Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jentene skal ikke være så man ser ribbeina, det er bare ekkelt. Gjør ikke noe om man så vidt ser at de er der, men er bedre at det er så man akkurat ikke kan se dem. Og som flere andre har sagt, bedre med litt mye enn litt lite. Altså ikke sånne som vagger bortover, men er bedre med litt mage enn ikke mage. Bein som tyter ut er ekkelt.

Lenke til kommentar
Se nøye her. Sånn ser faktisk vanlige jenter ut. Dette er idealkroppen. 98 prosent av verdens damer har denne kroppsformen. Og det er sånn jeg vil ha dem. Hurra!

http://img155.imageshack.us/img155/218/drbclo8.jpg

7678221[/snapback]

#1: 98%? Hvor i all verden har du det ifra?

#2: Det er maks ei av dem jeg hadde snudd meg etter på stranda.

 

 

 

Og hvorfor klager man fordi vi poster bilder av de jentene som er virkelig heite, fremfor de som Ola Nordmann har en sjans på og som når opp til standarden "pulbare" ? Når ei jente spør "hva er en bra kropp" så er det fint at hun får noen eksempler på hva vi _virkelig_ liker i tilfelle hun vil legge seg i flid for å nærme seg den standarden. Det er på akkurat samme måte som fitnessutøvere legger seg i flid for å se heitere ut.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at 98 % av verdens kvinnelige befolkning ser sånn ut. Folk flest bor jo i Kina. Men jeg tar poenget ditt.

 

Jeg synes det er godt å høre at det er så mange gutter her som ikke ønsker at jentene skal være syltynne. Allikevel er det et veldig stort press på oss jenter. Presset kommer ikke fra guttene, men jentene i mellom. Dessverre er det sånn at de fleste jenter vurderer hverandre og sammenligner seg med andre jenter.

 

Selv synes jeg at jeg er litt for stor, selv om jeg innerst inne vet at jeg er ganske tynn. Jeg er 1.69 m og veier 52 kilo. Jeg har komplekser for kroppen min, og sliter hver dag med å finne ut hva jeg skal ha på meg for å føle meg vel. Det er en forferdelig følelse å "føle seg" tykk. Jeg kan faktisk bli svimmel og direkte uvel av det. Det er slitsomt å måtte tenke på vekt hele tiden. Jeg får utrolig dårlig samvittighet dersom jeg spiser noe usunt.

 

Dette virker kanskje sykt for dere gutter, men det er et faktum at mange jenter har det slik. Dersom du har en kjæreste, er det veldig oppløftende å få høre at du liker henne som hun er og at hun har en fin kropp :)

 

Det er synd at det har blitt et så stort fokus på kropp og vekt. Mye av grunnen er vel at en stor andel av befolkningen i den vestlige delen av verden sliter med overvekt. Det reklameres for slankekurer og lettprodukter over alt. Jeg skulle ønske at fokusen heller vendte mer mot å ha en sunn, normal kropp. Dersom en person skal gå ned i vekt, bør heller målet være å oppnå det som er en normalkropp for akkurat den personen. Vi har supermodellkroppene som universalideal, og det er klart at alle ikke har de samme forutsetningene.

 

Men, nok en gang, jeg blir veldig glad over å høre et gjennomsnittlig sunt kroppsideal blant guttene her på forumet.

Lenke til kommentar
Det er synd at det har blitt et så stort fokus på kropp og vekt. Mye av grunnen er vel at en stor andel av befolkningen i den vestlige delen av verden sliter med overvekt. Det reklameres for slankekurer og lettprodukter over alt. Jeg skulle ønske at fokusen heller vendte mer mot å ha en sunn, normal kropp. Dersom en person skal gå ned i vekt, bør heller målet være å oppnå det som er en normalkropp for akkurat den personen.

 

Vi har supermodellkroppene som universalideal, og det er klart at alle ikke har de samme forutsetningene.

7678684[/snapback]

At fokuset ligger på vekt er litt beklagelig, men å ha en sunn (og følgelig slank) kropp er noe alle burde prioritere. Jo større unødvendige fettlagre man har, jo værre er det. De som har for lite bør selvsagt også bekymre seg.

 

Det er nok også greit at vi har supermodellkroppene som idealer, og de fleste klarer å komme seg til det punktet der de har en kropp som scorer ca 8/10 bare de faktisk prøver hardt nok. En usunn kropp er ikke en pen kropp, så det ligger implisitt at de da etterstreber sunnhet.

Lenke til kommentar
Snedig at resten av posten min også gikk med i dragsuget.

7681853[/snapback]

Jeg unngår normalt å redigere deler av brukeres poster, da det kan endre meningen med posten. Så da er alternativet å slette hele. Snedig eller ikke..

 

Vet ikke hva som var galt med mitt heller :(

7681864[/snapback]

Det kan du få vite om du sender moderator en PM.

 

Moderering skal ikke diskuteres eller kommenteres i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Se nøye her. Sånn ser faktisk vanlige jenter ut. Dette er idealkroppen. 98 prosent av verdens damer har denne kroppsformen. Og det er sånn jeg vil ha dem. Hurra!

http://img155.imageshack.us/img155/218/drbclo8.jpg

7678221[/snapback]

#1: 98%? Hvor i all verden har du det ifra?

#2: Det er maks ei av dem jeg hadde snudd meg etter på stranda.

 

Og hvorfor klager man fordi vi poster bilder av de jentene som er virkelig heite, fremfor de som Ola Nordmann har en sjans på og som når opp til standarden "pulbare" ? Når ei jente spør "hva er en bra kropp" så er det fint at hun får noen eksempler på hva vi _virkelig_ liker i tilfelle hun vil legge seg i flid for å nærme seg den standarden. Det er på akkurat samme måte som fitnessutøvere legger seg i flid for å se heitere ut.

7678565[/snapback]

 

Her er poenget mitt get real. Babethread damene er ikke det. Det imaget du legger til grunn er kun til for å ødelegge selvbildet for de av damene som aldri kan oppnå supermodellkroppen. De eneste som tjener på kroppsfokuseringen er de som tjener penger på å selge drømmer. Treningsstudio, klesindustrien, kroppspleie leverandørene og plastkirurgene blandt mange andre. Dette skal ikke være en tråd om moralen bak kyniske superkonsern, men det kan være greitt å minne om realitetene allikevel. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...