Griffin Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Grand Finale i Boondock Saints... Now you will receive us... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den som topper er sluttscenen i The Boondock Saints i rettsalen under talen de holder. Herre for en scene! Lenke til kommentar
da_weed Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Når Michael Corleone kysser broren og sier: "I know it was you Fredo. You broke my heart. You broke my heart!" Dæsken, ingenting topper Godfatherfilmene imo. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Montasje-scenen og boksekampen i Rocky Balbo, som jeg akkurat kom hjem fra. Fantastisk! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Posten inneholder skjulte spoilere, så ikke åpne dem med mindre du har sett filmene Fra Cachè: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Selvmordsscenen Fra Lèon: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Filmen har historiens vakreste dødsscene. Når bilde glir over i hvitt, eksisterer ikke resten av verden for meg Fra American History X: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når Edward Norton blir arrestert, blikket i øynene hans når han kneler er nok til å gjøre elitesoldater til sengevætere Fra V for Vendetta: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når de sprenger hele sulamitten på slutten, med musikken blir det perfeksjon! Fra Children of Men: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når alt blir stille, krigen stopper, og alt man kan høre er barnegråt. Fantastisk! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Mine to favoritter: Blade Runner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sekvensen med Deckard og Roy på taket imot slutten av filmen. Requiem for a Dream: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Avslutningen med kryssklippen mellom all faenskapen og når den umiskjennelige melodien buldrer i bakgrunnen. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Crash Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når den lille jenta blir skutt, men så viser det seg at pistolen var ladd med løspatroner. American History X Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når Norton presser seg forbi alle folkene for å komme fram til toalettet for å se hva som skjedde med broren Platoon Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Husker selvfølgelig ikke navnene eller noe akkurat nå, men scenen jeg mener er det bildet alle forbinder med Platoon. Hvor han sersjanten(?) løper etter helikopteret, men så faller han om. Merkelig nok så husker jeg ikke flere selv om jeg vet at de er inne i hodet mitt en eller annen plass. Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg får alltid gåsehud av å se The Thing! Kanskje derfor jeg liker den så mye Også får jeg alltid gåsehud når han sier "I'm saying... I'm saying I - I'm an insect who dreamt he was a man and loved it. But now the dream is over... and the insect is awake!" i The Fly. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Clockwork Orange - Singin' in the Rain The Good, the Bad and the Ugly - Ectacy of Gold og den avsluttende duellen De fleste scener nevnt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=483725&hl= Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 kom på en til HEAT Nå val klimer kommer ut av banken og ser politiet og opnet ild mot dem, og den fantastiske lyden kommer og varer i 10 min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Får frysninger i King Arthur på slutten, når han står oppe på haugen også kommer resten av ridderne. Og gjennom hele det slaget har jeg som oftest frysninger Fikk også frysninger første gang jeg så Saw, når han fyren reiser seg opp inne i rommet de er fanga i Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Usual Suspects...slutten! (vil ikke ødelegge for de som ikke har sett den, og de som har sett den fatter) Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 ca alle scener i tim burton sine filmer i min mening:) hvem av dere kjente ikke tårene presse i slutten av Edwart scissorhand? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 "The Kubrick Stare" i Full Metal Jacket. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 En annen film som gir meg frysninger/gåsehude i Saving private Ryan i starten av filmen når de kommer inn på stranden Rart ingen har nevt den scenen Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Mine to favoritter: The Shawshank Redemtion: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når Brooks blir løslatt fra fengselet. Stakkars mannen er institusjonalisert og henger seg selv. Requiem for a Dream: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Telefonsamtalen mellom Harry og Marion når alt begynner å gå til helvete. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Halloween: Når Michael reiser seg etter å ha blitt stukket i øyet av Laurie Zombi 2: Øyescenen. Den er så herlig utført. Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Kom på noen flere. Jeg digger slutten på Shawshank Redemption: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når Morgan Freeman rusler rundt i det vakre sommerlandskapet og leter etter Andy's gjemte beskjed. Makan til deilig atmosfære finner man ikke. Dessuten får jeg frysninger av scenen hvor amerikanerne stormer den japanske leiren i Thin Red Line. Nydelig musikk mikset med horrible krigsscener. Kan også nevne skytesekvensene i Heat og Colleteral (banken og diskoteket). Michael Mann kan sine saker og jeg utfordrer dere til å finne noen fetere "shoot-outs" enn det der. Endret 6. januar 2007 av Foregangsmannen Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Når Jesus henger på korset i filmen Passion of the Christ. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Korsfestelsen i Conan the Barbarian. Spesielt når han dreper gribben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå