Gå til innhold

Bytte ram eller hd først?

Anbefalte innlegg

Lurte enkelt og greit på om hva jeg fikk mest effekt ut av. Oppgradere fra 1 GB ram til 2 eller bytte harddisk fra 4200 til 5400?

Hvor vanskelig er det egentlig å bytte hd i en bærbar, hvis dere vil vite litt mer spesifikt er det en ASUS a6ja, vet det skal være ganske greit med ram, men vet ikke om hd gir noen store komplikasjoner?

Tenkte å oppgradere til denne harddisken og denne

Begge deler skal oppgraderes til slutt, men tar det i to omganger pga. økonomi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer jo helt an på hva du bruker den til hva du bør ta først egentlig, hvis du trenger mer lagringsplass blir det jo er lønnsomt for deg og bytte harddisk først.

Bytta fra 512 mb ram til 1024 i min bærbare og merka ingen vestentlig forskjell hvertfall.

Lenke til kommentar
Ok. hmmm... 1-1 til hd/ram nå :p Får se, blir vel snart så jeg bestiller en av delene. Tror det blir hd først egentlig, siden jeg gjerne vil ha noe mer lagringskapasitet også.

7666214[/snapback]

om du tenker å drive en slags avstemning her så gir jeg i hvertfall min soleklare stemme til HD, du skal bruke ganske mange minnekrevende programmer før 1 GB ram blir en flaskehals, derimot er en 4200 rpm harddisk rett og slett kanontreg mot en 5400 (for ikke å snakke om 7200, men jeg tolker det dit hen at det ikke er aktuelt for deg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...