Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Er det ikke mulig å måle utifra litt mer manuale redskaper? Hvis jeg vet hvor tung jeg er osv?

 

Rett og slett: Hvilke data trengs for å regne ut fettprosenten?

8923766[/snapback]

Hvor mye fett du har på kroppen (kg)

delt på

Hvor mye du veier (kg)

 

Siden fettet ligger spredd over hele kroppen, rundt indre organer osv., er dette meget vanskelig å måle nøyaktig uten bruk av avanserte kalkulasjoner vha elektriske impulser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke mulig å måle utifra litt mer manuale redskaper? Hvis jeg vet hvor tung jeg er osv?

 

Rett og slett: Hvilke data trengs for å regne ut fettprosenten?

8923766[/snapback]

Hvor mye fett du har på kroppen (kg)

delt på

Hvor mye du veier (kg)

 

Siden fettet ligger spredd over hele kroppen, rundt indre organer osv., er dette meget vanskelig å måle nøyaktig uten bruk av avanserte kalkulasjoner vha elektriske impulser.

8924182[/snapback]

Ahh, okey. Det kan bli litt vanskelig, ja.

Noen andre indekser man kan sammenligne seg selv mot da? Som er mulige å måle uten avansert utstyr? Er ikke noe redd for vekta eller noe sånt, men kunne vært tøft og sjekket. :p

Lenke til kommentar
Noen andre indekser man kan sammenligne seg selv mot da? Som er mulige å måle uten avansert utstyr? Er ikke noe redd for vekta eller noe sånt, men kunne vært tøft og sjekket. :p

8924215[/snapback]

Speilbildet ! Absolutt det beste målet på fremgang/tilbakefall. Du kan bruke ting som BMI osv, men de er veldig dårlige verktøy til bruk på ett enkelt individ.
Lenke til kommentar

Ja, seriøst.. Små jenter er helt jævlig.. Mange av disse "glamour-modellene" ser jo helt rævva ut i virkeligheten.. Små og ekle.. (Er forresten litt redd for små mennesker, de er skumle)

Istedenfor å være i media burde dem være med i konkurranser som; "hvem kan kaste en "glamour-modell" lengst" eller "hvor mange "glamour-modeller" kan man få inn i en boble...

Lenke til kommentar

Eh, jeg har ikke sagt jeg er så stor på den måten, men jeg er relativt høy, 186 cm.. Og du trenger ikke å mobbe meg for min fobi for små mennesker.

 

Jeg beklager selvsagt om du følte deg truffet av det jeg skrev, hmm, når jeg tenker meg om så føler jeg frykt akkurat nå.. Du er en av disse "små" menneskene, ja, Bitex?!!

Uff, "must escape the revenge of the little people".. :ph34r:

Endret av Battone
Lenke til kommentar

En bra kropp er en sunn kropp. En sunn kropp er en hærlig kropp. En hærlig kropp er en kropp jeg vil kose med.

 

Det jeg mener ikke er en bra kropp er jentekropper hvor dem alltid søker å slanke vekk fett og muskler til det blir bare bein igjen, det er IKKE sexy i det hele tatt. Faktisk synes jeg jenter burde begynne å ta knebøy i knebøystativet, eller benpress, mange gjør det allerede, men mange er veldig forsiktige, dem er redd for å få for mye muskler. Jeg kan ikke få forklart hvor feil holdning det er. Det er bedre med litt for mye muskler enn litt for lite. :)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Sidan det er vanskeleg å vere, og i alle fall halde seg akkurat passe, vil eg rett og slett sei "for mykje". Vil også tru at "for mykje" for meg er meir enn for dei fleste (men seier på ingen måte at eg liker "usunt tjukke damer"). Meiner også at om eit kvinnfolk er fint, så skal det ein del kilo til for at ho blir stygg. Dagens ungdom er for kresne, kvinnfolk er fine. =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...