Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Plages med Linksys WRT54G

Anbefalte innlegg

Har en WRT54G router og likkens i accesspoint. Routeren står til naboen og accesspointet står i et vindu her hos meg. Tidligere så stod routeren i et vindu hos naboen, men pga at damen i huset der ikke ville ha den stående der, så måtte jeg sette den i kjelleren deres. Dette gjorde slik at internettet mitt går TREGT! Når jeg pinger routeren herfra, så er pingen alt mellom 2ms og 500ms. Derfor lurte jeg på om det vil nytte og legge inn ny firmware på den, slik at jeg kan øke sendestyrken? Vil dette nytte? Og når jeg gjør det, vil alle innstillingene jeg har lagt inn på routeren forsvinne? Brukte flere dager på å få den opp:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki:( Er egentlig bare en midlertidligordning, så tenkte ikke jeg skulle bruke så mye mere penger på det. Når jeg kjører speedtest osv ved itavisen så får jeg full fart (ca 3500). Men når jeg skal åpne en side eller laste ned så går det TREEEGT :(

PS: Kjører ikke torrent nei:P

Lenke til kommentar

Går det an å endre slik at f.eks min ip får minst 20% av linja? Modemet til naboen er Billion, står ikke hvordan merke, men Firmware er : 20.11(UE0.B1C)3.3.36.7. Står også

ADSL Firmware Ver: FwVer:3.3.0.36_B_TC3084 HwVer:T14.F7_0.0

Lenke til kommentar

Hvis du har en WRT54G-ruter av "rett årgang" kan du som nevnt øke sendestyrken.

Du bør derfor først finne ut hvilken versjon av ruteren du har, og så laste ned alternativ firmware hvis ruteren klarer å bruke det.

Selv hadde jeg problemer og økte så sendestyrken til 50 mW.

Etter det har jeg ikke hatt en eneste time med nedetid på ruteren, og heller ikke problem med forbindelsen.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Hvis du leser under ruteren står det hvilken versjon du har.

Dersom det er versjon 5 eller 6 har du et problem angående alternativ firmware. Men jeg mener at det er laget en til versjon 5.

Gi tilbakemelding om hvilken ruteren du har, så kan du få mer hjelp.

Edit: Ser at du har WRT54GL, så da kan du laste ned alternativ firmware. :D

Søk på forumet her etter din modell, så får du mange treff, deriblant tips om alternativ firmware. ;)

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Ja, litt vil det nytte. Du kan øke sendestyrken fra 28mw til 30mw (kan økes mer, men det er ikke lovlig med mer i Norge)

Men dette vil hjelpe deg minimalt. Foreslår at du kjøper deg bedre antenne hjemme ;)

7648730[/snapback]

jeg har min på 50 :p

WRT54 GL og DD-wrt her da

Lenke til kommentar

Er linksysen så svak på signalstyrke pga norske lover.??

Jeg har bare plagdes med lave dårlige signaler å kunne gjerne satt opp til 40-50mw..!

Å ha Low signal når router & antenne på pc er 4meter unna hverandre med fri sikt er for dårlig.......!

Men jeg har WRT54G, v7.00.1...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...