Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Syns ikke jeg ser så undervektig ut jeg  :dontgetit: . Se selv..helt normal. WHO kan det å overdrive .

8124458[/snapback]

O`smarte KittyCat! Hettegensar er jo ideelt til å sjå om du er under/overvektig! :roll:

 

Vil du ha kommentarar bør du postera eit bilde med mindre /meir tettsiddande genser. Og ikkje ha armane framfor magen :p Smarta!

 

 

Men ut i fra det bildet du har posta, ser det jo flott ut! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanske litt ot.

 

Eg var ganske normal i magen før. Har alltid vert kraftig, en del muskler, men har klart å holde meg "flat" viss dikka skjønner.

I det siste har eg mista motivasjonen for å trena, blir mykje PC sitting, vera med venner og skulen tar ein del tid.

Er det nokon som har tips om kva som kan hjelpe motivasjonen, eller nokon enkle øvelser, aktiviteter som kan gjennomføres? :)

Lenke til kommentar

For å trekke dette litt tilbake i de gamle sporene, her er hva jeg ville satt som øvre grense på muskler på ei dame. Om hun hadde gått opp litt i fettprosent (1-2%) så hadde ikke det gjort så mye heller. Jo mer veltrent jo bedre, i mine øyne, bare hun ikke overgår det på bildet her.

edit: Nei, hun ser ikke like "klumpete" og "fæl" ut når hun ikke flexer ;) Men se nå på den ræva.

bf867-Ginaboxing.jpg

 

Og her har vi den andre ytterkanten, tynnere enn dette bør ei dame ikke være(!)

image001.jpg

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Hehe. Jeg skjønte det ;) . Må ikke være redd for å si ting til meg eller formulere "feil" . Selv om jeg ikke er helt fornøyd med kroppen min betyr ikke det at jeg vil kaste opp. Jeg velger den sunne måten! Spise sunt og trene :) . Bilde av Jessica Alba. Hun er ikke akkurat fitness..men hun har da en fin kropp. Og hun ser sunn ut.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
Det der synes jeg det var litt latterlig/frekt å si..

8127042[/snapback]

KittyCat er jente, jenter har en del forvridde tanker rundt kilo og fettprosent, mange jenter er derfor i fare for å utvikle spiseforstyrrelser. Merk deg dog at jeg sa "i risiko for" fremfor bastant å hevde at hun kom til å bli anorektiker/bulemiker.

 

 

Jeg velger den sunne måten! Spise sunt og trene  :)

8127055[/snapback]

Herlig. Sunn mat og mosjon er en del av definisjonen på en bra kropp, i mine øyne.
Lenke til kommentar
Det der synes jeg det var litt latterlig/frekt å si..

8127042[/snapback]

KittyCat er jente, jenter har en del forvridde tanker rundt kilo og fettprosent, mange jenter er derfor i fare for å utvikle spiseforstyrrelser. Merk deg dog at jeg sa "i risiko for" fremfor bastant å hevde at hun kom til å bli anorektiker/bulemiker.

 

8127080[/snapback]

 

Det er greit nok, men det kan lett virke dømmende..

Lenke til kommentar
Kanske litt ot.

 

Eg var ganske normal i magen før. Har alltid vert kraftig, en del muskler, men har klart å holde meg "flat" viss dikka skjønner.

I det siste har eg mista motivasjonen for å trena, blir mykje PC sitting, vera med venner og skulen tar ein del tid.

Er det nokon som har tips om kva som kan hjelpe motivasjonen, eller nokon enkle øvelser, aktiviteter som kan gjennomføres? :)

8125183[/snapback]

Tren sammen med noen du kjenner om du ikke allerede gjør det, da blir en nødt til å komme i en slags rytme. Et treningsprogram er et must. Når en først er kommet inn i rytmen med faste dager og tidspunkter for trening så blir det mye enklere å fortsette. Det er iallefall min erfaring. Vi var to som startet å trene noenlunde samtidig og etter det har det bare startet fler og fler som jeg kjente fra før.

 

"Enkle" øvelser for hjemmetrening er:

Bein: stå på en fot, gå ned på huk og opp igjen. En lettere variant er med to føtter.

Triceps: Smale push-ups med overarmene langs kroppen.

Bryst: Brede push-ups med armene i ~90 grader ut fra kroppen. En vanskeligere variant er med ei hånd.

Korsrygg: Ligg strak på buken og løft bein og overkropp samtidig. Du bruker stort sett ryggmusklene rett over rompa.

Mage: klassikeren, ligg litt mer på siden for å trene sidemagemusklene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Zethyr; Hun første damen var :love:

 

Fitnessdamer har jevnt over de beste kroppene, vurderer å slenge opp noen favoritter selv :D

8127026[/snapback]

Du mener fitnessdamer har de fineste kroppene, men fitnessmenn er alt for store ... Hvor er sammhengen Smårips eier?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Zethyr; Hun første damen var :love:

 

Fitnessdamer har jevnt over de beste kroppene, vurderer å slenge opp noen favoritter selv :D

8127026[/snapback]

Du mener fitnessdamer har de fineste kroppene, men fitnessmenn er alt for store ... Hvor er sammhengen Smårips eier?

8128129[/snapback]

 

Jenter har som kjent veldig mye vanskeligere for å legge på seg muskelmasse enn gutter, derfor vil fitnessjentene aldri se så muskuløse ut som fitnessguttene gjør, men stort sett bare se bra trente ut. (Dog synes jeg ikke de er fine når de er i konkurranseform, da blir de litt for "skrapet" i utseende) Jeg har da aldri sagt at fitnessmenn er alt for store (har jeg?), jeg har vel bare sagt at jeg ikke er spesielt glad i store vinger :), og da knyttet opp mot et bilde av en fyr med så store vinger at man skulle tro at han ville lette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jenter har som kjent veldig mye vanskeligere for å legge på seg muskelmasse enn gutter, derfor vil fitnessjentene aldri se så muskuløse ut som fitnessguttene gjør, men stort sett bare se bra trente ut. (Dog synes jeg ikke de er fine når de er i konkurranseform, da blir de litt for "skrapet" i utseende) Jeg har da aldri sagt at fitnessmenn er alt for store (har jeg?), jeg har vel bare sagt at jeg ikke er spesielt glad i store vinger :), og da knyttet opp mot et bilde av en fyr med så store vinger at man skulle tro at han ville lette.

8128474[/snapback]

Du har vel indirekte sagt det, og 97% av alle fitnessmennene har så bred rygg at du vil tro de kan komme til å lette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...