Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?

Notatblokk

Anbefalte innlegg

Du trenger da ikke å rakke ned på norske kvinner ved å sammenligne de med et par halvtjukke "politisk korrekt-modeller"?

Jeg har ingenting til overs for skjønnhetsidealene motebransjen forfekter, men Dove-modellene gjør meg en smule irritert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det imaget du legger til grunn er kun til for å ødelegge selvbildet for de av damene som aldri kan oppnå supermodellkroppen.

7682253[/snapback]

Det er dem selv (og eventuelle mobbere) som ødelegger selvbildet dems om de ikke kan oppnå en super kropp. Forøvrig er det de færreste som ikke kan oppnå en kropp som er nogenlunde heit.

De eneste som tjener på kroppsfokuseringen er de som tjener penger på å selge drømmer. Treningsstudio, klesindustrien, kroppspleie leverandørene og plastkirurgene blandt mange andre.

7682253[/snapback]

De som faktisk tar i tu med kroppen sin og sørger for å leve sunt & trene regelmessig tjener også på kroppsfokusering. Og de som liker et samfunn med sunne mennesker, da det både fører med seg heitere sexpartnere, større produktivitet, færre sykdommer, ...

Kropp og helse må ikke miste fokus!

Dette skal ikke være en tråd om moralen bak kyniske superkonsern, men det kan være greitt å minne om realitetene allikevel.  :)

7682253[/snapback]

Jeg kan minne deg om en realitet til: Et kriterium for en bra kropp er ikke at alle kan oppnå den, eller at flertallet har den.
Lenke til kommentar
Du trenger da ikke å rakke ned på norske kvinner ved å sammenligne de med et par halvtjukke "politisk korrekt-modeller"?

Jeg har ingenting til overs for skjønnhetsidealene motebransjen forfekter, men Dove-modellene gjør meg en smule irritert.

7682280[/snapback]

Hvis du sikter til et av mine innlegg, bes du vennligst være konkret på hva du legger i "å rakke ned på"...

Lenke til kommentar
Hvis du sikter til et av mine innlegg, bes du vennligst være konkret på hva du legger i "å rakke ned på"...

7682343[/snapback]

Sier seg vel selv når du omtaler ideakroppen og viser et bilde bestående av 6 overvektige damer? :)

Endret av CofidiS
Lenke til kommentar

7682343[/snapback]

Sier seg vel selv når du omtaler ideakroppen og viser et bilde bestående av 6 overvektige damer? :)

7682369[/snapback]

Det er der du tar sørgelig feil. Modellene på bildet er ikke overvektige. Jeg ser problemet, når mange her mener at kroppsidealet er til jentene det var referert til tildligere i tråden, er det perfekte, og alt over det er feit.

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig si jeg lurer på hva som er i hodene deres når dere tenker "drømmekropp" dersom dere mener at Dove-modellene er småfeite. Det er en av de mest realistiske kampanjene som inneholder kropp jeg noengang har sett. De er ikke overvektige, de ser ut som de aller fleste jenter/kvinner gjør.. uten at "fettet tyter ut over alt" !

Dessuten er de på Dove-bildet damer, ikke jenter.

Lenke til kommentar

Jenter/damer..mye samme ulla. :)

Uansett så kan jeg ikke si at at produktet til Dove lokker meg når jeg ser det en gruppe halvovervektige damer/jenter som reklamerer for det.. Blir på samme måte som om Malrboro skulle viste reklamer med lunger overfyllt av tjære. Man vet kanskje innerst inne at det er realiteten, men det er ikke sånn folk vil se !!

Nei i stedet for mange kilo for mye som buler ut av genser og bukser, eller det heller bedre med ribbein og hofeben som buler ut. :D

De er langt i fra feite, men hadde sett bedre ut med 5-10kg mindre på kroppe

Gjerne 20 kg også på et par av de.

Endret av CofidiS
Lenke til kommentar
Jeg må virkelig si jeg lurer på hva som er i hodene deres når dere tenker "drømmekropp" dersom dere mener at Dove-modellene er småfeite. Det er en av de mest realistiske kampanjene som inneholder kropp jeg noengang har sett.

7682599[/snapback]

Hvor mange ganger må man påpeke at "realistisk" ikke er en del av definisjonen på "perfekt". Selv om det bare finnes én Keeley Hazell kan hvem som helst få mene at hun er den perfekte kvinnen, selv om 99% av verdens kvinner ikke har noen mulighet til å bli like heite og 100% ikke har noen mulighet til å bli akkurat som henne.

Det er over hodet ikke usunt å ha noen mål som er bedre enn gjennomsnittet. Ikke alle kan få en 6'er i matematikk, men skal man da sette seg ned og grine når man feiler og havner på en 4'er? På samme måte, skal man tenke "Nei, jeg klarer meg til en 4'er nå, det er 'realistisk' så da gidder jeg ikke jobbe mot 6'eren i håp om å forbedre meg" ?

