Moskus Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 03:32, skrev rondespiret:OK, for å bringe denne tråden tilbake til utgangspunktet. Dette er måleresultater fra en test av lydkvaliteten fra SoundMAX lydsystemet som sitter i mange nye hovedkort med Intel chipsett (f.eks. Asus P4PE). SoundMAX-systemet er holdt for å være av de bedre innbyggede lyd-systemene i dag, og testen avslører at lyden er, ja høyst middelmådig:Frequency response, dB: +9.68, -12.97 Very poorNoise level, dB (A): -84.6 GoodDynamic range, dB (A): 82.0 Good THD, %: 0.0044 Very good IMD (Intermodulation distortions), %: 11.441 Very poor Stereo crosstalk, dB: -77.1 Very good General performance: AverageSoundMAX-test Det kan trygt konkluderes med at dette innebygde lyd-systemet IKKE er lineært og man vil ikke høre lydene slik de ble spilt inn.Her resultatene for Creative SoundBlaster Audigy:Frequency response, dB: -0.27, +0.01 Very goodNoise level, dB (A): -89.3 GoodDynamic range, dB (A): 86.3 GoodTHD, %: 0.047 GoodIMD (Intermodulation distortions), %: 1.191 PoorStereo crosstalk, dB: -81.3 Very goodGeneral performance: Good<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-12-03 03:34 ]</font> Nå er da disse resultatene tatt fra siden til RMAA (RightMark Audio Analysis). Eksterne tester viser dårligere resultater enn dette. Dette var en stor debatt hos Sound-On-Sound forumet. Les mer her (XG er en fyr som påstod at alle lydkort som koster mer enn £5.28 bare er tull): http://sound-on-sound2.infopop.net/2/OpenT...=8003089386&p=1 Hvis andre får lyst til å teste hva lydkortene sine er gode for, så gå hit: http://audio.rightmark.org/ Lenke til kommentar
rondespiret Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Til low-fi kverulantene: "Ignorance is bliss!" [ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-12-03 19:35 ] Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 19:17, skrev rondespiret:Til low-fi kverulantene: "Ignorance is bliss!" It shure is! :smile: Skal huske det til neste audio-debatt jeg ender opp i... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Sant nok, det er dyrt å ha sett lyset. Skulle ønske jeg var fornøyd med lyden fra pc'en... Lenke til kommentar
ohusby Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg har et MSI KT333 ULTRA ARU hovedkort med onboard lyd. Vet ikke hvilken lydbrikke det er.. Men er det bra lyd på dette kortet ? Hehe har ikke noe å sammenligne med :/ Lenke til kommentar
Akke Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Men hva med USB til optisk/coax convertere? Tanken er jo god, men er kvaliteten det? Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 17:43, skrev Akke:Men hva med USB til optisk/coax convertere? Tanken er jo god, men er kvaliteten det? Jeg mener Abit har et, men er ikke sikker, dessuten har også Harman Kardon et. Felles for begge er at de ikke gir et bit perfect spdif signal. Lenke til kommentar
normal Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Jeg har et creative megaworks 550thx anlegg. Hadde tenkt å investere i et nFORCE2 hovedkort fordi dette visst skal ha bra lydkort integrert. Nå har jeg integrert CMedia 8738. Vil det heller være bedre å kjøpe audigy 2, fucket den realtek DACen på slutten hele signalet eller? Kan jeg forresten kjøre digitalt signal rett innpå megaworks'en og da gå utenfor denne fyfy realtek DAc'en? Var forresten en som nevnte her: at det kom til å bli solgt noen add-on DACer til nFORCE2 kort, men at dette kom an på produsenten... lurer da på om epox sitt kort er et bra valg? føler de liksom (ubegrunnet?) bryr seg heller mer om hastighet og overklokking enn lydkvalitet :razz: Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Noen som har erfaringer med Hercules Fortissimo 7.1 ? Mvh,Stian Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Den testen fungerte ikke for meg, fikk feilmelding da jeg skulle innstalere det. Er det bare meg og den elendige ferdig pc`en jeg sitter på nå? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 23:55, skrev *Gaute*:Den testen fungerte ikke for meg, fikk feilmelding da jeg skulle innstalere det. Er det bare meg og den elendige ferdig pc`en jeg sitter på nå? Hvis det er RMAA du sikter til har jeg aldri hatt problemer med å få det installert. Men jeg har heller aldri prøvd det på en ferdig bygget PC med innebygget lydkort heller... :wink: Lenke til kommentar
normal Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 KOM IGJEN SVAR MEG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå