CofidiS Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 En flat mage i vanlige folks øyne er tydeligvis slik som Dove damene har. En flat mage skal ikke ha overflødig fett, den skal være flat. Lenke til kommentar
Pink-Action Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hvordan en bra kropp er, er opp til hver enkelt å avgjøre.. Synes det er bra at Dove damene er på reklamen. Vi jenter trenger ikke å se syltynne modeller hele tiden. Har en helt normal kroppsvekt men, som mange andre trener jeg for å komme i enda bedre form til sommeren.. Men det det viktigste er å være sunn og fornøyd med seg selv. De Dove damene har ikke fine blodårer. Er nok mye avleiringer i disse årene ja.. Ser ned på tykke mennesker siden de ødelegger seg selv med å spise så mye dritt, for de har det ikke godt med seg selv.. De får hjerteinfarkt,slag og diabetes. Hvis en elsker sin partner lar man den ikke bli feit. Da lever partneren din lenger. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er en livsstil. En livsstil som oss feite mennsker har problem med å både forstå og sette oss inn i. Minner om at man ikke nødvendigvis må lide av anoreksia eller spiseforstyrrelser selv om man ønsker en flat mage, noe som forøvrig alle burde strebe etter, gutter som jenter. 7695952[/snapback] Jeg er enig i at man ikke lider av spiseforstyrrelser fordi man ønsker en flat mage (som alle ikke burde strebe etter, man er ikke usunn fordi man ikke har flat mage). Problemet er at pro-ana/mia kulten går så utrolig mye lenger. Her glorifiseres synlige ribbein, kragebein, ryggvirvler, lårbein osv. Man utveksler tips om hvordan man kan kvitte seg med maten man spiser (oppkast, avføringspiller, faste), man oppfordrer til å kvitte seg med maten. Jeg kan delvis sette meg inn i dette, men jeg kan ikke forsvare det. Fordi det er livsfarlig og mange flotte jenter går under på grunn av denne kulten. Du sier det er en livsstil, problemet er at de fleste som fører denne livsstilen lider av spiseforstyrrelser. Flere av disse kommer sikkert til å dø. Dessuten så glorifiserer kulten livstruende psykiske lidelser som skaper mye lidelse både for dei som er ramma og deres pårørende. Jeg kjenner flere jenter med spiseforstyrrelser og jeg vet til en viss grad hvordan hodet deres fungerer. Dei fleste har et dualistisk forhold til lidelsen sin. Dei vet at det er farlig og dei vil bli frisk, men samtidig så vil dei ikke miste lidelsen sin og den (innbillte) kontrollen denne gir. Derfor vil mange av dem forsvare lidelsen ved å omtale den som en livsstil. At du synes det er flott skremmer meg. Du er tydeligvis villig til å gå over lik for din skjelettfetish. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Vi snakker om en kultur som glorifiserer livstruende psykiske lidelser, og det mener du er bra! Nja. Er ikke livstruende før det går for langt. Det er jo en av de psykiske lidelsene som har absolutt høyest dødelighet, med en dødelighet på 10%. De som blir syke, bruker gjerne svært lang tid på å bli friske igjen, og det skal ofte minimalt til før man får tilbakefall. For de fleste blir det en evig kamp mot mat og et forvrengt selvbilde resten av livet. Å bagatellisere det er veldig farlig. Det går heller ikke an å sette likhetstrekk mellom å være sunn og å være pro ana, måten slike mennesker slanker seg på er utrolig helseskadelig.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Bare for å bygge litt oppunder det jeg har sagt om gen-bestemte attributter menn ser etter i en kvinne, siden enkelte dove-fans tydeligvis ikke er enige: Men nå har en amerikansk forsker gjennom en grundig undersøkelse kommet til at én attributt har vært attråverdig i nær sagt alle kulturer og til nær sagt alle tider: smal midje - fordi det signaliserer at hun er sunn og fruktbar. Andre studier har funnet en sammenheng mellom kvinners midje/hofte-forhold og deres fruktbarhet og dermed forklart hvorfor midjemålet - ved siden av bryststørrelse - blir ansett som viktig når en mann skal finne en make. Kilde: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/01/10/488486.html Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hvordan en bra kropp er, er opp til hver enkelt å avgjøre.. Synes det er bra at Dove damene er på reklamen. Vi jenter trenger ikke å se syltynne modeller hele tiden. Har en helt normal kroppsvekt men, som mange andre trener jeg for å komme i enda bedre form til sommeren.. Men det det viktigste er å være sunn og fornøyd med seg selv. De Dove damene har ikke fine blodårer. Er nok mye avleiringer i disse årene ja.. Ser ned på tykke mennesker siden de ødelegger seg selv med å spise så mye dritt, for de har det ikke godt med seg selv.. De får hjerteinfarkt,slag og diabetes. Hvis en elsker sin partner lar man den ikke bli feit. Da lever partneren din lenger. 7696414[/snapback] Jeg vil påstå at ingen av de såkalte "Dove" damene vil få noen som helst komplikasjoner me avleiringer i blodårene. Vil også påstå at selv om de ikke er "tynne" er de nå langt fra Overvektige. Hvis "Dove" damene er dagens standard på hva som er overvektig er det jo ikke noe under at statestikkene er slik de er. Sier ikke på noen måte at "Dove" damene er drømmedamene, men å kalle dem unormalt overvektige blir feil. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Sier ikke på noen måte at "Dove" damene er drømmedamene, men å kalle dem unormalt overvektige blir feil. 7698229[/snapback] ... også har man i BMI to klasser for overvektig; "overweight" og "obese." Er det ikke urettferdig at BMI kun tar hensyn til høyde og vekt, men ikke kjønn, alder osv? Heldigvis kommer det apparater som måler fettnivåer i stedet for kun overvekt, ved bruk av elektriske impulser. Den spytter ut et papir som sier hvor mye vekt en godt kan miste. Håper dette vil ta over for de enkle skalaene vi har brukt til i dag. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Fettklyper gir en grei indikasjon selv om det blir mer nøyaktige målinger med elektriske impulser (om apparatet er av god kvalitet). Ei fettklype koster bare et par små sedler. Forøvrig er ikke BMI noen god standard, som det har blitt nevnt i utallige tråder om BMI. BMI tar ikke hensyn til muskelmasse / benbygning, den straffer høye personer hardere enn lave personer, ++. BMI bør kun brukes som et statistisk verktøy, ikke som noe annet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Så for noen tall... "Models (i dag) weigh an average of 23 percent less than the average woman. Twenty years ago, models weighed an average of 8 percent less." Hvorfor det? Hva er det som taler for at forskjellene mellom modellene og gjennomsnittskvinnen skal øke? Burde ikke egentlig modellene følge normalen, heller enn å fjerne seg fra dem? Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Modellchicks= øgly Stort sett... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Modellene bør følge samtidens skjønnhetsidealer dersom de vil ha en vellykket karriere. Se quoten min litt lengre oppe om tidløse faktorer for skjønnhet; det finnes en viss varians, men en slank midje er en fordel. Dessuten, "The average woman" går vel også litt opp i vekt, så ikke legg all skylda på modellene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Modellchicks= øglyStort sett... 7700620[/snapback] Åh herre min hatt, er du seriøs eller troller du nå? Blandt de aller første treffene på "top model" på google: http://abcwallpaper.free.fr/TOP_alleybaggett.jpg http://graphics.boston.com/bonzai-fba/Orig...280934_8953.jpg Kaller du det der for stygt? :O Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ikke min type jenter Som regel ok ansikter da, men somregel er kroppen aaltfor tynn. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ja, altfor tynne. Men, I'd hit it. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Haha, ja selfølglig Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 En flat mage i vanlige folks øyne er tydeligvis slik som Dove damene har. En flat mage skal ikke ha overflødig fett, den skal være flat. 7696385[/snapback] Korrekt, men de damene du linker til har jo ikke flat mage, den går jo innover! Hvordan tror du disse damene oppnår denne kroppen? Jo ved å sulte, spy og diverse andre meget usunne slankemetoder. Da spør jeg derfor: hva er poenget med det? Det er ikke sunt, det er stygt(syns i alle fall flertallet heldigvis), de kan umulig ha et godt liv, de er dvaske og slappe og eier ikke muskelstyrke. Eneste fornuftige "slanke"måten for overvektige er trening og regelmessig spising. Sulting er mildt sagt en uting! Du kan jo ikke si at de er psykisk sterke heller da de er så sykelig opptatt av kroppen sin og vekta si at det er blitt en besettelse. Er jo ikke noe poeng i å være et radmagert skjelett. Det fins tross alt en mellomting mellom disse skjelettene og direkte overvektige folk. Disse er sunne og ser stort sett bra ut Men er stort sett bare du som har disse synspunktene på dette her, og de har jo blitt diskutert en del, men følte at jeg bare måtte få det ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Så for noen tall... "Models (i dag) weigh an average of 23 percent less than the average woman. Twenty years ago, models weighed an average of 8 percent less." Hvorfor det? Hva er det som taler for at forskjellene mellom modellene og gjennomsnittskvinnen skal øke? Burde ikke egentlig modellene følge normalen, heller enn å fjerne seg fra dem? 7700473[/snapback] Tja, jeg ser ikke noen grunn til å justere modellene etter at vi får en stadig feitere befolkning, men samtidig ser jeg ikke poenget med å gjøre de mindre og mindre og mindre Str 0-idealet som brer om seg er skremmende.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Mage er viktigere enn pupper! Vi Menn, topp 16 framsidepiker. Det har eg sansen for, veldig mykje fint å finne i Vi Menn. Catwalk-modellar kan være flotte dei, men ein del er ikkje noko fine, tynne og nedsminka. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Mage er definitivt ikke viktigere enn pupper. Men dama skal ikke være for feit eller tynn heller da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg