Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?

Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes Dove-modellene definitivt kunne hatt godt av et par runder på tredemølla. De er langt i fra feite, men hadde sett bedre ut med 5-10kg mindre på kroppen. :)

7682619[/snapback]

Enig med den. Ingen av de kan kalles feite, de er normale. I og med at normalt i dag vil si burger king og lite eller ingen trening, er likevel ikke det jeg vil kalle perfekt.

Man skal ikke se ut som en supermodell, og ikke alle kan få de drømmeformene, men alle ser bedre ut hvis man trener (inkludert de fleste av de dove-damene).

Lenke til kommentar
Jenter som faktisk streber vil aldri bli fornøyde med seg selv. Og jenter som ikke er fornøyde med seg selv tror jeg er vanskelig å ha med å gjøre.

7683051[/snapback]

Nei men de prøver hvertfall å forbedre seg å gjøre noe med det. Bedre det enn bare noen som sitter i sofaen og gir f. :)

Ang. bildene som det henvises til i første post kan jeg ikke se at noen av disse er FOR tynne, evnt. sykelig tynne. Et par av dem kunne faktisk ha tatt av et par kilo til for å bli optimale.

Lenke til kommentar
Tja.. hvis de har noen kilo for mye, bør de egentlig være så utrolig fornøyd med seg selv da?

7682935[/snapback]

Noen kilo "for mye" har man allerede definert til å være overflødig, ergo bør de ikke være helt fornøyde. Ingen grunn til å legge seg ned og grine, men de vør være klar over at det finnes potensiale for forbedring.

7683009[/snapback]

Forbedring for hvem? For dei eller for deg? Får ei vanlig sunn jente noe ut av å trene av seg dei to kiloene som er "overflødige"?

Jeg må innrømme at jeg blir en smule provosert av det du skriver. Du skriver som om du sitter med fasiten på hva som er "perfekt", det gjør du ikke. Jeg liker ikke "babethread-damer" noe særlig, det gjør du.

Ingen i Dove-reklamene har noe vekt eller helseproblem. Dei er ikke (nesten-)overvektige. Dei er normale og sunne damer. Selvsagt kan dei gå ned 5-10 kg om dei absolutt vil, men hvorfor? Blir dei flottere av den grunn? Kanskje du synes det, men langt ifra alle. Blir dei sunnere? Jeg tviler.

Lenke til kommentar
Forbedring for hvem? For dei eller for deg? Får ei vanlig sunn jente noe ut av å trene av seg dei to kiloene som er "overflødige"?

I første rekke for dem selv. I andre rekke for folkene rundt dem.

Jeg må innrømme at jeg blir en smule provosert av det du skriver. Du skriver som om du sitter med fasiten på hva som er "perfekt", det gjør du ikke. Jeg liker ikke "babethread-damer" noe særlig, det gjør du.

Nei jeg har absolutt ingen generell fasit. Jeg ytrer bare mine EGNE synspunkter.

Jeg liker heller ikke "babethread"-tråden/damer. Spesielt med ref. til tråden; 99% av de som har blitt postet der er ikke babes iflg. min oppfatning.

Dei er normale og sunne damer. Selvsagt kan dei gå ned 5-10 kg om dei absolutt vil, men hvorfor? Blir dei flottere av den grunn? Kanskje du synes det, men langt ifra alle. Blir dei sunnere? Jeg tviler.

7683128[/snapback]

Igjen, tror de fleste heller ville hatt 5 kilo mindre hvis de kunne det. De fleste kan det også, men er for late til å gjøre noe med det.

Kanskje de ikke blir så mye sunnere sånn direkte, men de bør absolutt få et bedre selvbilde av det.

Lenke til kommentar

Nå må dere også tenke at mange av de som slanker seg så sjukelig mye har bulimi i liten eller større grad, så de ser ikke at de er tynn, de ser at de er feit. De kan ikke gjøre noe med det, jeg tror svært mange på det forumet har bulimi(anoreksia/spiseforstyrreler++) og trenger faktisk hjelp i forskjellig grad. De ser at slike beinmagre modeller er svært sexy og vil bli som dem, akkurat som vi ser at de fyldige modellene er like sexy.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Min mening er at en bra kropp er en fin kropp. De dove modellene har ikke noen bra kropp i min mening. De fleste av dem er lubne, og jeg synes at lubne halvfeite jenter med valker er ekkelt.

For tjukke lår og ikke noe fast kropp er æsj æsj for meg.

Synes alle bør ha et mål om å prøve å se sunne ut.

Å synes at en kropp som de dove jentene har er perfekt, og at de bør holde på den er feil.

Man skal trene og en fin og sunn kropp ser faktisk ikke sånn ut. De bildene av jenter og gutter som treningsentre pleier å vise fram er det som jeg kaller sunne kropper. Og det er forskjell på dove jentene og disse.

Edit: Legger ved et bilde av det jeg kaller en veldig sunn og fin kropp, som ikke ser ut til å ha vært herjet med av Photoshop. Dette er også en kropp jeg mener at de fleste har mulighet til å oppnå bare de står på.

1125902543858_143.jpg

Bildet er av en av treningsekspertene i vektklubben til vg.no

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
For tjukke lår og ikke noe fast kropp er æsj æsj for meg.

Synes alle bør ha et mål om å prøve å se sunne ut.

