Gå til innhold

Skjerm blir svart!

Farbasso

Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk over fra CRT til flatskjerm for ikke så lenge siden, men har fått et problem der skjermen blir svart innimellom for en 2-3 sekunders tid.

Jeg tror kanskje jeg vet hva som kan være problemet i og med at jeg brukte det samme skjermkortet på min gamle CRT skjerm også.

På den tid så hadde jeg problem innimellom med at kontakt mellom gfx-kort og ledning fra skjerm hadde litt dårlig kontakt, så hvis jeg kom borti ledninger bak pc eller skjøv denne litt kunne det forårsake at bildet ble tinta til rosa/lilla. Da jeg brukte CRT var jo dette analogt, og nå med flatskjerm er det digitalt. Så jeg mistenker at problemet mitt med overgangen fra CRT til flatskjerm har resultert i at lilla/rosa problemet(CRT- analog) har blitt bytta ut med svart skjerm 2-3 sekunder(flatskjerm - digitalt).

Mulig jeg er helt på jordet, så fint hvis noen kan bekrefte/avkrefte dette.

Hvis så dårlig DVI-kontakt på GFX-kort er problemet(noe som har vært siden dag en etter kjøp), er dette noe jeg kan reklamere på så jeg får et nytt kort?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur nok problemet skyldes dårlig kontakt i skjermkortet jeg ;) skjønte ikke så mye av alt det "unødvendig" du skrev, men ihvertfall ville jeg tro det er det som er problmet, men jeg trur. Har jo ikke så mye peilig på det der så skal ikke si for mye,

fortsatt godt nyttår!

Lenke til kommentar

Slik som jeg forstår det, har du gått fra CRT(VGA) til LCD (DVI).

Har du overgang fra VGA til DVI på den nye LCD-skjermen eller har du koblet fra DVI på gfx-kort til DVI direkte? Har du en ny DVI kabel?

Sjekk gfx-kortet sitter skikkelig i slotten og at skruen er skrudd til. Hvis du nettopp har fått en ny kabel, vil jeg tro det er noe galt med porten på skjermkortet ditt, eller at det ikke sitter skikkelig fast i hovedkortet eller noe..

Endret av Vasily
Lenke til kommentar

Skal sjekke om den sitter som den skal i PCIe slotten når jeg kommer hjem senere i dag, noe jeg er ganske sikker på at den gjør. pleier å trippelsjekke alt sånt noe godt.

Til deg som lurte på om det var bilde og så skrur seg av... Det er slik at jeg har bilde ja, og så blir det plutselig svart et par sekunder, så får jeg opp 'Digital'(som signaliserer at skjermen har kontakt med vel ja...digital kilde gjennom skjermkort) i øvre høyre hjørne akkurat som når jeg slår pc'en på i første omgang. Hvis bilde/signal hadde vært borte litt lengre ville lyset på skjermen skifta til oransje som signaliserer ingen signal med pc, noe det ikke gjør under disse 'blackout'a.

Men...jeg kan vel reklamere på dette der jeg kjøpte skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...