Gå til innhold

Filmscener som gir deg "frysninger/gåsehud"

mummi-pappa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scener jeg kommer på nå:

Sluttscenen i Edward Scissorhands. Satt med en tåre i øyekroken der, ikke ofte det skjer.

Scene fra Pan's Labyrinth:

Også scenen i Pan's Labyrinth der Ofelia er død, og kommer til Underverdnen.

For en fantastisk rørende og vakker scene, serlig til kontrast fra alt som har gått til helvette i øyeblikkene før og under hennes død.

Lenke til kommentar
Ikke minst:

Braveheart:

Freeeedom!

En smule klisjé-ish, men det kan man ikke bry seg om.

7657060[/snapback]

VELDIG klisjè. Men de første tusen gangene jeg så filmen, så hadde liksom handlingen (og musikken) bygget seg opp så kraftig til da at når han ropte det der, og musikken slo ut på sitt sterkeste, så rant begeret over. Man tenker ikke over at det er en klisjè engang. *gråte*

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Får frysninger vær gang jeg ser den Rigenes Herre scenen der Aragaon holder en krigs "tale" utenfor den svarte porten. Når de tusen flertal av orkene skal til å angripe...

One day, we will leave our wife and children, but it is not this day. This day we fight as men

Endret av brd
Lenke til kommentar
Fra V for Vendetta:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når de sprenger hele sulamitten på slutten, med musikken blir det perfeksjon!

The Shawshank Redemtion:

Når Brooks blir løslatt fra fengselet. Stakkars mannen er institusjonalisert og henger seg selv.

De 2.

Så, er det en scene fra pokemon. Når Pikachu kommer løpende tilbake til Ash etter å ha møtt den pikachu stammen i skogen. bare en svært rørende scene. (var vel en tv-serie, men måtte bare ta den med :)

Lenke til kommentar
Kom på en spesiell scene som jeg fikk frysninger av i Return of the King. Det er når Pippin begynner å synge for Denethor, samtidig som Faramir prøver på et håpløst motangrep mot Osgiliath. Det var en ganske bra scene!

7658906[/snapback]

Den sangen er faktisk helt nydelig. Første gang jeg har sett et steinmenneske av en venn av meg bli rørt. Jeg kan se hele den filmen for den scenen.

Lenke til kommentar
Kom på en spesiell scene som jeg fikk frysninger av i Return of the King. Det er når Pippin begynner å synge for Denethor, samtidig som Faramir prøver på et håpløst motangrep mot Osgiliath. Det var en ganske bra scene!

7658906[/snapback]

Den sangen er faktisk helt nydelig. Første gang jeg har sett et steinmenneske av en venn av meg bli rørt. Jeg kan se hele den filmen for den scenen.

7659283[/snapback]

Simpelthen elsker den scenen. En av de virkelig rørende scenene i RoTK. I en av bakomfilmene på ekstramaterialet så prater de om den scenen, at det var Billy Boyd (som spiller Pippin) som selv hadde ideen om å synge den sangen. Teksten er et dikt fra boka, og Billy Boyd, som forøvrig har en veldig fin stemme, gjorde det til sin helt egen sang. Nydelig. :love:

Lenke til kommentar

LOTR filmene har haugevis av fantastiske scener. En av mine favoritter er når de møter Balrogen. En annen er når baunene tennes. Bildene sammen med musikken ga meg frysninger deluxe :D .

Har også lyst til å trekke fram undervanns scenene fra utskjelte Alien Resurrection. De er fantastiske.

Lenke til kommentar

De siste surrealistiske 15 minuttene av 2001. Hildrende tapirskjender, symbolikken er ikke en gang subtil. Den kommer derimot flyvende som en våt oppvaskklut og klasker deg i ansiktet. Filmen fortjener egentlig bedre enn å bli nevnt i samme tråd som LOTR, men jeg er i godt humør i dag.

Lenke til kommentar

Noen er nevnt før, but here it goes...

• Åpningsscenen i "Saving Private Ryan". Den er klisjé så det holder i slike sammenhenger, men det er tross alt en grunn til det. Mesterlig på alle måter.
  • De siste fem minuttene av "United 93". Musikk og klimakset i handlingen smelter sammen til en mesterlig slutt.
  • Et par scener i "Eyes Wide Shut" faktisk: Spesielt "huset med det rare i" og biljardromscenen. Fantastiske locations og til tider godt skuespill.
  • Gravlunden og sluttoppgjøret i "The Good, The Bad and The Ugly". Nok en gang fantastisk musikk og filmens klimaks i skjønn forening. Total gåsehud.
  • Startscenen i "JFK". En av historiens mest kjente hendelser gjenfortelles med herlig driv.
  • Scenen med avsløringen av relasjonen mellom karakterene til Charles Bronson og Henry Fonda i "Once Upon a Time in the West".
  • Scenen hvor Torgo dukker opp i.....eh nei.

Sikkert glemt av mange, men disse er de jeg kommer på nå.

Lenke til kommentar
De siste surrealistiske 15 minuttene av 2001. Hildrende tapirskjender, symbolikken er ikke en gang subtil. Den kommer derimot flyvende som en våt oppvaskklut og klasker deg i ansiktet. Filmen fortjener egentlig bedre enn å bli nevnt i samme tråd som LOTR, men jeg er i godt humør i dag.

7662235[/snapback]

Men i LotR har de sånne soldater som roper til hverandre også gråter jeg. =/

Lenke til kommentar
Slutten av filmen Armageddon.

når han ser tilbakeblikk til datteren rett før kometen sprenges

7661331[/snapback]

Da var jeg nesten på gråten.. Visst jeg ikke hadde fellt en tåre allerede da :cry:

Husker ihvertfall jeg gråt når faren til Simba dødde i Løvenes Konge :cry:

Endret av mummi-pappa
Lenke til kommentar
Men i LotR har de sånne soldater som roper til hverandre også gråter jeg. =/

7662276[/snapback]

Du trenger ikke bashe LOTR-fanskaren for å være noen lettpåvirkelige emotøser hele tiden, da. Til tross for dårlig filmsmak har de faktisk følelser :mad:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...