Åsmund@ATi Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei! Jeg jobber i en elektrobutikk å jeg har fått hånd på et par Canon Ixus 850is kamera til 2000,- kr stk fordi de ikke kunne levere Ixus 65. Bør jeg kjøpe det eller ikke? Siden det fikk så dårlig test på fotokvalitet så lurer jeg litt da. Men til 2000kr så eer det vel bare å slå til? trenger hjelp nå! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Ingen som har noe input på saken? Lenke til kommentar
G3 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Joda, input skal du få. Til 2000,- får du et kjempekamera hvis du kjøper dette. I forbindelse med julen her, så ble det tatt bilder med mange slags kamera, og 850IS var så langt jeg kunne bedømme; det som gav best bilder av de som ble brukt. I tillegg, så fikk jeg "jobben" med å overføre bilde fra kameraet til pc med medfølgende ledning. Så raskt har ikke jeg overført bilder til en pc noengang. Legger til at jeg har bestandig brukt kortleser. Og mine minnekort er av typen Ultra II og Extreme III. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Ixus 850 fikk ikke en "dårlig" test. Det ble bare overfokusert på at den var litt uskarp i hjørnene. Disse hjørnene har du ikke en gang med på bildet i en Ixus 800, hvis du skjønner hva jeg mener. Den ekstra vidvinkelen kan være gull verdt, og gjør at du får med alle i sofaen neste gang du tar bilde. Til 2000 kr er det bare å løpe og kjøpe. Husk minnekort, ikke kjøp billigkort av typen Twinmos, Corsair osv. Hold deg til Sandisk eller mulig Lexar. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Tror jeg kjøper det jeg. Har sett på mange tester og testet kameraet her på butikken, å jeg kan ikke se at det er uklare bilder. Kjørte ett par bilder inn på Adobe Element 3.0 å jettersom jeg så finner ikke noe fiel ved det. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Tror jeg kjøper det jeg. Har sett på mange tester og testet kameraet her på butikken, å jeg kan ikke se at det er uklare bilder. Kjørte ett par bilder inn på Adobe Element 3.0 å jettersom jeg så finner ikke noe fiel ved det. 7649881[/snapback] Hvis du legger bildene inn på pcn og forstørrer til 100%i hjørnene, så kanskje du ser antydning til uskarphet. Ellers tror jeg ikke du vil merke det. Hadde du ikke lest testene så hadde du nok aldri i verden sett det. Ingenting å tenke så mye på. Løp og kjøp. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Det er kjøpt nå. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Kom gjerne med erfaringer når du har fått prøvd det litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå