cRave Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei! Jeg kjøpte meg Eltax concept 600 og en Eltax AVR-900 for 2 uker siden.. Jeg har spillt de godt inn, men det kommer en svak skurring i diskanten på begge to når jeg spiller relativt lavt.. Hva kan dette komme av? Takk! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Høres ut som en feil i høyttalerene. Men har du spilt veldig høyt? Mulig de er sprengt, selv om jeg ikke tror det går med den forsterkeren. Kan være at det rett og slett er dårlige produkter da. Kan jo tenke deg 1.500,- på 8 elementer, delefilter, demping og kasse. Det sier seg selv at alt inni høyttalerene er billig! Men jeg ville sendt/levert de inn. Du har jo garanti Lenke til kommentar
cRave Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg fann feilen.. Det var bare pcen som hadde lydinst. på maks.. Jeg skrudde ned volumet og det løste problemet! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) ...selv om jeg ikke tror det går med den forsterkeren. 7652304[/snapback] Alle forsterkere kan drives for hardt om de er underdimensjonert i forhold til høyttalere, noe som får forsterkeren til å clippe. Clippingen kan sammenlignes med likestrøm i korte øyeblikk, noe som oftest har svært destruktive følger for diskanter. Derfor er det bedre med en for stor forsterker enn en for liten forsterker, da høyttalerne har større sjangs å overleve 'normal' vekselspenning som signalet egentlig skal være. Godt problemet løste seg Endret 9. januar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå