Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?

Notatblokk

Anbefalte innlegg

Jeg belærer ingen, jeg forteller kun hva jeg selv synes er sunt. Zethyr har sin mening, jeg svarer med min; det betyr ikke at jeg belærer eller forventer å omvende noen som helst. Det er bare å fremme et annet synspunkt.

Det var for øvrig ikke det bildet han postet som jeg kommenterer, hvis du leser litt mer nøye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevner flatfylla en del, er det som et motargument? Jeg forstår ikke helt sammenhengen, kanskje jeg overser noe.

Nei det er ikke som et motargument, jeg mener heller ikke å argumentere mot din smak. Men flatfylla for meg beskriver noe av det jeg ser på som mest "usunt".

Da er det ikke annet enn forskjellige interesser vi ser etter, du ser etter en jente som du har noe til felles med, som alle andre. Jeg har ikke trening som hobby, og ser derfor ikke poenget med å finne en jente som har det.

Helt klart. Jeg mener ikke at du skal se etter en jente som trener. Men når jeg ser en jente som er bra trent, ser jeg også den jobben som ligger bak dette. Og dette sier en del om personen. Dette ser nok ikke du, og jeg kan forstå at du ikke liker "kraftige" jenter. Selv om jeg mener at de jentene jeg linket til ikke er noe "kraftige".

Det siste vi har diskutert her har jo ingen ting direkte med hva som er en bra kropp, så det blir jo veldig offtopic, men pytt pytt. :)

Lenke til kommentar
Jeg ser det samme hos de som trener som de som slanker seg; de blir aldri god nok, selv om folk flest ser på dem som langt slankere/mer trent enn de burde være.

7990335[/snapback]

Da ser du feil.

Mitt syn : En hobby, du er ikke lat, du prøver å komme i form og vil ha en bra kropp for å enten ikke få hjerte og kar sykdommer ,eller få mindre smerter av sykdommer man alt har. Å trene er ikke noe sykt eller noe dårlig, mange har enten det som en hobby eller tidsfordriv eller fordi de må.

Hadde folk idag spist det de gjør, beklager, det vi gjør, samtidig som de ikke hadde trent, hadde nok Norge sett ut som USA.

- Jeg trekker ikke konklusjonen om at alle som ikke trener og spiser mat som de ikke vet kcal innhold er feite og late, men heller at det trekker i en slik rettning over en lengre tidsperiode.

Jenter skal ikke ha 6pack eller større armer enn mannen , og damen skal ikke gå på anabole steroider. Jeg har som de fleste av oss vanlige syn på damen, sunn, frisk og ikke for tynn, ikke for tykk. Jeg vil trekke normalen nå gjennom et gjennomsnitt fra Norske jenter i en alder av 16-20år som har en fin kropp.

En bra kropp er jo selvfølgelig på den mannlige siden, med muskler og styrke nok til å utføre et hardt arbeid over tid. Som feks denne ukjente mannens kropp : (http://axel.blogsome.com/images/muskler232420_368.jpg ) Har bra symmetri og samtidig ikke en "øl-vom".

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Jeg ser det samme hos de som trener som de som slanker seg; de blir aldri god nok, selv om folk flest ser på dem som langt slankere/mer trent enn de burde være.

7990335[/snapback]

Da ser du feil.

8000553[/snapback]

Når det gjelder trening; hvis du blir fornøyd har du for lave mål!! :)

7990457[/snapback]

Det er sånn innstilling jeg holder meg unna. At hun spiller håndball eller jogger/trener noen ganger i uken er selvfølgelig helt greit, det er dette instinktet jeg holder meg unna.

Lenke til kommentar
Den som er fornøyd med tilværelsen slik den er, uten en vilje til å strebe etter noe mer, han kommer aldri langt i livet. Man må hele tiden sette seg nye mål, selv om det er tilfredsstillende å nå de man hadde.

8001670[/snapback]

Utdanning, selvrealisering, å bli et bedre menneske, å forstå seg selv, få kone, få barn, få jobb. Sixpack.

Av alle de tingene man kan nøye seg med, så er kroppen garantert en av dem, selv om man ikke har nådd målet sitt. Så lenge du er mellom "slank og sunn" og "litt overvektig og sunn", så er det en drøss med andre ting som er både mer givende, mer praktisk og absolutt mer verdt tiden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
... Så lenge du er mellom "slank og sunn" og "litt overvektig og sunn", så er det en drøss med andre ting som er både mer givende, mer praktisk og absolutt mer verdt tiden.

8001747[/snapback]

Som å sitte her på et forum og ramse opp masse grunner for å ikke trene i tillegg til å skrive masse andre innlegg? Tenk på all den tiden du har kasta bort foran pcen ... Du kunne trent i stedet! :p

Lenke til kommentar
Det er sånn innstilling jeg holder meg unna. At hun spiller håndball eller jogger/trener noen ganger i uken er selvfølgelig helt greit, det er dette instinktet jeg holder meg unna.

8001126[/snapback]

Denne innstillingen har jeg til "alt" her i livet. Jeg kan altid gjøre ting bedre, for jeg kan ikke blitt perfekt eller gjøre ting perfekt. Denne innstillinen for meg til å yte 110% i det jeg foretar meg. Jeg er ikke fornøyd med å gi 90%. Veien er også en stor del målet i det jeg foretar meg.

Hun spiller håndball så kan hun alltids bli bedre, hun spiller vell håndball for å bli bedre i tillegg til at det er gøy?

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
... Så lenge du er mellom "slank og sunn" og "litt overvektig og sunn", så er det en drøss med andre ting som er både mer givende, mer praktisk og absolutt mer verdt tiden.

8001747[/snapback]

Som å sitte her på et forum og ramse opp masse grunner for å ikke trene i tillegg til å skrive masse andre innlegg? Tenk på all den tiden du har kasta bort foran pcen ... Du kunne trent i stedet! :p

8001789[/snapback]

Jeg har truffet en del venner og to kjærester gjennom å spamme dette forumet, så det har vist seg å være ganske effektivt. ^^

Lenke til kommentar

Jeg drikker ikke øl fordi jeg skal bli flinkere til det, jeg gjør det for å ha det trivelig med venner mens vi drikker øl. Men jeg trener for å bli bedre, jeg jobber med skoleting for å bli flinkere, når jeg er med og setter opp ei tømmerbu f.eks. gjør jeg det både fordi det er nyttig å lære og fordi jeg gjør noe nyttig. Altså, der jeg ser potensiale til å bli bedre, og en klar fordel av å bli bedre, er det klart at jeg prøver. Men jeg tror diskusjonen baserer seg på det at Steffy ikke ser fordelen av å være godt trent.

Lenke til kommentar
Selv mener jeg man kan ikke skjønne det om man ikke har bedrevet det en stund.

8002105[/snapback]

Skjønne kva? Vil ein synest damer med musklar er finare dersom ein trener sjølv? Veldig mykje generalisering her, om ei dame ikkje trener drikk ho seg under bordet i helgene, et usunt og tar ikkje vare på kroppen sin. Det er faktisk fullt mogleg å halde ein god og sunn kropp utan å trene styrke.

Lenke til kommentar

8002105[/snapback]

Enig.

8002105[/snapback]

Skjønne kva? Vil ein synest damer med musklar er finare dersom ein trener sjølv? Veldig mykje generalisering her, om ei dame ikkje trener drikk ho seg under bordet i helgene, et usunt og tar ikkje vare på kroppen sin. Det er faktisk fullt mogleg å halde ein god og sunn kropp utan å trene styrke.

8002144[/snapback]

Skjønne hvorfor kroppsbygging er gøy. Og ja, dersom man selv har drevet på en stund tror jeg faktisk at lysten på ikke-spinkle damer øker.

Selvsagt finnes det nyanser av damer også, men det blir fort en kjedelig diskusjon om man må ta forbehold om alle nyanser. Jeg tror de fleste her heldigvis er klar over at folk kommer i alle slags varianter. Jeg foretrekker de variantene av jenter som har en fast og utholdende kropp å danse madrasspolka med.

Lenke til kommentar

Nå deler du dei i to grupper igjen, jenter som trener og spinkle jenter. Ei jente kan ha perfekt kropp utan å trene med vekter, dei som vart vist i første innlegg var ekstreme tilfeller og absolutt ikkje noko eg liker.

Folk skal få like damene som dei vil, finnes ikkje noko fasitsvar på dette.

Lenke til kommentar
Nå deler du dei i to grupper igjen, jenter som trener og spinkle jenter. Ei jente kan ha perfekt kropp utan å trene med vekter.

8002268[/snapback]

Men samtidig kan de som trener med vekter også ha en perfekt kropp, også i dine øyne da kroppen kan finnes i uttaligge former, så må da en passe deg i trenings gjengen også ;)

Ja, alle har ulike meninger om kvinnfølk.

Lenke til kommentar

MEN, hva hvis en jente ser helt fantastisk ut, men likevel ikke er fornøyd. Hva sier man da?

Ble vel litt offtopic, så får rette litt opp med ontopic:

Jeg trener personlig bare fordi det er et tidsfordriv der jeg kan gjøre noe nyttig i samme slengen. Jeg syntes det er gøy og se utvikling i treningen (som oftest blir det bare til at jeg løfter tyngre).

Har selv veldig kraftig med muskler i rygg, nakke og skuldre, skulle gjerne hatt litt mer brystmuskler og magemuskler. Men selv om jeg ofte trener mage, er det litt leit å tenke på at en del folk bare er født med sixpack, mens jeg er rimelig langt ifra nå (heller bare "flatt").

Lenke til kommentar
Men jeg tror diskusjonen baserer seg på det at Steffy ikke ser fordelen av å være godt trent.

8001943[/snapback]

Kanskje ikke din definisjon av godt trent. Jeg synes det meste av muskler egentlig er veldig stygt og kantete.

Enig.

Kjenner igjen dette argumentet fra musikkforumet, hvor man ikke kan mislike en sjanger, fordi da har man ikke hørt nok. Jeg har prøvd å trene, jeg gjorde det i noen måneder og kom til et punkt hvor de jeg trente med koste seg, mens jeg ikke gjorde det, og derfor sluttet jeg. Det er noen som får glede av å bli større, men jeg hadde ikke byttet min slappe, utrente, tynne kropp for noen av de "godt trente" som er blitt postet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...