Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?

Notatblokk

Anbefalte innlegg

De fleste her sier jo at de vil ha naturlig jenter.. ikke tynne og harde

Så det er ikke naturlig å ha smale hofter, bred rydd og små pupper feks for en jente. Finnes det noe fasit på hva som er normal og naturlig kroppsfigur? Folk sier jo her: jenter MÅ ha, jenter SKAL ha eller så blir det som en gutt, stygt,ekkelt, eller hvem vil ha en jente som har fasong som en gutt blablabla.

Jeg er ikke tynn og hard. Har kansje litt for mye av det gode over magen. Men jeg har ikke noe timeglassfigur overhodet, men det gjør meg ikke noe mindre unaturlig av den grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig i applemania denne gang. Har vært mange lubne jenter i denne tråden. Noe som er til felles med alle de "naturlige" damene som er postet er at de har normale-store pupper. Jeg har små, og det ser ikke proposjonert ut så feit som jeg er nå. Er mange som ikke kler å være i "normal" skalaen når det gjelder vekt. Det blir bare stygt og de ser feite ut.

Lenke til kommentar

Det er seff naturlig, men det SER ikke normalt (beskrivelsen av dette ordet er vanskelig) ut, og er langt fra hvordan en gjennomsnittlig gutt ser på som idealfasongen til en jente. Eller er det for ingenting at jentene faktisk slanker seg så mye? Er ingen grunn for jenter å slanke seg så mye. Men idag så kan de fleste jenter uansett dra på seg noen smekre nymotens bukser og topper + sminke og se 100x ganger bedre ut. Jeg har selv sett mange tynne jenter som ser mye bedre ut i stramme bukser. Dras de av, så er plutselig de fine "formen" vekke.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Bare å ta seg et par turer på Burger King da :thumbup:

7667863[/snapback]

Nå må du ikke gjøre alle de små, søte jentene våre til sisters med svære bakpartier.

7669293[/snapback]

Jo, flere jo bedre ;)

Jeg beundrer enkelte som faktisk har muligheten for å spise så mye junkfood da de trenger å legge på seg en smule. Enda bedre er det hvis de har vanskeligheter med å legge på seg.

Lenke til kommentar
Det som teller (i underbevisstheten) er midje/hofte-målet altså timeglassformen, mens trenden går mer i rettning slank.

Tipper det er de som synes dama nedenfor er litt feit (jeg er ikke en av de):

7669359[/snapback]

Helt ærlig:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det rykket i roten når jeg såg de hoftene... :thumbup:
Lenke til kommentar
De fleste her sier jo at de vil ha naturlig jenter.. ikke tynne og harde

Så det er ikke naturlig å ha smale hofter, bred rydd og små pupper feks for en jente. Finnes det noe fasit på hva som er normal og naturlig kroppsfigur? Folk sier jo her: jenter MÅ ha, jenter SKAL ha eller så blir det som en gutt, stygt,ekkelt, eller hvem vil ha en jente som har fasong som en gutt blablabla.

Jeg er ikke tynn og hard. Har kansje litt for mye av det gode over magen. Men jeg har ikke noe timeglassfigur overhodet, men det gjør meg ikke noe mindre unaturlig av den grunn.

7670525[/snapback]

"Skal" holdningen er regelrett å ta jenter med naturlige former litt i forsvar. Som en motvekt til det overfladiske anorektiske supermodellimaget som overskygger alt for tiden. Tilhengerene til radmager er det sikkert nok av.

Lenke til kommentar
Naturlig må jo være når vi jentene er som vi faktisk er. Uten å ha fikset på verken pupper, leppene i ansiktet osv, ikke så all verdens med sminke i fjeset etc.

7671099[/snapback]

Man får et lite sjokk når man ser ei jente uten sminke for første gang, ble hvertfall det... Den fine dama i klassen min på førsteåret vgs, hun var alltid perfekt kledd, satt opp håret osv, men så en dag skjedde det... Hun kom inn som vanlig, men uten noe sminke, et par kviser, uren hud, og store posete klær... Ohh hawt der ja :innocent: Det er en liten ulempe ved å sminke seg for mye hver dag...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Man får et lite sjokk når man ser ei jente uten sminke for første gang, ble hvertfall det... Den fine dama i klassen min på førsteåret vgs, hun var alltid perfekt kledd, satt opp håret osv, men så en dag skjedde det... Hun kom inn som vanlig, men uten noe sminke, et par kviser, uren hud, og store posete klær... Ohh hawt der ja  :innocent: Det er en liten ulempe ved å sminke seg for mye hver dag...

Har opplevd det samme selv. Drit fin dame som hele tiden brukte sminke og kledde seg perfekt.. Men en dag skulle vi på tur på fjelle, så hadde hun ikke sminket seg. Anisktet fullt av kviser. Var helt forferdelig. Kjente nesten ikke dama igjen.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som er "normalt". For meg er det ikke å være smålubben normalt. Det er usunt og ja tegn på at personen er i dårlig form. Gjennomsnittvekten på jenter i min alder stiger jo hvert år. Er det gjennomsnittet eller synet man selv har som er normalt da?

Lenke til kommentar
Vanskelig å si hva som er "normalt". For meg er det ikke å være smålubben normalt. Det er usunt og ja tegn på at personen er i dårlig form. Gjennomsnittvekten på jenter i min alder stiger jo hvert år. Er det gjennomsnittet eller synet man selv har som er normalt da?

7677741[/snapback]

Gjennomsnittet viser jo bare en slags "standard" for alle. Gjennomsnitt er ikke helt bra i disse sammenhengene.

Jeg vil si at det subjektive er normalt. Akkurat som det er med andre mer eller mindre trivielle ting. For noen er det normalt å spise etter skolen. For noen ikke. Dårlig eksempel, men uansett. Hvordan en gutt definerer en "normal" jente vil jo variere fra gutt til gutt. Det er normalt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...