Målet bør være meget godt, men man må si seg fornøyd med lavere resultater enn perfekt. Om man lar være å jobbe videre med noe fordi resultatet er "greit nok" kommer man aldri noen vei; man må yte sitt beste.

Disclaimer: Ikke tro nå at jeg mener at alle bør legge sjela si i fitness, men de som faktisk prøver å se bra ut må få opp øynene for hva som er 'perfekt' (hva de bør etterstrebe), men samtidig være fornøyd med enhver forbedring de oppnår.

Lenke til kommentar
Målet bør være meget godt, men man må si seg fornøyd med lavere resultater enn perfekt. Om man lar være å jobbe videre med noe fordi resultatet er "greit nok" kommer man aldri noen vei; man må yte sitt beste.

7682700[/snapback]

Yes, derfor bør de som faktisk prøver og streber og lykkes med å komme ned til kanskje 45 kilo, eller hva de måtte ønske, få mere credz enn ei som veier 55 og er fornøyd med seg selv tiltross for at hun innerst inne vet at hun er smålubben..

Lenke til kommentar
Det eneste de jentene kan styre i verden er å velge hvor mye de spiser eller ikke spiser.. så føler de mestring når de klarer å sulte en stund. Dette gir dem aksept i slankekretsen, også gjør de det enda mer. Jævli dumt når det er i den perioden av livet det betyr mest å bygge kroppen sunt, men det er jo også da man blir opprørsk og trenger å føle mestring.

Kanke tvinge dem til å spise akkurat, og prøver man å fortelle dem at de hadde tatt seg bedre ut med rumpe får de jo andre komplekser igjen.

alle som driver med en eller annen allsidig sport ser som regel gode ut.

7661999[/snapback]

Bortsett fra påstanden om at "...eneste de jentene kan styre i verden", Så tror jeg at at det er et viktig poeng med det med selvkontroll og aksept. SumUp: Sunn kropp er bra kropp, mens "bra" kropp ikke nødvendigvis er sunn kropp. Tenk selv. Så får den enkelte selv legge det en vil i det.

Angående Dove modellene. Å kalle de for feite forteller bare nol en gang at det er et visst vrengebilde ute og går ett eller annet sted her...Og Juliess: Ja de er vel damer å regne, ikke jenter. De er der for å illustrere et viktig poeng. Det er ingenting galt i å holde seg i form. Men kropps"idealet" til Thinspiration er i helt feil retning. Normale ikke trenende, eller trenende jenter, har ingenting å skamme seg over.

Lenke til kommentar
45 kilo, CofidiS ? Du må henge med utrolig kortvokste jenter :p

7682825[/snapback]

Neida, ganske normaltlange egentlig. :) Bare synes ikke det er noe galt med slanke jenter, og de som faktisk streber etter det. :)

Normale ikke trenende, eller trenende jenter, har ingenting å skamme seg over.

Tja.. hvis de har noen kilo for mye, bør de egentlig være så utrolig fornøyd med seg selv da? så lenge det kanskje ikke skal mye til for å kvitte seg med de kiloene..?

hørte jeg latskap? sitte inne å se på tv og bli enda feitere ftw.

De aller fleste gutter og jenter hadde ikke hatt vondt for å gå ned et par kilo.

Noen nøyer seg med å gå ned 5 kg, andre er fornøyd først etter å ha gått ned 10-15 kg.

De som streber mest og blir tynnest bør på mest creds.

Lenke til kommentar
Tja.. hvis de har noen kilo for mye, bør de egentlig være så utrolig fornøyd med seg selv da?

7682935[/snapback]

Noen kilo "for mye" har man allerede definert til å være overflødig, ergo bør de ikke være helt fornøyde. Ingen grunn til å legge seg ned og grine, men de vør være klar over at det finnes potensiale for forbedring.

7682935[/snapback]

Det spørs jo selvsagt om de går ned "for mye" eller ei ;) De som holder seg slanke, sunne og veltrente er de som bør få mest creds.
Lenke til kommentar

7682935[/snapback]

Jenter med anoreksia som har mistet menstruasjonen, som kan bli ufruktbare, som har et unormalt lavt energinivå og som kan dø av underernæring bør få creds? Er du fullstendig idiot?

Lenke til kommentar

Det finens stort sett alltid potensiale for forbedring, og slikt bør det være også.. men er nok ikke alltid så mange som gidder å ta tak i det. :)

Skal mye til for at det blir "for mye"..men det skjer i selvsagt fra tid til annen det også.

Lenke til kommentar
Jenter med anoreksia som har mistet menstruasjonen, som kan bli ufruktbare, som har et unormalt lavt energinivå og som kan dø av underernæring bør få creds? Er du fullstendig idiot?

7683012[/snapback]

Her snakker du om de mest ekstreme. De fleste når ikke så langt. Det er ikke noe galt i å være proana, de fleste som er det skjønner og vet når og hvor det går for langt. Det er først når de ikke skjønner det at de blir ana.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...