Å synes at en kropp som de dove jentene har er perfekt, og at de bør holde på den er feil

7683252[/snapback]

Enig. For første gang i historien er det flere overvektige enn undervektige i denne verden. Da bør man heller ikke gi signaler om at det er helt OK, og mer enn det, og ha noen kilo for mye. ...men er vel kanskje det nettopp der derfor det er flere overvektige vs undervektige? fordi det har blitt så politisk korrekt at det er greit å heller ha litt for mye enn for lite...?

Endret av CofidiS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

95% av thinspirationbildene var ekle imo. Det er ingenting galt med å være tynn, og det irriterer meg når tynne blir stemplet som treningsnarkomane som bare tenker slanking, men jeg syns ikke det er pent med spisse ribbein, 30 cm klaring mellom lårene når man står med beina sammen, utstående hoftebein ++++.

En del av disse tingene blir jo sett på som konkrete mål i disse forumene, og man kan se på hvordan de fleste modellene tar bilde av seg selv at det er slike ting de vil fremheve (altså ribbein, mellomrom mellom lår og slikt) Du kan se en klar forskjell mellom jentene som er naturlig tynne, og jenter med større beinbygning som bare sulter seg selv ned i en unaturlig liten størrelse.

Det kommer også klart frem i andre deler av forumet der man bla. legger ut om "300-kalorier om dagen" dietter, hvordan de får dårlig samvittighet når de ser andre tynne mennesker og blir kvalme hvis de har spist mat. Da kan man skrike så høyt og lenge man vil om at det er en naturlig kroppsfasong, men faktum er at for de fleste er dette idealet uoppnåelig uten at det går på helsen løs :)

Personlig syns jeg mye forskjellig er pent når det gjelder kropp. En liten, vever og tynn kropp kan være bra, en kropp med mye former kan være bra. Men utstående ribbein og ikke-eksisterende lår er ikke pent i mine øyne, det ser utsultet ut.

Skal se om jeg kan finne noen bilder fra tråden for å illustrere poenget mitt.

Eksempel på helt normale slanke jenter fra thinspirationtråden:

real-girls-27930.jpg

Eksempler på når tynt ikke lenger er pent

real-girls-27944.jpg

real-girls-27947.jpg

real-girls-27931.jpg

real-girls-27913.jpg

wtf... "se på beinet mitt, liksom" :ermm:

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Det handler nettopp om å sette seg konkrete mål, og det er bare naturlig at man blir skuffet hvis man ikke klarer å holde de/gjennomføre de. Det er også mennskelig å bli missunnelig å bli skuffet hvis man opplever andre mennsker som har lykkest bedre enn man selv.

At det stikker frem litt ribbs, kinn- og lårben på disse flotte jentene er bare er bevis på hvor hardt de arbeider og lykkes med å oppnå sine mål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det er forskjell på å se en utrolig digg dame på stranden og tenke "fanken skulle gitt mye for å se ut som hun" og det å f.eks.bli fysisk dårlig fordi man "sprakk" på fasten og spiste en hel skive den dagen i stedet for bare å drikke buljong og deretter så noen som var tynnere enn seg.

Det blir jo kommentert i tråder hvordan man kan holde oppkast etter måltider skjult for de rundt deg, og hvordan du kan late som om du spiser selv om du egentlig ikke gjør det. En tråd handlet om hvordan man kunne slette alle spor etter pro ana på pcen. Der ligger mye av problemet, en del av disse jentene er jo syke (de innrømmer det jo også selv, men ser ikke på anoreksi som en sykdom men som en livsstil).

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
At det stikker frem litt ribbs, kinn- og lårben på disse flotte jentene er bare er bevis på hvor hardt de arbeider og lykkes med å oppnå sine mål.

7683587[/snapback]

Det er syke jenter som forsvarer handlingene sine for seg selv ved å omtale anorexia som en livsstil. Mange av dei har antakeligvis mistet menstruasjonen, blitt ufruktbare og er i faresonen for å dø av underernæring. Nådd sine mål?

Lenke til kommentar

7683587[/snapback]

Så du mener man har oppnådd et mål når man lider av depresjon, selvmordstanker og 99% av dagen går med på å bekymre seg over vekt/mat/kalorier? Vil si jeg ikke var lykkelig når jeg hadde det.

Lenke til kommentar
Det er syke jenter som forsvarer handlingene sine for seg selv ved å omtale anorexia som en livsstil. Mange av dei har antakeligvis mistet menstruasjonen, blitt ufruktbare og er i faresonen for å dø av underernæring. Nådd sine mål?

7683729[/snapback]

Dette er å overdrive. Ta en titt på bildene linket i første post. Ingen av disse er i faresonen for å dør av underernæring. Å miste menstrasjon og evnt bli ufruktbar vil jeg tro mange av disse flotte jentene ikke bryr seg videre om. Føde barn ): fet og store hofter. Det er alikevel nok av andre feite folk i verden som kan føde barn.

Lenke til kommentar
Så du mener man har oppnådd et mål når man lider av depresjon, selvmordstanker og 99% av dagen går med på å bekymre seg over vekt/mat/kalorier? Vil si jeg ikke var lykkelig når jeg hadde det.

7683755[/snapback]

Jau er sikkert noen av de som gjør det, men det gjør da absolutt andre folk (normale/overvektige) også?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...