] Er enig med deg der!! Lenke til kommentar
Swome Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 På slutten av "A Few Good Men" når Jack Nicholson kommer med den kjente replikken: You can't handle the truth! Sitter vel med gåsehud under hele scenen i rettsalen, men de 3 sekundene tar kaka. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Men i LotR har de sånne soldater som roper til hverandre også gråter jeg. =/ 7662276[/snapback] Du trenger ikke bashe LOTR-fanskaren for å være noen lettpåvirkelige emotøser hele tiden, da. Til tross for dårlig filmsmak har de faktisk følelser 7662364[/snapback] Så vidt jeg vet har ikke du en universell definisjon på god filmsmak, siden det strengt tatt er veldig subjektivt. Om man ser på IMDB f.eks., ligger alle LOTR-filmene foran 2001 på rankingen. Dette sier vel at folk generelt synes at LOTR er bedre enn 2001? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Så vidt jeg vet har ikke du en universell definisjon på god filmsmak, siden det strengt tatt er veldig subjektivt. Om man ser på IMDB f.eks., ligger alle LOTR-filmene foran 2001 på rankingen. Dette sier vel at folk generelt synes at LOTR er bedre enn 2001? 7667846[/snapback] Hvis det hadde eksistert en bok ved navn "Sarcasm for dummies" hadde jeg gladelig kjøpt og betalt den til deg. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Så vidt jeg vet har ikke du en universell definisjon på god filmsmak, siden det strengt tatt er veldig subjektivt. Om man ser på IMDB f.eks., ligger alle LOTR-filmene foran 2001 på rankingen. Dette sier vel at folk generelt synes at LOTR er bedre enn 2001? 7667846[/snapback] Hvis det hadde eksistert en bok ved navn "Sarcasm for dummies" hadde jeg gladelig kjøpt og betalt den til deg. 7668697[/snapback] Men dessvere så fungerer sjelden sarkasme særlig bra på diskusjonsforum, da det er vanskelig å oppfatte den. Og siden det ikke finnes noen fasit på hvilke scener som gir noen frysninger og ikke, så er det vel like greit å la være å krangle over det i denne tråden, og heller holde seg til tema? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sarkasme er en fin måte å luke ut de svake på. Hvis folk flest likte de filmene jeg likte, så ville jeg revurdert hvor kritisk jeg faktisk er til filmene mine. De fleste anmeldelsene av 2001 på forumet hyller den eller slakter den, som oftest med en kommentar om at de holdt på å sovne. On topic: Fengselet/slutten til Bin Jip, masken i Shi Gan, frosken i Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom, HALs replikker i 2001 og omtrent hele A Scanner Darkly. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fikk frysninger når rulleteksten til Cinema Paradiso kom. Lenke til kommentar
roflol3D Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg har sett en god del filmer, og min favortittsjanger er skrekk/thriller, men den scenen som gir meg mest gåsehud finner man i nesten den eneste filmen som kan få meg til å få (en god del) tårer i øynene er den scenen i Finding Neverland, inne i teateret, når man liksom får følge med tingeling på en flytur rundt i salen som ender midt i fanget på lille Peter (var det ikke det han hette?). De 5-6 sekundene den turen varer er så sinnsykt deilig, og hver gang tror jeg jeg letter fra sofaen/stolen jeg sitter i. Lenke til kommentar
Royo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Når Forrest Gump løper fra bøllene sånn at bein-skinnene hans knekker mens Jennie roper "Run, Forrest! Run!". Og slutten av Donnie Darko, når de sitter sammen i bilen, og universet vender tilbake til start. Endret 8. januar 2007 av Royo Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Rett før invasjonen av robotene i "Matrix Revolutions" Cafèscenen mellom Robert DeNiro og Al Pacino i "Heat" Div. Dirty Sanchez greier Når filmregissøren våkner opp med et avskåret hestehode i "Godfather 1" Når fergen i DejaVu sprenges Når klonene i The Island slippes fri og masse annet jeg ikke kommer på nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Sluttscenen i V for Vendetta. Den peneste ultraødeleggelsen noensinne satt på film. Da jeg så filmen for første gang satt jeg på første rad på colloseum og kunne kjenne bassen få buksene mine til å blafre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå