Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan da vel være helt grei å være med for om man foretrekker å være tynn fremfor tykk.

8007575[/snapback]

Jentene på bildene har noe alvorlig galt i hodet sitt, så nei, egentlig ikke. Ikke for meg.

At jeg ville foretrukket ei jente på 110kg var bare for å illustrere min personlige mening.

 

8008299[/snapback]

 

Det er virkelig noe galt i et hode på en jente i en alder fra 15-25år som veier 110kg.

 

Mindreverdighetskompleker er ikke bare hos de som veier for lite, men hos alle. Jenter som veier 110kg er nok _veldig_ lite fornøyd med seg selv, og jeg ser de som svake mennesker som ikke klarer å dra seg ned fra sjokolade fjellet.

8008366[/snapback]

Ikke nødvendigvis noe galt i hodet fordi om man veier 110. Kanskje man er genetisk disponert, eller rett og slett bare ikke prioriterer trening, og liker fet mat.

 

Forskjellen på for tynn og for tykk er stor: De som er for tynne, jobber hardt med å bli slik, og lar bevisst være å spise, spyr bevisst osv. Mens den "feite" bare lar være å bry seg.

Forskjellen er åpenbar: Den sykelig tynne går aktivt og bevisst inn for å bli sykelig tynn.

Den tykke går ikke aktivt eller bevisst inn for noe som helst.

Derfor mener jeg hodeproblemene er mye større hos den sykelig tynne, som har tatt et bevisst valg.

Lenke til kommentar
snip

 

Husk det er unntak på begge sider, det er de som faktisk velger å fete seg opp, av diverse årsaker, og det er de som er tynne, på grensen til for tynne, men ikke ønsker å være det.

 

Jeg er ikke farlig tynn, men jeg veier godt under hva jeg burde veie. Føler ikke jeg har tid til å trene, noe jeg har bestemt meg for at jeg må få tid til i løpet av våren, spiser greit med mat, hverken usunnt eller veggis, og er tyn mest pga gener, da meste av slekten på min fars side er spikre på samme måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Man kan da vel være helt grei å være med for om man foretrekker å være tynn fremfor tykk.

8007575[/snapback]

Jentene på bildene har noe alvorlig galt i hodet sitt, så nei, egentlig ikke. Ikke for meg.

At jeg ville foretrukket ei jente på 110kg var bare for å illustrere min personlige mening.

8008299[/snapback]

Det er virkelig noe galt i et hode på en jente i en alder fra 15-25år som veier 110kg.

8008366[/snapback]

Ikke nødvendigvis noe galt i hodet fordi om man veier 110. Kanskje man er genetisk disponert, eller rett og slett bare ikke prioriterer trening, og liker fet mat.

 

Forskjellen på for tynn og for tykk er stor: De som er for tynne, jobber hardt med å bli slik, og lar bevisst være å spise, spyr bevisst osv. Mens den "feite" bare lar være å bry seg.

Forskjellen er åpenbar: Den sykelig tynne går aktivt og bevisst inn for å bli sykelig tynn.

Den tykke går ikke aktivt eller bevisst inn for noe som helst.

Derfor mener jeg hodeproblemene er mye større hos den sykelig tynne, som har tatt et bevisst valg.

8011559[/snapback]

 

Man blir ikke 110 kg på gener alene. Skal man gå opp i vekt må man spise mer enn det man forbrenner. At ikke alle har en matchvekt på 55 kg på grunn av gener er en helt annen ting, men det er ingen som har gener som forhindrer dem å være <110 kg

 

Når man snakker om såpass stor overvekt er det ofte tvangsspising inne i bildet....Å føle man ikke har kontroll over egen kropp og matinntak er ikke enkelt. Dårlig selvbilde vil (etter all sannsynlighet) også slite på psyken.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Proporsjoner, proporsjoner, proporsjoner..

 

Også skal de være myke!

Forøvrig var kvinnekroppene det linkes til i første innlegg avskyelige i mine øyne. Hadde jeg hatt valget om dama skulle se slik ut eller veie 110, hadde jeg gått for 110 uten å blunke.

8006403[/snapback]

Hadde jeg hatt det valget tror jeg at jeg ikke hadde valgt noen av dem :p

Lenke til kommentar
Syns du bør revurdere det siste utsagnet ditt Hurt.

8008521[/snapback]

Hvorfor det ?

 

 

Og forresten, snakker vi om en perfekt kropp, eller en kropp de fleste vil kunne oppnå og få?

8008725[/snapback]

 

Vi snakker om hva som er en bra kropp - Noe du må finne ut av selv.

 

For min del er det en arbeidskropp som ikke får skader så lett, men for andre, så er det kanskje 2 store meloner og ei saftig vagina som gjelder.

 

Opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Man kan da vel være helt grei å være med for om man foretrekker å være tynn fremfor tykk.

