Lamakar Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Noen som har kommandoen, eller som vet hvordan man kan skru av datamaskiner på nettverket fra en annen datamaskin? tenkte på og skrive inn shutdown -s -t 30 -c "JEJE" , men hvordan få den overført på nettverket? Lenke til kommentar
Star Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har selv brukt ett par av programmene du finner her Kommandoen har jeg desverre ikke Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 shutdown -s -m "ip eller datamaskinnavn" -t 30 -c "JEJE" eller skriv shutdown -i og følg guiden... ellers så kan du jo søke på forumet da det allerede fins MANGE tråder om dette! Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Du kan jo bruke tsshutdn kommandoen den har eg brukt mange ganger,anbefales tsshutdn [WaitTime] [/server:ServerName] [/reboot] [/powerdown] [/delay:LogOffDelay] [/v] WaitTime : After notifying users, specifies an amount of time (in seconds) to wait before logging off all users from their sessions. The default is 60 seconds. /server:ServerName : Specifies the terminal server to shut down. If unspecified, the current terminal server is shut down. /reboot : Reboots the terminal server after user sessions are ended. /powerdown : Turns off the terminal server if the computer supports software control of AC power. /delay:LogOffDelay : After logging off users from their sessions, specifies the amount of time to wait before ending all processes and shutting down the terminal server. The default is 30 seconds. /v : Displays information about the actions being performed. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vi skulle hatt en teller for hvor mange ganger noen spør om dette. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Vi skulle hatt en teller for hvor mange ganger noen spør om dette. 7691186[/snapback] (har selv spurt om dette en gang, for lenge siden... ) Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Prøv shutdown -i dette funker for meg (jeg har XP media center edition)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå