Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermen får blackout.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettop fått et problem med at jeg skrur på pc'n alt går som vanlig, men plutselig etter noen minutter får skjermen blackout, den skrur seg ikke av eller noe sånn, men "av og på" knappen på skjermen blinker, som om skjermen er i ventemodus.

Jeg prøver å slå skjermen av og på, men det er til ingen nytte.

Jeg har prøvd å kjøre masse clean up programmer, alt ifra ad-aware til cc-cleaner.

XFX GeForce 7900GTX 675M, 512MB, PCI-E

Plextor PX-716AL/T3KB, DVD±RW, Black

AMD Athlon64 X2 4200+, S939, BOX

Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939

Maxtor MaXLine+III 300GB, 16MB, SATA300 * 3

G.Skill F1 DDR400, 2x1024MB - 2-3-3-6 ZX

Skjerm: Samsung 19" TFT 940BF, 2ms, Silver

Jeg har hatt denne maskinen i ca 8måneder og hatt litt små problemer her og problemer der, men disse har jeg greid å fikse selv. Men dette problemet greier jeg ikke å fikse, så da trenger jeg hjelp av dere eksperter.

Takk på forhånd

Hilsen Kyrre90

Endret av kyrre90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*SLETTET*

Edit:: Jeg har sjekket at alle kabler er skikkelig i. Jeg har til og med tatt av kabinettdøra og satt alle viftene på fult.

Anngående drivere, blir ikke så lett fordi jeg får rett og slett ikke tid nok til å bla dem frem og innstalere dem før skjermen får blackout

Endret av kyrre90
Lenke til kommentar

Kan du prøve med en annen skjerm?

Hvis samme problemet oppstår der så er det i alle fall ikke skjermen din det er noe galt med. Tviler på det, men det kan være greit å prøve.

Sannsynligvis er det noe galt med skjermkortdriverene.

Avinstaller skjermkortdriverene og restart maskinen. Når du starter opp igjen installerer du driverene på nytt og restarter igjen.

Hvis driverene er feilen, så vil du etter å ha slettet de ikke ha noen problemer med at skjermen blir svart, så da kan du gå inn på nettet og laste ned den nyeste driveren og installere den.

Lenke til kommentar
Kan du prøve med en annen skjerm?

Hvis samme problemet oppstår der så er det i alle fall ikke skjermen din det er noe galt med. Tviler på det, men det kan være greit å prøve.

Sannsynligvis er det noe galt med skjermkortdriverene.

Avinstaller skjermkortdriverene og restart maskinen. Når du starter opp igjen installerer du driverene på nytt og restarter igjen.

Hvis driverene er feilen, så vil du etter å ha slettet de ikke ha noen problemer med at skjermen blir svart, så da kan du gå inn på nettet og laste ned den nyeste driveren og installere den.

7662779[/snapback]

Jeg har prøvd med en annenskjerm (faktisk en helt lik skjerm) på min datamaskin, det som skjedde var helt likt. Jeg prøvde også med et annet skjermkort, akuratt det samme skjedde da også. Så jeg mistenker sterkt at det kan være noen feil me hk' :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei, jeg er nesten 100% sikker på at det ikke er skjermen din som er problemet. Den skrur seg nok bare av og går i "power save" fordi den ikke får signal fra skjermkortet ditt.

Jeg har opplevd samme problem selv - og jeg har samme hovedkort som deg hvor jeg kjører 1011 beta-bios, og to 7800GTX i SLI. Trodde først at dette var et typisk SLI-problem, men det kan kanskje være mer omfattende enn som så.

De få gangene dette har skjedd meg har jeg ved oppstart gått inn i BIOS, uten å endre noe men bare trykt F10 - og da har det pleid å starte opp normalt.

Men dersom du får startet opp så anbefaler jeg deg å oppdater alle drivere for CPU, chipset og skjermkort. Chipset og skjermkortdriverne finner du på www.nvidia.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...