Gå til innhold

Cpu kjøler til E6400

Wishb0ne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thermaltake Big Typhoon, Sycthe Ninja, Tuniq Tower 120 og Noctua NH-U12F er de beste luftkjølerene i dag vil jeg tro. Noctua er vel litt bedre enn de alle nevnt. Om du ser på HW.no sin review vil du se at den er den beste de har testet så langt ( de brukte en meget stille vifte på 20db som de koblet til 7v! Tuniq Hadde mye mer bråk og blåste mer).

Har en Noctua liggenede på mitt rom som jeg skal installere snart ( om jeg tør da :!:)

Lenke til kommentar

Kake24:

Både lett og vanskelig - litt avhengig av hvor kronglete det er å få ut hovedkortet ditt av kabinettet - for det MÅ ut. Vær nøye og edru når du legger på kjølepasta (velg en god pasta) - ikke bruk for mye!

Ellers er bruksanvisningen (refererer her til TTBT) ganske god - bare å følge den slavisk så skulle det gå bra. :thumbup:

Min anbefaling til trådstarter er: kjøp Big Typhoon!! (pass på at det ikke er den utgaven med "snap-on" braketter, men den som har skikkelige fester)

Happy Days :D

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg vurderer å bytte den ut, men vil jeg merke stor forkjell i lydnivået om jeg bytter den ut med en Big Typhoon? Jeg må kanskje uansett bytte ut den originale om jeg skal kunne klokke?

Om jeg skulle klare å gjøre noe galt under en eventuel installasjon av Big Typhoon, vil det ødelegge noe i PC-en min?

Lenke til kommentar

Du vil merke litt forskjell i lydnivå og skal du overklokke, er du nesten nødt til å ha en mer effektiv kjøler enn den som fulgte med CPU'en din.

Svart til det siste: du vil alltids klare å ødelegge PC'en..... ;)

Tommelfingerregler (foruten å følge bruksanvisningen til punkt og prikke) er å være litt "lett på hånden" Strammer du kjøleren for hardt mot hovedkortet vil jo dette kunne skades ved at det bøyes og knekker. Bruk sunn fornuft og øynene - kjøleren skal sitte godt, men det er eksempelvis mulig å vri den sideveis (horisontal "slark") etter at den er festet.

Ikke bruke en diker skiftenøkkel for å stramme mutrene (de er ca 4 mm tvers over) da kan du lett ødelegge "omgivelsene" i farta.

Konklusjon: Løp og kjøp!

Støtt deg eventuellt til Forumet for litt brukserstøtte om du skulle trenge det etterhvert :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...