8007575[/snapback]

Jentene på bildene har noe alvorlig galt i hodet sitt, så nei, egentlig ikke. Ikke for meg.

At jeg ville foretrukket ei jente på 110kg var bare for å illustrere min personlige mening.

 

8008299[/snapback]

 

Det er virkelig noe galt i et hode på en jente i en alder fra 15-25år som veier 110kg.

 

Mindreverdighetskompleker er ikke bare hos de som veier for lite, men hos alle. Jenter som veier 110kg er nok _veldig_ lite fornøyd med seg selv, og jeg ser de som svake mennesker som ikke klarer å dra seg ned fra sjokolade fjellet.

8008366[/snapback]

Ikke nødvendigvis noe galt i hodet fordi om man veier 110. Kanskje man er genetisk disponert, eller rett og slett bare ikke prioriterer trening, og liker fet mat.

 

Forskjellen på for tynn og for tykk er stor: De som er for tynne, jobber hardt med å bli slik, og lar bevisst være å spise, spyr bevisst osv. Mens den "feite" bare lar være å bry seg.

Forskjellen er åpenbar: Den sykelig tynne går aktivt og bevisst inn for å bli sykelig tynn.

Den tykke går ikke aktivt eller bevisst inn for noe som helst.

Derfor mener jeg hodeproblemene er mye større hos den sykelig tynne, som har tatt et bevisst valg.

8011559[/snapback]

 

Man arver ikke fett , man arver bare dårlig kosthold var det en på Sats treningssenter som sa engang, hvor vidt det er riktiv vet jeg ikke.

 

Jeg har en far som kanskje veier over 105kg, jeg er aldeles ikke feit. Jeg er tynn i kroppsbyggningen, og har en mulighet til å bli veldig feit hvis jeg vil da jeg kjapt legger på meg kroppsfett.

 

Å være syklig tynn, og være syklig feit, er to syke ting. Man har uansett problemer med en ting, den tykke går ikke inn for å gjøre noe fordi personen har et syndrom som heter "lat" , og har såpass lav selvtillit ( antar ) at personen ikke tror det hjelper noe uansett. Et godt eksempel er en i klassen min. Hun har diabetes 1 som hun sa, å veier kanskje 110-130kg. Hun er 16, nå vet ikke jeg hvor vidt hun har arvet fedme , men når man går og spiser feks en "S", som er ren sukker, og pizza og bare drikker cola hver eneste dag, 7 ganger på 8 timer, så er det virkelig noe galt etter min mening.

 

(ja, jeg vet jeg har tapt runden, men må jo prøve å backe uttalelsene mine )

Lenke til kommentar
Alle mannfolk har forskjellige preferanser til jentekropp. Så å spørre hvordan "vi" vil ha "dere" jenter er litt umulig. Du får 1000 forskjellige svar fra 1000 menn du spør.

8014061[/snapback]

 

Du syns ikke det argumentet der er litt svakt?

 

Det kan ikke falle deg inn at de fleste vil foretrekke en jente eller gutt som har en normal vekt. Av de 1000 personene vil det kun være et gitt antall personer som syns utrente, tjukke mennesker er å foretrekke foran en normal vektig person.

Lenke til kommentar
Hvis man er forelsket i et jente så kan jenta se bra stygg ut mens hun enda ser perfekt for den som er forelsket. Se Shallow Hall filmen så skjønner dere :p

8016500[/snapback]

 

Ja, merket det med 2-3 jenter engang.. Egentlig så ble de bare penere og jeg dreit i feks 10000 kviser på et samlet sted, skjer spesielt hvis man liker personligheten, er egentlig veldig fint.

 

(ja, jeg vet jeg har tapt runden, men må jo prøve å backe uttalelsene mine )

8014115[/snapback]

respekt! :!:

8016830[/snapback]

 

Takk ? :p

Lenke til kommentar
Hvis man er forelsket i et jente så kan jenta se bra stygg ut mens hun enda ser perfekt for den som er forelsket. Se Shallow Hall filmen så skjønner dere :p

8016500[/snapback]

 

Jeg faller ofte for stygge gutter. Jeg vet ikke hvorfor, det bare skjer. Det er ingen jeg kjenner som har samme smak som meg i gutter :p Jeg også synes de er stygge, men det er det som gjør de pene på en måte. Umulig å forklare, bare er slik.

Lenke til kommentar
En god kropp er vel egentlig en kropp du selv er fornøyd med. Det finnes noen for alle der ute, ikke stress med å nå media kroppen. Den fungerer for noen, men kanskje ikke deg.

8025457[/snapback]

 

Ok, poll over denne diskusjonens beste innlegg ? Tror denne vil havne høyt på lista.

8025525[/snapback]

Se på nicket og innlegget ble plutselig ikke så genialt lenger. Nok en lat feiting som later som at drømmekroppen ikke er noe å hige etter. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...